וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי וישי מנסים לשתף פעולה: "המריבות מזיקות"

27.1.2013 / 10:31

מאז פרסום תוצאות הבחירות, היה נראה שהמתח בין השניים עולה, אך בסוף השבוע הוחלט על הפסקת אש. גורם בש"ס: "הרב יוסף רוצה שהם יעבדו יחד כדי להשיג כמה שיותר במשא ומתן"

צילום: מתוך משדר הבחירות של וואלה! חדשות

(צפו בנאום דרעי אחרי הבחירות)

אחרי שהיה נדמה שהמתח בין שניים ממנהיגי ש"ס, אלי ישי ואריה דרעי, הולך ומתפוגג, בימים האחרונים הוא חזר לגבהים המוכרים. עם זאת, השניים נפגשו ככל הנראה ביום שישי וסיכמו על מעין הפסקת אש בין הצדדים כדי להוביל יחדיו משא ומתן חיובי ככל האפשר מול ראש הממשלה.

לאחר תוצאות האמת של הבחירות, היה המאבק בין השניים דומה לתקופה שקדמה לחזרתו של דרעי להנהגת התנועה. אף שבמהלך הקמפיין היה שיתוף פעולה בין הצדדים, ברגע שהבחירות הסתיימו עלה המתח עקב הניסיון להוביל להכרעה בסוגיית המנהיג הבלתי מעורער של ש"ס. בנוסף, כל צד פירש בצורה שונה את תוצאות הבחירות: בעוד אריה דרעי דיבר על הצלחה, בסביבתו של ישי נשמעו קולות עך כך שמדובר בכישלון.

צמרת ש"ס, אריה דרעי, אלי ישי בכנס תמיכה במפלגה. עומר מירון
מי יהיה המנהיג הבלתי מעורער? דרעי וישי/עומר מירון

הפגישה שנערכה ביום שישי נקבעה לאחר שהשניים הבינו שהמתח ביניהם מזיק לתנועה, שגם ככה חבולה עקב תוצאות הבחירות, בהן זכתה ל-11 מנדטים בלבד, והאפשרות שתוקם קואליציה ללא ש"ס. מקורב לביתו של מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, אמר לוואלה! חדשות כי "המריבות הללו בוודאי מזיקות למפלגה. בבית הרב מעוניינים שהם ימשיכו לעבוד ביחד כדי להשיג כמה שיותר במשא ומתן והמריבות הללו לא תורמות שום דבר".

דרעי וישי קיבלו הוראה מבית הרב יוסף לחדול מהמריבה ביניהם. "בבית הרב רוצים שהם ימשיכו בעבודה המשותפת ויפסיקו עם המאבקים הללו", אמר המקורב. "עד עכשיו זה עבד כמו שצריך ולכן צריך להמשיך עם האחדות כי רק כך יוכלו להגיע להישגים". בבית הרב מבינים שמערכת הבחירות לא הייתה פשוטה ועקב עלייתו של יאיר לפיד ומפלגתו, מובן שההישגים קטנים מהצפוי. לדברי אותו גורם מקורב, לא ברור אם ש"ס תקבל תיקים חשובים כמו שהיו לה בקדנציה הנוכחית ולכן מאוד חשוב לרב שהמריבות ייפסקו, כדי להתמודד בצורה הטובה ביותר עם האתגרים המתקרבים.

בש"ס שוללים יצירת גוש חוסם עם יהדות התורה

מחר בצהריים תתקיים ישיבת הסיעה ואז תימסר הודעה לעיתונות שתכריע בנושא ניהול המשא ומתן. לפני הישיבה, ייפגשו שלושת ראשי ש"ס: דרעי, ישי ואריאל אטיאס, כדי לדון בנושא, וההכרעה תהיה כמובן של מועצת חכמי התורה והרב עובדיה יוסף. לא ברור עדיין מה תהיה ההכרעה בעניין ניהול המשא ומתן ועל הפרק עומדות מספר אופציות, שאחת מהן היא נתינת המנדט להובלת המשא ומתן לדרעי. בסביבתו של דרעי אומרים שלא הגיוני שמשא ומתן יתנהל על ידי מספר אנשים כיוון שהתיאום הרבה יותר מסובך. בצורה כזו, הם אומרים, יכול להיווצר מצב שסיכום עם אחד מהם יופר בפגישה עם גורם אחר מהשלישייה, דבר שיכול להסב נזק במשא ומתן.

למרות חששות אלה, ייתכן מאוד שרצונו של הרב שההנהגה המשותפת תימשך יביא לכך שניהול המשא ומתן יוטל על שלושת המנהיגים לפחות באופן רשמי, וכל המהלכים ייעשו בתיאום ביניהם כדי לא ליצור מצב שסיכומים עם אחד יופרו במגעים עם נציג אחר של השלישייה. כמו כן, למרות הפרסומים על גוש חוסם עם יהדות התורה, בש"ס אומרים שאף שתיאום העמדות יישמר, אין על הפרק אפשרות של יצירת גוש חוסם שלא יאפשר לתנועה להצטרף לקואליציה במידה שיהדות התורה לא תהיה חלק ממנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully