וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר שמיר: יש דברים שגם אני מפחד לומר מחשש הפרקליטות

טל שלו

29.12.2012 / 15:31

מספר 4 בליכוד ביתנו יצא להגנת ליברמן ומתח ביקורת על הפרקליטות: "התנהלותה בפרשת השגריר בעייתית". על דברי דרעי נגד מפלגת "הרוסים והלבנים": "לזרוק השד העדתי לעזאזל"

"צריך לתקן את המעוות בפרקליטות, אבל אף אחד לא מוכן להתמודד עם הנושא מתוך פחד, ויש דברים שגם אני מפחד לומר מחשש הפרקליטות". כך אמר היום (שבת) יאיר שמיר, המשובץ במקום הרביעי ברשימת הליכוד ביתנו לכנסת ה-19, בהתייחס להתנהלות מערכת אכיפת החוק בעניינו של חבר הכנסת והשר לשעבר אביגדור ליברמן.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"צריך לתקן את המעוות בפרקליטות". שמיר, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

באירוע "שבתרבות" בקריית מוצקין הזכיר שמיר, שנענה להצעת ליברמן להצטרף ל"ישראל ביתנו", את התיק שנסגר נגד יו"ר מפלגתו ונדרש גם לאישום במרמה ובהפרת אמונים ב"פרשת השגריר". לדבריו, "רבים שפרשו ממערכת המשפט והפרקליטות מבקרים גם הם את התנהלותה של הפרקליטות. שנים רבים חיפשו את אביגדור ליברמן, ולבסוף החקירה הסתיימה בקול ענות חלושה. אבל העיקר שבתקשורת כבר הרשיעו אותו. לאחר כתב האישום השולי שהוגש נגדו, הסיר ליברמן את חסינותו לאלתר וביקש להוכיח את חפותו בבית המשפט".

לדעת שמיר, "התנהלות הפרקליטות בפרשת השגריר היא בעייתית בלשון המעטה, ואם כך נוהגים בשר בכיר בישראל, מה יכול לצפות האזרח מן השורה". בהתייחסו לעדות דני אילון נגד ליברמן אמר שמיר שיש גרסאות של עדים בפרשה התומכות בעדותו של שר החוץ לשעבר ולא בעדותו של אילון, שלו יש "חשבון אחר עם ליברמן".

"בנט התפתל במקום להודות שטעה"

שמיר אף הגיב על ההתבטאות של אריה דרעי, מספר 2 ברשימת ש"ס, לפיה הליכוד ביתנו היא רשימה המייצגת "רוסים ולבנים". "זו התבטאות חמורה ושטותית שיוצאת מפיו של אסיר משוחר שחוזר עכשיו ויורה לכל עבר", הצהיר שמיר. "צריך לזרוק את השד העדתי לעזאזל. באשר לדברי יו"ר "הבית היהודי" נפתלי בנט, לפיהם הוא לא יהיה מוכן לפנות יהודים מבתיהם, אמר שמיר: "הוא משב רוח רענן, אבל ציפיתי ממנו שיגיד 'מעדתי, טעיתי''. במקום זה הוא התפתל. זה לא נראה טוב".

מספר 4 ברשימת הליכוד ביתנו גם מתח ביקורת על ציפי לבני, שהשתתפה באירוע "שבתרבות" ודיברה בין השאר על הקיפאון בתהליך המדיני. לדבריו, "היא מזהה את המציאות נכונה, אבל פתרונותיה וירטואליים. לא לכל דבר יש נוסחה ורצפט. אנחנו אנשים מבוגרים. אני באתי הנה עם שיער כסוף, בן 67, ואני לא המשיח. אני כן יודע שאני בא מעולם העשייה. דיברת - לא בטוח שעשית. היא עמדה פה והציגה כאן הישגי נייר. היא השיגה הכל על הנייר, אבל אף אחד לא קיבל את זה. איפה היא הייתה בהתנתקות? קרה לנו טוב? קרה להם טוב?".


לקריאה נוספת:
האישום יוחמר: "ליברמן היה מעורב יותר משחשבנו"
יחימוביץ': להשעות את ליברמן מקמפיין הבחירות
פרשנות: גם נתניהו ישמח אם משפט ליברמן יהיה מהיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully