וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

קורבן האונס בהודו מתה, אובמה נאבק למנוע את המצוק הפיסקלי, מטוס נוסעים התרסק בכביש במוסקבה וישראל הקפיאה הסכם עם הפלסטינים. אלה הכותרות שעשו את השבת

בניגוד לקריאות במערב: הממשלה הקפיאה הסכם כלכלי עם הפלסטינים

בעוד הקהילה הבינלאומית שבה וקוראת לישראל להימנע מצעדי ענישה כלכליים כלפי הרשות הפלסטינית, הקפיאה ישראל את יישומו של ההסכם הכלכלי היחיד עליו חתמה עם הפלסטינים בארבע שנות כהונת ממשלת נתניהו - כך נודע לוואלה! חדשות. בסוף חודש יולי השנה חתמו שר האוצר יובל שטייניץ וראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד על הסכם ראשון מסוגו, שנועד להגביר את שיתוף הפעולה בתחום המיסוי והמלחמה בהברחות הון. יישום ההסדרים הכלכליים בהסכם היה אמור להתחיל ב-1 בינואר 2013, אך לוואלה! חדשות נודע כי מזה למעלה מחודשיים לא התקיים כל מפגש בין צוותי המומחים שהוקמו בשני הצדדים לצורך מימוש ההסכם, כחלק מצעדי הענישה של ישראל כלפי הרשות הפלסטינית בעקבות שדרוג מעמדה באו"ם.

אובמה: "אופטימי לגבי הסכם למניעת המצוק הפיסקלי"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר הלילה (שבת) כי הוא "אופטימי למדי" ביחס לאפשרות שיושג מחר, יממה לפני סוף שנת 2012, הסכם שעשוי למנוע את העלאת המיסים והקיצוצים הדרמטיים בגובה של כ-600 מיליארד דולרים. כלכלנים מעריכים כי אם לא יימנע הצעד הזה, הדבר עלול לפגוע בהתאוששותה של הכלכלה האמריקאית מהמשבר האחרון ואף להשפיע לרעה על כלכלות של מדינות מעבר לים.

הנשיא האמריקאי התייחס הלילה גם לאפשרות שלא יושג הסכם בין הדמוקרטים והרפובליקנים בסנאט, ואמר כי במקרה כזה הוא יבקש ממנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד, לקיים הצבעה מזורזת על תכניתו, שתמנע את העלאת המסים על הכנסה של עד 250 אלף דולרים. "זה המינימום שאנו יכולים לעשות. הזמן לפעולה מיידית כבר כאן", אמר אובמה.

מתה קורבן האונס הקבוצתי בהודו

קורבן האונס הקבוצתי בהודו, שעורר מאז תחילת השבוע שעבר מהומות והפגנות במחאה על אלימות נגד נשים, הלכה הלילה (שבת) לעולמה בבית החולים שבו אושפזה בסינגפור. "אנחנו מצטערים לבשר כי המטופלת הלכה לעולמה בשלווה בשעה 04:45 לפנות בוקר. משפחתה ובכירים בממשלת הודו היו לצדה בשעת מותה", מסר קלווין לו, מנהל בית החולים "מאונט אליזבת'" בסינגפור, שאליו הוטסה השבוע.

משפחתה של הקורבן מקווה שמותה יתרום להפיכתה של הודו למקום בטוח יותר עבור נשים – כך אמר הבוקר (שבת) הנציב העליון במדינה. לדבריו, בני המשפחה "מושפעים עמוקות" ממותה של הצעירה שנאנסה באכזריות במהלך נסיעה באוטובוס לפני כשבועיים. הוא סיפר כי בני המשפחה קיבלו אינספור פניות רבות של תושבים שהביעו בהם תמיכה. "הם מקווים שמות בתם יוביל לעתיד טוב יותר לנשים בניו דלהי ובהודו", אמר הנציב בשיחה עם כלי תקשורת בהודו. מכר של המשפחה אמר כי הוא מקווה שהאנסים ייתלו מוקדם ככל האפשר, כך צוטט בכלי התקשורת בהודו.

לבני: בנט ורבנים קיצוניים הובילו לחיכוך עם צה"ל

לבני נגד בנט ונתניהו: יו"ר "התנועה" מתחה היום (שבת) ביקורת חריפה על יו"ר "הבית היהודי" וכן על ראש הממשלה, לאחר שנמנע אתמול פינוי של המאחז הבלתי-חוקי עוז ציון באזור בית אל. הפינוי נמנע לאחר לאחר שמתנחלים התעמתו עם כוחות הביטחון שהגיעו למאחז.

באירוע "שבתרבות" בקריית מוצקין אמרה לבני: "בנט והרבנים הקיצוניים הובילו אנשים לאותה גבעה בכוונת מכוון כדי ליצור חיכוך עם חיילי צה"ל ומצב של סירוב פקודה. הקיצונים האלה הובילו לשם את האנשים ערב כניסת השבת בידיעה שהילדים שלנו, חיילי צה"ל, יצטרכו לפנות אותם". לדברי יו"ר "התנועה", "נתניהו, שממשיך לקרוץ לימין הקיצוני ולשותפיו הטבעיים, עצר את הפינוי. מבחינתו ומבחינת שותפיו הקיצונים אפשר לחלל את הכל, אבל לא את השבת. הם יוצרים את ההתנגשות הזו בכוונה תחילה כדי לומר אחר כך שהם לא יכולים לציית לפקודות וזה הדבר החמור ביותר".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

השליח לסוריה: "החלופות - הליך מדיני או גיהינום"

שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, אל-אחדר איברהימי, הגיע הבוקר (שבת) לביקור במוסקבה במהלכו נפגש עם שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב. לאחר פגישתו עם לברוב אמר איברהימי במסיבת עיתונאים משותפת כי החלופה לתהליך מדיני בסוריה היא "גיהינום": "אם האלטרנטיבה היחידה היא גיהינום או תהליך מדיני, אז כולנו צריכים לעבוד באופן מתמשך להשגת התהליך המדיני". בנוסף, הדגיש את החשיבות בהסכם שנחתם בחודש יוני האחרון בג'נבה על ידי המעצמות, שקרא ליצירת ממשלת מעבר בסוריה.

לברוב אמר כי המצב בסוריה אמנם מחמיר, אך עדיין יש סיכוי לפתרון מוסכם במשבר בסוריה. הוא חזר ואמר כי רק העם הסורי יכול להחליט אם משטרו של אסד יסתיים, בכך המשיך בקו הרוסי הקורא לאי התערבות צבאית במדינה. בנוסף, הדגיש כי סירוב האופוזיציה הסורית לשיחות עם אסד מוביל למבוי סתום: "אנו בטוחים כי זו עמדה של מבוי סתום שרק תוביל להחמרה במצב".

יאיר שמיר: יש דברים שגם אני מפחד לומר מחשש הפרקליטות

יאיר שמיר, המשובץ במקום הרביעי ברשימת הליכוד ביתנו לכנסת ה-19, אמר היום כי "צריך לתקן את המעוות בפרקליטות, אבל אף אחד לא מוכן להתמודד עם הנושא מתוך פחד, ויש דברים שגם אני מפחד לומר מחשש הפרקליטות". שמיר אמר את הדברים בנוגע להתנהלות מערכת אכיפת החוק בעניינו של חבר הכנסת והשר לשעבר אביגדור ליברמן.

באירוע "שבתרבות" בקריית מוצקין הזכיר שמיר, שנענה להצעת ליברמן להצטרף ל"ישראל ביתנו", את התיק שנסגר נגד יו"ר מפלגתו ונדרש גם לאישום במרמה ובהפרת אמונים ב"פרשת השגריר". לדבריו, "רבים שפרשו ממערכת המשפט והפרקליטות מבקרים גם הם את התנהלותה של הפרקליטות. שנים רבים חיפשו את אביגדור ליברמן, ולבסוף החקירה הסתיימה בקול ענות חלושה. אבל העיקר שבתקשורת כבר הרשיעו אותו. לאחר כתב האישום השולי שהוגש נגדו, הסיר ליברמן את חסינותו לאלתר וביקש להוכיח את חפותו בבית המשפט".

רוסיה: מטוס נוסעים התרסק בכביש ראשי מחוץ למוסקבה

מטוס נוסעים רוסי התרסק לתוך כביש ראשי מחוץ לבירה מוסקבה - כך דיווחו בצהריים (שבת) כלי תקשורת במדינה. דוברת של שדה התעופה "ונוקובו" אמרה כי על המטוס היו 11 אנשי צוות ולא היו כלל נוסעים. סוכנות הידיעות הממשלתית RIA דיווחה כי שני בני אדם שהיו על גבי המטוס נהרגו בתקרית.

דוברת שדה התעופה, ילנה קרילובה, מסרה מנגד כי לפי המידע המצוי בידה, אף אחד מאנשי הצוות לא נהרג בתקרית, אך ייתכן שבקרב אנשי הצוות ישנם פצועים, זאת לאחר שהמטוס מסוג טופולב TU-204 התפרק לשלושה חלקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully