וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח האו"ם נפגש עם אסד: "המצב בסוריה מדאיג מאוד"

ניר יהב

24.12.2012 / 15:03

אל-איברהימי הציג בפני הנשיא הסורי דרכים שיכולות להביא לסיום המלחמה, וזה ענה לו כי הממשלה נחושה להביא להצלחתן. "יש לקוות שכל הצדדים יפעלו על מנת לפתור את המשבר"

שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, אל-אחדר אל-איברהימי, נפגש בצהריים (שני) בדמשק עם נשיא סוריה בשאר אסד ודן עימו על המשבר במדינה. אל-איברהימי סיפר כי הציג בפני אסד דרכים שיכולות להביא לסיום המלחמה בסוריה. בכלי התקשורת הממלכתיים בסוריה דווח כי אסד עדכן את אל-איברהימי בהתפתחויות האחרונות במדינה ואמר לו כי ממשלת סוריה "נחושה להביא להצלחת המאמצים, אשר יועילו לאינטרס של העם הסורי וישמרו על ריבונותה ועצמאותה של המדינה".

אל-איברהימי צוטט לאחר הפגישה באמרו כי החליף דעות עם הנשיא אסד "בנוגע לצעדים שיש לנקוט בעתיד". הוא סיפר עוד: "אסד אמר מהי עמדתו בנוגע למצב, ואני עדכנתי אותו בפרטי הפגישות שקיימתי עם בכירים שונים בערים שונות במזרח התיכון ובעולם וכן עדכנתי אותו בצעדים שניתן לנקוט על מנת לסייע לעם הסורי לצאת מהמשבר הזה". הוא הוסיף ואמר כי המצב בסוריה "מדאיג מאוד" וכי יש לקוות שכל הצדדים יפעלו על מנת לפתור את המשבר.

העיתון הצרפתי "פיגארו" דיווח אמש כי אל-איברהימי היה צפוי להציג לאסד תכנית אמריקאית-רוסית, לפיה אסד יישאר בשלטון עד 2014 כשהוא מנושל מסמכויותיו, ולאחר מכן יפרוש. במקביל קובעת התכנית כי תוקם בסוריה ממשלת מעבר שתכלול גם גורמי אופוזיציה. בפגישה בין אל-איברהימי ואסד לקחו חלק גם שר החוץ הסורי ואליד מועלם, סגן שר החוץ פייסל מקדאד, ויועצתו המדינית של אסד, בות'יינה שעבאן.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully