וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית היהודי ימליצו על נתניהו, חלוקים לגבי השרים

יהושע בריינר

31.1.2013 / 8:35

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, יגיע לנשיא המדינה וימליץ על ראש הממשלה כמועמד להרכבת הממשלה הבאה. במפלגה דנים בזהות השר הנוסף מלבד בנט ואריאל וכן מי יהיה המזכ"ל

מצעד המפלגות שיגיעו לנשיא המדינה שמעון פרס יימשך היום (חמישי) לאחר שאתמול המליצו נציגי הליכוד-ביתנו ויש עתיד להטיל על ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה. הבוקר ב-9:30 צפויים להגיע חברי מפלגת הבית היהודי אל הנשיא ולהמליץ גם כן על נתניהו. מי שיגיעו אל בית הנשיא יהיו יו"ר המפלגה נפתלי בנט, מספר 2 ברשימה ח"כ אורי אריאל, מספר 7 זבולון כלפה, מספר 11 יוני שטבון, וכן מי שנכנסה רק בזכות קולות החיילים לכנסת הבאה, שולי מועלם. ביומיים האחרונים היו מכונסים כל חברי הסיעה במלון באריאל, ושם עברו השתלמויות בנושאים שונים לקראת תחילת כהונתם. בין היתר קיבלו הרצאות של מומחה בנושאים כלכליים וחברתיים.

יו"ר מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט לאחר היוודע תוצאות הבחירות לכנסת ה-19, ינואר 2013. רויטרס
חילוקי דעות במפלגה. בנט בליל הבחירות/רויטרס

עוד לפני השבעת חברי הכנסת, במפלגה נרשמים כבר עתה מאבקים פנימיים לא פשוטים. בין היתר דנים במפלגה על השאלה למי ילך התיק השלישי, אחרי בנט ואריאל, אם אכן תהיה המפלגה בקואליציה. מחנהו של בנט תומך בח"כ אורי אורבך, ומנגד עומד ניסן סלומיאנסקי, מספר 3 ברשימה, שנחשב לחזק מאוד במרכז מפלגת הבית היהודי.

מעבר לכך, קיימת מחלוקת גם על זהותו של מזכ"ל המפלגה כאשר האיחוד הלאומי דורש כי התפקיד יהיה שייך לאחד מאנשיו, לעומת הבית היהודי שמבקש להשאיר את התפקיד בידיו. בהסכם האיחוד בין המפלגות לא הגיעו הצדדים להסכמות בנושא זה, בין היתר בשל העובדה כי כשנחתם הם לא האמינו במפלגה כי אכן יצליחו להגיע למספר דו-ספרתי של מנדטים. למרות הוויכוחים, במפלגה מציגים אידיליה בין כל חברי הכנסת, אולם ברור כי יהיה גם מאבק על המשך האופי של מרכז המפלגה, המונה כמה מאות נבחרים שחוששים מפירוקו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפיד עם פרס אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך היום יגיעו שאר המפלגות לנשיא ויודיעו לו על המלצתם. כאמור, אתמול יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הכריז כי מפלגתו ממליצה על נתניהו לתפקיד ראש הממשלה. "במצע יש עתיד כתוב שראש המפלגה הגדולה ביותר יהיה ראש הממשלה. אנחנו לא נעשה שום משחקים - אנו ממליצים על נתניהו", אמר לפיד. יו"ר יש עתיד ציין כי העובדה שהמליץ על נתניהו, לא מעידה כי הוא ושאר חברי יש עתיד יישבו בקואליציה. "כלום עוד לא סגור, אבל מדינת ישראל זקוקה לממשלה שתחזור למשא ומתן המדיני ותדאג לשוויון בנטל. אני לא רוצה להנמיך ציפיות, אני רוצה שנגיד לעצמנו שגם אם זה ייקח זמן, אנו ננצח במאבק על אופיה של מדינת ישראל".

שר החינוך, גדעון סער, אמר בתום הפגישה עם פרס כי "על פי תוצאות הבחירות יש רשימה אחת שקיבלה הכי הרבה קולות. ברור גם שרק לאדם אחד יש אפשרות להקים ממשלה בישראל, שצריכה להיות ממשלה רחבה ויציבה ככל הניתן שתיתן את הרוב והגיבוי הפרלמנטרי שעומד מאחורי הממשלה. הנשיא הציג לנו שורה של שאלות בנושא המדיני, הכלכלי והאירני עליהם ענינו. הוא שאל אם ההמלצה כוללת את שתי המפלגות הליכוד וישראל ביתנו והשבנו על כך בחיוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully