וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים ממליצים על נתניהו - וחרדים לבני הישיבות

31.1.2013 / 17:09

ההנהגה המשולשת של ש"ס מסרה לפרס מכתב מהרב עובדיה יוסף, שקרא לפעול "בדרך ההיגיון וההסכמה ולא המחלוקת והשנאה". גם ביהדות התורה דרשו מהנשיא: "דאג למי שרוצה ללמוד"

צילום: עומר מירון, מור שאולי, עריכה: מיכאל ברגמן

לנוכח החששות שהממשלה הבאה לא תכלול את המפלגות החרדיות - כפי שמייחסים מקורות לסביבתם של יאיר לפיד ונפתלי בנט - מתהדק התיאום בין המפלגות החרדיות. היום (חמישי) הגיעו נציגי סיעות ש"ס ויהדות התורה לבית הנשיא כדי להמליץ בפניו על מי תוטל הרכבת הממשלה הבאה. ראשונים הגיעו שלישיית ההנהגה של ש"ס - אריה דרעי, אלי ישי ואריאל אטיאס. לפני הפגישה אמר שר הפנים ישי: "אנחנו ממליצים על נתניהו כפי שאמרנו והתחייבנו. קואליציה או אופוזיציה פחות חשוב לנו אל מול החובה למנוע קרע בעם ולהבטיח המשך יכולת לימוד תורה למי שמעוניין בכך".

החרדים ממליצים: נתניהו ירכיב הממשלה. עומר מירון
השרים אטיאס ודרעי בבית הנשא, היום/עומר מירון

בתחילת הפגישה הגיש דרעי לנשיא שמעון פרס מכתב ממנהיגה הרוחני של התנועה, הרב עובדיה יוסף, בו מביע הרב הערכה לנשיא ומבקש ממנו לפעול כדי למנוע קרע בעם. "אני פונה אליך מלב דואג וכואב", כתב הרב, "אנא הפעל השפעתך בכדי לחבר את הלבבות של כלל המגזרים בעמנו. פנה נא אליהם, הדריכם בדרך ההיגיון וההסכמה ולא בדרך המחלוקת והשנאה, בכדי שעמנו יישאר מאוחד ולא תרבה שנאת אחים בין אחים חס ושלום". דרעי פנה לנשיא פרס ואמר לו כי "אנו נערכים לכל תרחיש. לא נאפשר פגיעה לא בעולם התורה ולא בשכבות החלשות. ללא תנאי הסף הללו לא נשב בממשלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חברי סיעת יהדות התורה  לאחר ההתייעצות בבית הנשיא, ינואר 2013. טלי מאייר
"עליך למנוע קרע בעם". מאיר פרוש, יעקב ליצמן ומשה גפני מיהדות התורה/טלי מאייר

אחריהם הגיעו נציגי יהדות התורה, שהמליצו גם הם כצפוי על נתניהו. סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, ביקש להעביר מסר דומה למדי לזה של קודמיו. "עליך לגלות מנהיגות ואחריות ולמנוע קרע בעם", אמר לנשיא. "לא ייתכן שלא יאפשרו למי שרוצה ללמוד תורה בישראל. אנו מודאגים מחוק שיפגע בעולם התורה ובבני הישיבות". חבר הכנסת לשעבר מאיר פרוש, שישוב אל ספסלי המליאה בכנסת ה-19, הוסיף: "אתה היית שותף בזמנו להסדר של בני הישיבות, וכאחד שהיה שותף - עליך לדאוג שמי שרוצה ללמוד, יהיה לו דיחוי של תורתו אומנותו".

חזית חרדית מאוחדת או פשרנות של ש"ס?

אמש הגיעו דרעי וליצמן לפגישה אצל האדמו"ר מגור, הרב יעקב אריה אלתר. תוכן הפגישה היה חסוי, אך לוואלה! חדשות נודע שבמהלך הפגישה דנו השלושה במשא ומתן להקמת הקואליציה הבאה והידוק הקשר בין הסיעות בשלל נושאים, ובעיקר בנושא חוק לשוויון בנטל.

לדברי גורמים בש"ס, מדובר בשיתוף פעולה מלא בין הצדדים ותיאום עמדות לאור הכוונה לחוקק את החוק לשוויון בנטל. אותו גורם אמר כי ללא קשר לשאלה אם שתי הסיעות יהיו יחדיו בקואליציה או באופוזיציה, התיאום בינן בנושא בחורי הישיבות יהיה מלא. "הנושא הזה חשוב לשתי הסיעות ואף אחת מהן לא תסכים לשום הסדר בכפייה. גם אם בסופו של דבר ש"ס תהיה בקואליציה ויהדות התורה לא, אין מצב שחוק בנושא יעבור ללא תיאום בין שתי המפלגות". גורמים ביהדות התורה אישרו את הדברים.

למרות החזית המאוחדת לכאורה, גורמים אחרים בש"ס הדגישו כי המפלגה תפעל על פי עקרונותיה, ועל אף התיאום בנושא ייתכן מצב בו ש"ס תהיה מוכנה להתפשר יותר מיהדות התורה בנושא הגיוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully