וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שליח נתניהו יעביר הערב מכתב לאבו מאזן

טל שלו

12.5.2012 / 14:17

על פי גורם פלסטיני אנונימי, צפוי עו"ד מולכו להגיע לרמאללה ולמסור ליו"ר הרשות את המכתב מראש הממשלה, בו יקרא למשא ומתן ללא תנאים מוקדמים. מלשכת ראש הממשלה לא הגיבו

השליח המיוחד של ראש הממשלה, עו"ד יצחק מולכו, ימסור הערב (שבת) מכתב מראש הממשלה, בנימין נתניהו, ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן - כך מדווחת סוכנות הידיעות AP מפי גורם פלסטיני אנונימי. מסירת המכתב מגיעה כחודש לאחר שאבו מאזן העביר לנתניהו מכתב שבו פירט את עמדותיו בנוגע למשא ומתן המדיני.

על פי הדיווח, צפוי מולכו להגיע הערב לרמאללה, ולמסור לאבו מאזן באופן אישי את מכתב התשובה של נתניהו. מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה התייחסות לדיווח.

אבו מאזן ובנימין נתניהו בבית הלבן, ערב לפני השקת המו"מ הישיר. רויטרס
נתניהו צפוי לדרוש מאבו מאזן להכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. נתניהו ואבו מאזן/רויטרס

לפי ההערכה, המכתב של נתניהו יכלול את שאיפתה של ישראל להיכנס למשא ומתן ישיר, ללא תנאים מוקדמים, וכן את פירוט עמדותיה של ישראל באשר לסוגיית הגבולות וסוגיית הסדרי הביטחון, כמו גם את דרישתו של נתניהו מאבו מאזן להכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי.

המכתב של אבו מאזן מלפני חודש כלל הטלת אחריות לקיפאון המדיני על ישראל, והצגת הדרישות הפלסטיניות, שבראשן מדינה פלסטינית המבוססת על גבולות 67' עם חילופי שטחים קלים, והפסקת הבנייה בהתנחלויות, כולל במזרח ירושלים. במכתב נכללה גם פסקת איום, בו אמר אבו מאזן שאם ישראל לא תעמוד בהתחייבויותיה, הפלסטינים ידרשו את העברת הסמכות והאחריות על כל השטחים לישראל.

על רקע כניסתה של קדימה לממשלת האחדות, הביעו גורמים בינלאומיים שונים תקווה כי הממשלה הרחבה תאפשר לנתניהו לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים בצורה רצינית. דוברת מחלקת המדינה האמריקאית, ויקטוריה נולנד, אמרה אתמול בתדרוך לעיתונאים כי מזכירת המדינה, הילרי קלינטון, הדגישה את שאיפתה של ארצות הברית להתקדמות בתהליך המדיני, במהלך שיחת טלפון שקיימו קלינטון ונתניהו ביום רביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully