וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מציע לקיים משא ומתן ישיר עם אבו מאזן

טל שלו

11.4.2012 / 21:58

ראש הממשלה בירך על הצעת שרי החוץ של הקוורטט לחידוש השיחות עם הפלסטינים, ומלשכתו נמסר כי יפעל להעלאת רמת השיחות. הצדדים נקראו לפעול יחד למען חיזוק הכלכלה הפלסטינית

בלשכת ראש הממשלה בירכו הערב (רביעי) על קריאת שרי החוץ של הקוורטט – המורכב מארה"ב, רוסיה, האיחוד האירופי והאו"ם – לחידוש המגעים בין ישראל לרשות הפלסטינית ושיבה לשולחן המשא ומתן. "ישראל מברכת על הודעת הקוורטט הקוראת להמשך שיחות ישירות בין ישראל לפלסטינים ללא תנאים מוקדמים?, כך נמסר מלשכת ראש הממשלה.

עוד נמסר, כי בפגישתו בשבוע הבא עם משלחת פלסטינית בראשות ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, יציע ראש הממשלה להעלות את דרג השיחות ולקיים אותן באופן ישיר עם יו"ר הרשות אבו מאזן. מסר זה יועבר גם באמצעות שליחו האישי של נתניהו, עו"ד יצחק מולכו, שצפוי להיפגש עם אבו מאזן ולמסור לו איגרת עם עמדת ישראל להסדר העתידי עם הפלסטינים.

ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד. AP
נתניהו יציע לו להעלות את רמת השיחות. סלאם פיאד/AP

מוקדם יותר, חזרו שרי החוץ של הקוורטט על קריאתם לישראל ולפלסטינים לשוב לשולחן המשא ומתן על בסיס מתווה הקוורטט שהושק בספטמבר 2011. בסיום הפגישה, בה השתתף גם שר החוץ הירדני נאסר ג'ודה - שסקר את ההתקדמות בשיחות בין ישראל והרשות שנערכו בחודש ינואר תחת חסות ירדנית - פרסמו השרים הצהרה, בה הדגישו את מחויבותם להמשיך בחידוש המגעים בתקופה הקרובה, וכן קראו לשני הצדדים ?להימנע ממעשים שמערערים אמון ולהתמקד במאמצים לשיפור האווירה שתאפשר חידוש המשא ומתן?.

בהצהרה מביעים שרי החוץ קלינטון, לברוב, אשטון וכן מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ושליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר, דאגה מ?פרובוקציות של שני הצדדים, לרבות הבנייה בהתנחלויות שפוגעת בסיכויים לחידוש המשא ומתן?, וכן הביעו דאגה מהמשך הפעולות האלימות מצד מתנחלים בגדה המערבית. כמו כן, גינו חברי הקוורטט ?את המשך ירי הטילים מעזה והדגישו את הצורך בשקט וביטחון לשני הצדדים?.

"על ישראל והרשות לפעול יחד למען הכלכלה הפלסטינית"

על רקע חשש הקהילה הבינלאומית מדיווחים על איומים של אבו מאזן בפירוק הרשות לנוכח הקיפאון המדיני, עוסק חלק נרחב מההצהרה של הקוורטט במצב הפנימי והכלכלי ברשות הפלסטינית, וההצהרה קוראת לקהילה הבינלאומית להבטיח סיוע בסך 1.1 מיליארד דולר בשנה הקרובה, וכן לישראל ולרשות ?לפעול יחדיו באופן קונקרטי ולהתמודד עם האתגרים הפיסקליים של הרשות ולהרחיב ההזדמנויות הכלכליות של העם הפלסטיני?.

כמו כן, הקוורטט מציין את מאמצי בניית מוסדות השלטון והביטחון הפנימיים ברשות, וכן מתייחס להליך הפיוס בין החמאס ופתח. ?המצב בעזה נותר בלתי יציב ועדין, כל עוד עזה והגדה המערבית לא יאוחדו תחת הרשות הפלסטינית המחויבת לעקרונות אש"ף?, נמסר בהצהרה. על רקע דאגה הולכת וגדלה בשנה האחרונה באיחוד האירופי מהנוכחות הישראלית בשטחי סי בגדה, במקביל לבידוד הולך וגובר של האוכלוסייה הפלסטינית, קוראים שרי החוץ בהצהרה לישראל ולרשות לשתף פעולה ולתאם את הפיתוח באזור, המהווה 62% משטחי הגדה, ?שהוא בעל חשיבות מרבית לקיימות של מדינה פלסטינית עתידית?, לשון הצהרת שרי החוץ של הקוורטט.

הקוורטט יקרא לנתניהו ואבו מאזן: "המשיכו בדיאלוג"

  • עוד באותו נושא:
  • הקוורטט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully