וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוש חרדי? ש"ס ויהדות התורה יחד בקרב נגד הגיוס

1.2.2013 / 22:35

הרב עובדיה יוסף נועד עם האדמו"ר מגור והשניים החליטו על שיתוף פעולה מלא בכל הנוגע לגיוס חרדים לצה"ל ונגד מתווה לפיד. ויש גם ניסיון לצרף את נפתלי בנט למהלך

אחוות חרדים: ש"ס ויהדות התורה החליטו לשתף פעולה בכל הנוגע לנושא הגיוס לצה"ל. בשתי המפלגות מבינים שלא ניתן, למרות ההבדלים ביניהן, להיאבק בנפרד במתווה לפיד ואמש אף התקיימה פגישה לא שגרתית בין האדמו"ר מגור לבין הרב עובדיה יוסף כדי לסגור על שיתוף הפעולה.

לשתי הסיעות ברור שראש הממשלה בנימין נתניהו, שככל הנראה כבר מחר בערב תוטל עליו הרכבת הממשלה הבאה, ישמח להכניסן לקואליציה שהרי הן "שותפותיו הטבעיות". כדי להגיע ליעד הזה, ברור להן שיש לשתף פעולה באופן מקסימאלי, שכן כרגע לדברי גורמים בתנועות מדובר בשעת חירום.

"מתוך דאגה מהניסיון לחוקק חוק שכופה את הגיוס על החרדים הוחלט להדק את הקשר ואת התיאום בין שתי המפלגות", הסביר גורם בש"ס. "אנחנו מנסים לחזק את נתניהו שילך עם השותפים הטבעיים שלו כמו שהוא היה מעדיף למרות תוצאות הבחירות". עם זאת, לדברי הגורם, "אין שום דיבור על חלוקת התיקים ואף אחד לא עוסק בזה. יש אפילו כוונה לומר לנתניהו שלא נתחיל במשא ומתן קואליציוני עד שנושא הגיוס לא יסוכם".

גם שר הפנים אלי ישי אמר בראיון לרדיו קול ברמה אתמול מילים ברורות בנושא: "אף על פי שבעבר ש"ס ישבה בקואליציה ללא יהדות התורה, הפעם אנחנו ביחד. מדובר בבעיה של עולם התורה כולו".

ישנם ניסיונות לצרף גם את הבית היהודי לגוש

כדי ליצור את הגוש הזה נפגשו השבוע אריה דרעי וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן. בפגישה הוחלט על ביקורו של האדמו"ר מגור בביתו של הרב עובדיה יוסף כדי לסגור את הפרטים. אמש, כאמור, הגיע האדמו"ר מגור לבית הרב עובדיה יוסף מלווה ביעקב ליצמן. בפגישה נכח גם אריה דרעי ושני הרבנים דנו בנושא. הפגישה ערכה אמנם בסך הכל עשר דקות, אבל הדברים היו די סגורים עוד קודם לכן.

החבירה יחדיו נובעת בעקבות נושא הגיוס אבל ייתכן ששיתוף הפעולה יהיה יותר נרחב והוא יעסוק גם במשא ומתן הקואליציוני וההחלטה האם להצטרף לממשלה הבאה או להישאר באופוזיציה, כפי שמסביר גורם בש"ס: "אם אתה שואל אותי האם יש מצב שיהדות התורה וש"ס לא יהיו ביחד בקואליציה או באופוזיציה, אני לא כל כך רואה את זה קורה. האם הם סגרו את העניין סופית שלא יהיה מצב ששתי הסיעות ביחד? לא הם לא סגרו את זה". לדברי הגורם, ישנם ניסיונות לצרף גם את הבית היהודי של נפתלי בנט לגוש. הרעיון הוא שהבית היהודי תתחייב ליישר קו עם המפלגות החרדיות בנושא דת ומדינה והמפלגות החרדיות יתחייבו להתנגד לפינוי יישובים ביהודה ושומרון. לדברי אותו גורם, "יש מגעים עם בנט ולפי ההצהרות שלו בקמפיין הבחירות הוא יותר קרוב אלינו". עם זאת, לא ברור מהם סיכויי ההצלחה של המהלך.

גורם אחר מוסיף שכל המהלך ליצירת גוש חרדי קשור למאבקי הכוחות בין ישי לדרעי על ראשות ש"ס. לדבריו, "דרעי מזיז מהלכים כדי לחזור לקדמת הבמה וגם ההצהרות מצד ישי מנסות לעשות את אותה הפעולה. השניים מנסים לזכות בבכורה ולכן ההצהרות רצות באוויר וכל אחד מנסה לקחת את הקרדיט לעצמו". לדברי אותו גורם, ישי ושר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס לא ידעו על הפגשה של האדמו"ר מגור אצל הרב עובדיה ולא נטלו בה חלק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully