וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "נתניהו, אני בוחר בך, אתה שותפי לשלום"

ניר יהב

1.5.2012 / 0:01

בנאום בטוניסיה אמר יו"ר הרשות: "עם מי עוד יש לי לעשות שלום? אני נאלץ לפעול מולך, אני אבחר בך. אבל עליך לבחור גם כן - בין ההתנחלויות לבין השלום"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, פנה אתמול (שני) בנאומו לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר לו כי הוא שותפו לעשיית שלום. "לאחר שחתמנו על פיוס עם חמאס, נתניהו קרא לי לבחור בין חמאס לבין ישראל, אך אני בוחר בשניהם. אני אבחר בך, נתניהו, כי אתה השותף שלנו לשלום", הכריז בנאום שנשא בטוניסיה. "עם מי עוד יש לי לעשות שלום? אתה ראש ממשלת ישראל ואני נאלץ לפעול מולך. יחד עם זאת, עליך לבחור גם כן בין התנחלויות לבין השלום, שכן מי שרוצה שלום לא חושב על התנחלויות".

אבו מאזן ציין כי 133 מדינות מכירות במדינת פלסטין בגבולות 67' שבירתה מזרח ירושלים, וכי מדובר ביותר משני שליש מהעולם. "הוכחה לתמיכת העולם בנו קיבלנו גם כשפנינו לאונסק"ו וזכינו ל-107 מדינות שתמכו בנו. 14 מדינות בלבד – בהן ישראל וארה"ב – התנגדו. עלינו להמשיך בדרך זו". עוד גילה אבו מאזן כי הרשות החליטה לפנות לאו"ם כדי להעלות שם את נושא האסירים הפלסטינים.

"בינינו לבין ישראל יש יותר מהסכם אחד הקובע כי ישראל צריכה לשחרר את כל האסירים הפלסטינים, בהם גם הסכמים חתומים ורשמיים", טען אבו מאזן. "למרות זאת, הם מתנערים מההסכמים וזו הסיבה שסוגיית האסירים מקבלת עוד ועוד נפח עד לרמה שכרגע אלפי אסירים פלסטינים שובתים רעב בדרישה להתייחס אליהם באנושיות. על אף זאת, ישראל מתעלמת מדרישותיהם".

"ייתכן ונלך שוב למועצת הביטחון של האו"ם"

לדבריו, אם ישראל תסכים להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, לקבל את פתרון שתי המדינות ולשחרר את האסירים "על פי ההסכמים", הפלסטינים יסכימו לחדש את המשא ומתן. "אם הם לא יסכימו לכך, נמשיך לעמוד איתן ולהישאר בבתינו. הדבר הכי חשוב הוא שאנחנו נשארים בבתים שלנו ולא יוצאים מהם כפי שקרה ב-1948 או כפי שקרה באופן חלקי ב-1967. לא נעזוב את הבתים שלנו".

"ייתכן ונלך שוב למועצת הביטחון של האו"ם כדי לנסות ולקבל את פלסטין כחברה מלאה", הוסיף יו"ר הרשות, וציין כי המהלך יקרה בתקופה הקרובה, לפי התנהלות העניינים מול ישראל.

עוד בנושא
נתניהו מציע לקיים משא ומתן ישיר עם אבו מאזן
נתניהו ועריקאת נפגשו: ”מחוייבים להשגת שלום”

לפניות לכתב: nir_yah@walla.co.il

(עדכון ראשון: 21:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully