וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד ביתנו: מולכו לא יתווך במגעים הקואליציוניים

טל שלו

3.2.2013 / 17:05

היועץ המשפטי לממשלה קבע כי מולכו לא יוכל לנהל את המגעים במקביל לתפקידו במו"מ המדיני. "מולכו החליט להמשיך כשליחו האישי של נתניהו למו"מ עם הפלסטינים", נמסר מהליכוד

בעקבות קביעת היועץ המשפטי לממשלה: הליכוד ביתנו הודיעו היום (ראשון) כי עורך דין יצחק מולכו לא ישמש כמתווך במגעים הקואליציוניים להרכבת הממשלה ה-33. "לאור העובדה שהנעת המהלך המדיני עם הפלסטינים הוצבה כיעד מרכזי של הממשלה הבאה", נמסר מהמפלגה, "החליט עו"ד מולכו, בעצה אחת עם ראש הממשלה נתניהו, להמשיך בתפקיד שליחו האישי של ראש הממשלה למשא ומתן עם הפלסטינים, לכן לא ייקח חלק במשא ומתן הקואליציוני אחרי שהיועץ המשפטי וינשטיין קבע שלא ניתן לבצע את שני התפקידים במקביל".

קביעתו של היועץ המשפטי עוררה תמיהה במערכת הפוליטית, שכן מינויו של מולכו כחבר בצוות המשא ומתן הקואליציוני הוכרז כבר לפני שבוע, ועובדת היותו השליח המיוחד למגעים עם הפלסטינים וסוגיית כפל התפקידים הייתה ידועה כבר אז. היום התחיל באופן רשמי המשא ומתן הקואליציוני בכפר המכביה ברמת גן. הצוות, ממנו מולכו נאלץ לפרוש, שהורכב בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, כולל את עורך דין דוד שמרון, רואה חשבון ומנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, משה ליאון ועורך דין יואב מאני.

בחודש מאי האחרון נפגש עורך הדין מולכו ברמאללה עם אבו מאזן והעביר לו את איגרת התשובה של נתניהו לאיגרת ששלח לו יו"ר הרשות שלושה שבועות לפני. באיגרת, פירט נתניהו את עמדותיה של ישראל בנוגע לחידוש המגעים המדיניים בין ישראל לרשות הפלסטינית, אך אבו מאזן דחה את ההצעה הישראלית ואמר כי איגרתו של נתניהו "אינה כוללת תשובות ברורות על סוגיות הליבה המכשילות את חידוש תהליך השלום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פגישה בהשתתפות מולכו, סאיב עריקאת ונציגי הקוורטט בירדן, ינואר 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

בניגוד להתנהלות נתניהו לאחר הבחירות – אז השהה את שיחת הטלפון ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט – כעת הבית היהודי תהיה השנייה בתור, אחרי יש עתיד, בפתיחת המשא ומתן הקואליציוני. בצהריים נפגשו הצוותים של הליכוד ויש עתיד ולאחריהן החלה הפגישה בין אנשי הליכוד לבית היהודי. בהמשך יגיעו אנשי צוות המשא ומתן של ש"ס. מחר ייערכו פגישות בצהריים עם נציגי יהדות התורה, התנועה וקדימה. נכון לעכשיו, לא נקבעו פגישות עם אנשי מפלגת העבודה, מרצ והמפלגות הערביות.

אמש הטיל נשיא המדינה שמעון פרס על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה. המשמעות היא שעל נתניהו לסיים את המשא ומתן הקואליציוני תוך 28 ימים. אם לא יספיק עד אז, הנשיא רשאי לאפשר לו 14 ימים נוספים. אם גם אלה לא יספיקו לנתניהו – מה שלא סביר שיקרה – בתוך שלושה ימים פרס יצטרך להטיל על חבר כנסת אחר את המלאכה או להודיע ליו"ר הכנסת כי אין איש שיכול להרכיב ממשלה. אם אכן נגיע למצב כזה, כנראה שפרס יערוך שוב סבב התייעצויות עם חברי הכנסת. במצב שבו לא ניתן להרכיב ממשלה, חברי הכנסת רשאים תוך 21 ימים להמליץ לנשיא על חבר כנסת אחר שירכיב את הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully