וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח נתניהו נפגש עם בכירים בהנהגה הצבאית במצרים

טל שלו

2.7.2012 / 8:36

לראשונה מאז עליית האחים המוסלמים לשלטון, נסע עו"ד יצחק מולכו לביקור בקהיר, והדגיש בפני ההנהגה את שאיפת נתניהו לשיתוף פעולה עם הממשלה החדשה ושמירה על הסכם השלום

במקביל לאגרות הברכה הפומביות ששיגרו ראש הממשלה, בנימין נתניהו והנשיא, שמעון פרס, לנשיא מצרים הנבחר, מוחמד מורסי, ביקר בשבוע שעבר השליח המיוחד של ראש הממשלה, עו"ד יצחק מולכו, במדינה ונפגש עם בכירים בהנהגה הצבאית, לראשונה מאז חילופי השלטון. בפגישות הדגיש מולכו כי ראש הממשלה רואה חשיבות גדולה בשמירה על הסכם השלום עם מצרים, ואת שאיפתו לשתף פעולה עם הממשלה החדשה.

בשבוע שעבר, לאחר ניצחונו של מורסי, שנבחר לנשיא כמועמד האחים המוסלמים, העבירו גורמים שונים בקהילה הבינלאומית מסרים לקהיר בדבר החשיבות בשמירה על הסכמי השלום עם ישראל, ונתניהו עצמו שיגר איגרת ברכה אישית למורסי, ובהמשך גם הנשיא פרס שיגר ברכה דומה. במקביל, בירושלים התקבלו מסרים מקהיר ומגורמים שונים בקהילה הבינלאומית, כמו ארצות הברית וחלק ממדינות אירופה, לפיהם מורסי מתכוון לכבד את כל ההסכמים הבינלאומיים, ובכלל זה לשמור על הסכם השלום עם ישראל. במסגרת חילופי המסרים, קיים גם עו"ד מולכו ביקור בקהיר, בו נידונו היבטים שונים של שיתוף הפעולה הביטחוני עם בכירים בצבא המצרי, ובין היתר גם עלתה בעיית השליטה המתרופפת בחצי האי סיני.

חגיגות הניצחון של מוחמד מורסי בבחירות לנשיאות מצרים נמשכות בכיכר תחריר, קהיר, 25 ביוני 2012. רויטרס
"לא ימהר לזעזע את מדיניות החוץ". חגיגות בקהיר לאחר בחירתו של מורסי/רויטרס

בשנה האחרונה, ביקר מולכו מספר פעמים בקהיר, וקיים מגעים שוטפים עם בכירי הצבא והמודיעין המצרי, בין היתר לקראת שחרורו של העציר האמריקאי-יהודי אילן גרפל, שנאסר במצרים ושוחרר בשנה שעברה. על פי ההערכה בקהילה הבינלאומית, מורסי והאחים המוסלמים יותירו את השליטה ואת האחריות על היחסים עם ישראל בידי הדרג הצבאי, ולא ימהרו להיכנס למאבקי כוח עם המועצה הצבאית העליונה בנושאי מדיניות חוץ וביטחון.

"היחסים עם ישראל ימשיכו להיות מנוהלים על ידי הצבא", אמר גורם דיפלומטי בכיר השבוע, והעריך כי "האחים המוסלמים לא ימהרו לזעזע את מדיניות החוץ". סגן שר החוץ, דני אילון, אמר בשבוע שעבר כי המסרים מקהיר מעודדים. "לפי שעה, אין מקום לדאגה לגבי יחסי שתי המדינות ושמירה מלאה של הסכם השלום בין ישראל למצרים", ציין. מורסי עצמו אמר בנאום ההשבעה שלו בסוף השבוע: "אנו מכבדים את התחייבויות המדינה המצרית כלפי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully