וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשא ומתן הקואליציוני מתחיל: מלפיד ועד מופז

פנחס וולף

3.2.2013 / 8:41

אחרי שהנשיא הטיל על ראש הממשלה נתניהו להרכיב גם את הממשלה הבאה, ייפגשו היום ומחר נציגי הליכוד-ביתנו עם נציגי המפלגות. לרשות נתניהו עומדים 28 ימים עם אפשרות להארכה

צילום: עומר מירון עריכה: טל רזניק

(צפו בנשיא פרס מטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה)

עשרה ימים אחרי סיום מערכת הבחירות, היום (ראשון) יתחיל באופן רשמי המשא ומתן הקואליציוני בכפר המכביה ברמת גן. הצוות, שהורכב בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, כולל את עורכי הדין יצחק מולכו ודוד שמרון, רואה החשבון ומנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, משה ליאון ועורך הדין יואב מאני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
28 ימים למשא ומתן. נתניהו ופרס אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בניגוד להתנהלות נתניהו לאחר הבחירות – אז השהה את שיחת הטלפון ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט – כעת הבית היהודי תהיה השנייה בתור, אחרי יש עתיד, בפתיחת המשא ומתן הקואליציוני. בשעה 13:30 ייפגשו הצוותים של הליכוד ויש עתיד. שעה וחצי לאחר מכן תחל הפגישה בין אנשי הליכוד לבית היהודי ואחריהם יגיעו אנשי צוות המשא ומתן של ש"ס. מחר ייערכו פגישות בצהריים עם נציגי יהדות התורה, התנועה וקדימה. נכון לעכשיו, לא נקבעו פגישות עם אנשי מפלגת העבודה, מרצ והמפלגות הערביות.

אמש הטיל נשיא המדינה שמעון פרס על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה. המשמעות היא שעל נתניהו לסיים את המשא ומתן הקואליציוני תוך 28 ימים. אם לא יספיק עד אז, הנשיא רשאי לאפשר לו 14 ימים נוספים. אם גם אלו לא יספיקו לנתניהו – מה שלא סביר שיקרה – בתוך שלושה ימים פרס יצטרך להטיל על חבר כנסת אחר את המלאכה או להודיע ליו"ר הכנסת כי אין איש שיכול להרכיב ממשלה. אם אכן נגיע למצב כזה, כנראה שפרס יערוך שוב סבב התייעצויות עם חברי הכנסת. במצב שלא ניתן להרכיב ממשלה, חברי הכנסת רשאים בתוך 21 ימים להמליץ לנשיא על חבר כנסת אחר שירכיב את הממשלה.

יאיר לפיד ובכירי יש עתיד מגיעים להתייעצות עם נשיא המדינה שמעון פרס, ינואר 2013. טלי מאייר
נציגי יש עתיד יגיעו ראשונים לפגישה עם נציגי הליכוד-ביתנו. לפיד/טלי מאייר

הכל לא הצליח? ייערכו בחירות חדשות. אבל עוד לפני תרחיש הבלהות בעל הסיכויים הקלושים ביותר, לאחר שנתניהו יסיים את מלאכת הרכבת הממשלה הוא יציג את שריו בפני הכנסת שתאשר את הרכב הממשלה לאחר שיוצגו בפניה ההסכמים הקואליציוניים. אז, כל שר יעלה בתורו לדוכן הנואמים במליאה ויישבע אמונים. לאחר מכן תתקיים התמונה המסורתית בבית הנשיא וכל שר יבצע חפיפה – מתוקשרת, איך לא – עם השר היוצא. כאן תחל פעולתה של ממשלת ישראל ה- 33 בכנסת ה-19.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully