וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט ידרוש מנתניהו: להפוך את יום א' ליום חופש

יהושע בריינר

3.2.2013 / 10:29

במסגרת המשא ומתן הקואליציוני ידרשו בבית היהודי להכריז על שישי כעל יום עבודה מקוצר ולהביא לסוף שבוע ארוך. בכוונתם לדרוש גם שינויים מפליגים בתחומי דת ומדינה

האם יום ראשון יהפוך ליום חופש? אחת הדרישות המשמעותיות של יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, שתוצג במסגרת הפגישה הראשונה בין צוותי המשא ומתן הקואליציוני עם נציגי הליכוד-ביתנו, תעסוק בסוגייה זו. על פי הדרישה שתוצג, יבקשו בבית היהודי להפוך את יום ראשון ליום שבתון, להכריז על יום שישי כעל יום עבודה מקוצר, ועל ידי כך להביא לסוף שבוע ארוך.

בנט: "לפתוח מחדש את נושא דת ומדינה". דניאל בוק
במפלגה לוטשים עיניים לתיק החינוך, המשפטים, התמ"ת והפנים. ישיבת סיעת הבית היהודי בחודש שעבר/דניאל בוק

גורמים בבית היהודי אומרים כי מדובר במהפכה וביוזמה סוציאלית שתהפוך את יום ראשון ליום של טיולים, חופש, קניות, תרבות ופנאי, ובכך תקל על נשים לצאת לעבודה ואף תסייע בשילוב שומרי המסורת בתרבות הפנאי בישראל. צוות המשא ומתן של הבית היהודי כולל את ח"כ אורי אריאל, כשלצדו מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר אייל גבאי, עו"ד איתן הברמן, נתן נתנזון מהאיחוד הלאומי, וכן יועץ התקשורת של המפלגה, משה קלוגהפט.

יום ראשון כיום חופש הוא רק אחת המהפכות שעליהן מדברים בבית היהודי במסגרת שינוי הסטטוס קוו בנושא דת ומדינה. עיקר המהפכה המתוכננת הוא בתחום הרבנות הראשית, שם מתכוונים במפלגה לבצע רפורמות משמעותיות בתחומי הגיור והנישואין והגירושין. גורמים במפלגה אומרים כי המפלגה גם תפעל לצמצום סמכויות של רבני הערים, לטובת רבני הקהילות, וכן לבחירתו של רב מהציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי.

מבחינת תיקי הממשלה, במפלגתו של בנט לוטשים עיניים לשלושה תיקים: בין התיקים הבכירים שעליהם מדברים במפלגה ניתן למנות את תיק המשפטים, תיק החינוך, תיק התמ"ת ותיק הפנים. מי שיחזיק בתיק הבכיר יהיה ללא ספק בנט עצמו, ואחריו ח"כ אריאל. עם זאת, על תפקיד התיק השלישי מתקיים ויכוח פנימי בבית היהודי בין ניסן סלומיאנסקי לח"כ אורי אורבך. השניים אף פועלים במרץ בתוך מרכז המפלגה ומקדמים לובי לבחירתם. על פי תקנון המפלגה, זהות התיק השלישי תקבע על ידי כאלף אנשי המרכז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully