וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט נפגש עם ליברמן: "דנו באפשרויות הפוליטיות"

יהושע בריינר ופנחס וולף

31.1.2013 / 21:02

יו"ר הבית היהודי ויו"ר ישראל ביתנו עסקו בפגישתם בנושא השוויון בנטל וסיכמו להמשיך את ההידברות. הפגישה מעלה סימני שאלה באשר ליחסים המעורערים של בנט עם נתניהו

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, נועד היום (חמישי) בתל אביב עם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, והשניים דנו בהרכבת הממשלה הקרובה. בהודעה רשמית שפרסמה מפלגת ישראל ביתנו נאמר כי השניים עסקו בפגישתם באפשרויות הפוליטיות העומדות על הפרק באשר להרכבת הממשלה ועל קידום נושא השוויון בנטל. ליברמן ובנט סיכמו להמשיך בהידברות ביניהם.

יור הבית היהודי נפתלי בנט ממליץ לנשיא המדינה על ראש הממשלה הבא בבית הנשיא, ינואר 2013. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט ממליץ על נתניהו, היום בבית הנשיא/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

מדובר בצעד הראשון למגעים קואליציוניים מצדו של נתניהו כלפי בנט. עם זאת, העובדה שבנט נפגש עם ליברמן ולא עם נתניהו, העומד בראש רשימת הליכוד-ביתנו, מעלה סימני שאלה בכל הנוגע ליחסים המעורערים ממילא בין ראש הממשלה לבין יו"ר הבית היהודי. כזכור, נתניהו "התעכב" לטלפן לבנט לאחר היוודע תוצאות הבחירות בשבוע שעבר, וכך היה גם לאחר שבנט ניצח בבחירות הפנימיות במפלגתו – אז התקשר נתניהו לברכו רק כעבור יממה.

במהלך מערכת הבחירות דובר רבות על יחסים טעונים השוררים בין נתניהו לבנט, בעיקר על רקע הנסיבות שהביאו לסיום עבודתו של בנט כראש לשכת נתניהו כאשר היה באופוזיציה. בין השאר דובר על כך שבנט הסתכסך עם הרעיה שרה נתניהו. גם הקמפיין האגרסיבי של הליכוד נגד מועמדי הבית היהודי לא תרם ליחסים בין השניים, ולאחר הבחירות האשימו גורמים במפלגתו של בנט הפנו את הליכוד בכך שהקמפיין נגד המועמדים ברשימת בנט גרם למצביעים רבים להעדיף את מפלגת "יש עתיד", ובכך נפגע גוש הימין.

למרות זאת, הבוקר הגיע בנט אל הנשיא שמעון פרס והמליץ על נתניהו להרכבת הממשלה הבאה. אל בנט התלוו מספר 2 ברשימה, ח"כ אורי אריאל, וחברי הכנסת המיועדים זבולון כלפא, יוני שטבון, ושולי מועלם, מספר 12 ברשימה שהתבשרה על כניסתה למשכן לאחר ספירת קולות החיילים. מוקדם יותר השבוע נועד בנט עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אולם בשתי המפלגות סירבו להתייחס לתוכן הפגישה.

באותו נושא:
הבית היהודי ימליצו על נתניהו, חלוקים לגבי השרים
גורמים בליכוד: "ש"ס שותפה טבעית יותר מבנט"
לא מצלצל: התוצאות הגיעו, בנט ונתניהו טרם דיברו

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com
לפניות לכתב פנחס וולף: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully