וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליח לסוריה: "החלופות - הליך מדיני או גיהינום"

29.12.2012 / 12:56

שליח האו"ם והליגה הערבית איברהימי אמר את הדברים בתום מפגש עם שר החוץ של רוסיה במוסקבה והדגיש כי יש לחתור להשגת פתרון מדיני. לברוב: רק העם יחליט על סיום משטר אסד

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, אל-אחדר איברהימי, הגיע הבוקר (שבת) לביקור במוסקבה במהלכו נפגש עם שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב. לאחר פגישתו עם לברוב אמר איברהימי במסיבת עיתונאים משותפת כי החלופה לתהליך מדיני בסוריה היא "גיהינום": "אם האלטרנטיבה היחידה היא גיהינום או תהליך מדיני, אז כולנו צריכים לעבוד באופן מתמשך להשגת התהליך המדיני". בנוסף, הדגיש את החשיבות בהסכם שנחתם בחודש יוני האחרון בג'נבה על ידי המעצמות, שקרא ליצירת ממשלת מעבר בסוריה.

לברוב אמר כי המצב בסוריה אמנם מחמיר, אך עדיין יש סיכוי לפתרון מוסכם במשבר בסוריה. הוא חזר ואמר כי רק העם הסורי יכול להחליט אם משטרו של אסד יסתיים, בכך המשיך בקו הרוסי הקורא לאי התערבות צבאית במדינה. בנוסף, הדגיש כי סירוב האופוזיציה הסורית לשיחות עם אסד מוביל למבוי סתום: "אנו בטוחים כי זו עמדה של מבוי סתום שרק תוביל להחמרה במצב".

השליח המיוחד לסוריה אל-אחדר איברהימי ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב, מוסקבה, 29 בדצמבר 2012. רויטרס
יש עדיין סיכוי לפתרון מוסכם בסוריה. איברהימי ולברוב במוסקבה, היום/רויטרס

ביום שני האחרון נפגש איברהימי עם נשיא סוריה, בשאר אסד, וסיפר כי הציג בפניו דרכים שיכולות להביא לסיום המלחמה בסוריה. בכלי התקשורת הממלכתיים בסוריה דווח כי אסד עדכן את איברהימי בהתפתחויות האחרונות במדינה ואמר לו כי ממשלת סוריה "נחושה להביא להצלחת המאמצים, אשר יועילו לאינטרס של העם הסורי וישמרו על ריבונותה ועצמאותה של המדינה".

העיתון הצרפתי "פיגארו" דיווח בתחילת השבוע כי איברהימי היה צפוי להציג לאסד תכנית אמריקאית-רוסית, לפיה אסד יישאר בשלטון עד 2014 כשהוא מנושל מסמכויותיו, ולאחר מכן יפרוש. במקביל קובעת התכנית כי תוקם בסוריה ממשלת מעבר שתכלול גם גורמי אופוזיציה. בפגישה בין איברהימי ואסד לקחו חלק גם שר החוץ הסורי ואליד מועלם, סגן שר החוץ פייסל מקדאד, ויועצתו המדינית של אסד, בות'יינה שעבאן.

השיחות בין המתווך הבינלאומי לבין שר החוץ של רוסיה מתרחשות יום לאחר שמנהיג קבוצת האופוזיציה המרכזית בסוריה דחה ניסיונות דיפלומטיים של רוסיה לניהול שיחות שלום וחזר על כך שלא ייכנס למגעים עם ממשלתו של הנשיא אסד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

153 הרוגים ביממה האחרונה

בתוך כך, כוחות הנאמנים למשטר אסד השתלטו הבוקר על אזור בעיר חומס, כך מסר ארגון זכויות אדם סורי. "הצבא החל במתקפה לפני כמה ימים על שכונת דיר באלבח עם הפגזות כבדות והלחימה וההתקפות המשיכו עד שהמורדים נטשו", נמסר מהארגון שבסיסו בבריטניה. טרם ידוע על נפגעים בלחימה. עוד הוסיפו כי 153 בני אדם נהרגו אתמול ברחבי סוריה.

מורדים בסוריה 28 בדצמבר 2012. רויטרס
המורדים נטשו את שכונת דיר באלבח בחומס לאחר ימים של הפגזות. מורדים בסוריה/רויטרס

הצבא גם תקף טירה במערב חומס שנחשבת אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. בצפון סוריה, נערכים קרבות ליד שדה התעופה הצבאי מנאח בעיר חלב, שהמורדים חדרו אליו ביום חמישי האחרון. כוחות אסד שיגרו טילים לאזורים שונים בחלב לאורך הלילה והפגיזו אזורים במחוז, נמסר מהארגון. גם במחוזות חמה ודרעא נורו פגזים ועימותים התעוררו בדיר א-זור. חיל האוויר תקף גם באזורים הסמוכים לבירת סוריה, דמשק.

אתמול דווח ברשת CNN כי צבא סוריה שיגר במהלך השבוע לפחות שני טילים בליסטיים מתוצרת אירן לעבר כוחות המורדים. לפי הדיווח, מדובר בטילי הקרקע-קרקע "פאתח 110", בעלי טווח קצר ויכולות דיוק גבוהות יותר מטילי הסקאד שבהם עשה שימוש בשבועות האחרונים משטרו של הנשיא אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully