וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו העביר איגרת לאבו מאזן: "מחויבים לשלום"

טל שלו

13.5.2012 / 0:00

אחרי האיגרת שהעביר לו אבו מאזן בחודש שעבר, ראש הממשלה העביר ליו"ר הרשות הפלסטינית מכתב משלו. ככל הנראה, באיגרת - שהעביר עו"ד מולכו - פורטה שאיפת ישראל למו"מ ישיר

עו"ד יצחק מולכו, שליחו המיוחד של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בא הערב (שבת) לרמאללה ונפגש עם יושב ראש הרשות הפלסטינית. הוא מסר לאבו מאזן מכתב מנתניהו, המשך לאיגרת שהועברה ממנו לישראל בחודש שעבר.

בסיום הפגישה נמסר בהודעה משותפת לשני הצדדים כי "ישראל והרשות הפלסטינית מחויבות להשגת שלום, והצדדים מקווים שחלופת המכתבים בין הנשיא עבאס לראש הממשלה נתניהו תתרום לכך".

בלשכת ראש הממשלה סירבו לפרט את תוכן המכתב שהעביר נתניהו לאבו מאזן. לפי ההערכה, במכתב שנתניהו העביר הערב לאבו מאזן נכללת שאיפה מצד ישראל להיכנס למשא ומתן ישיר וללא תנאים מוקדמים, וכן מפורטות בו עמדותיה של ישראל באשר לסוגיית הגבולות וסוגיית הסדרי הביטחון, כמו גם דרישת מאבו מאזן להכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי.

סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית דיווחה כי בפגישה, שבה נכח גם ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת, קרא אבו מאזן לישראל לשים קץ לסבלם של האסירים הפלסטינים "באופן מיידי", להיענות לדרישותיהם ואף לשחררם, בעיקר את אלו שנעצרו לפני 1994. עוד נמסר כי אבו מאזן "חידוש המשא ומתן מחייב הפסקה של הבנייה בהתנחלויות, כולל במזרח ירושלים, וקבלת עקרון פתרון שתי המדינות".

ב-17 באפריל העביר ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, איגרת מאבו מאזן לנתניהו, וגם אז סירבו בירושלים לפרט את תוכנה. בין היתר, דרש אז אבו מאזן מישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, לפתור את סוגיית האסירים הפלסטינים ודרש מנתניהו לקבל עליו את עקרון שתי המדינות בגבולות 67'.

המכתב של אבו מאזן כלל הטלת אחריות לקיפאון המדיני על ישראל, והצגת דרישות פלסטיניות ובראשן מדינה המבוססת על גבולות 67' עם חילופי שטחים קלים, כמו גם הפסקת של הבנייה במזרח ירושלים. במכתב נכללה פסקת איום, לפיה אם ישראל לא תעמוד בהתחייבויותיה, הפלסטינים ידרשו את העברת הסמכות והאחריות על כל השטחים לישראל.

על רקע כניסתה של קדימה לממשלת האחדות, הביעו גורמים בינלאומיים תקווה כי הממשלה הרחבה תאפשר לנתניהו לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים בצורה רצינית. דוברת מחלקת המדינה האמריקאית, ויקטוריה נולנד, אמרה כי מזכירת המדינה, הילרי קלינטון, הדגישה את שאיפתה של ארצות הברית להתקדמות בתהליך המדיני בשיחת טלפון שקיימה עם נתניהו ביום רביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully