וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד החל להשתמש בנשק כימי? "7 הרוגים מגז רעיל"

פעילים בסוריה דיווחו כי הגז רוסס בחומס, בבסיס שעליו השתלטו כוחות המורדים. "הרופאים העריכו כי זה גז הדומה לסארין". מוסקבה: רוסיה ריכזה את הנשק הכימי בשני אתרים

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

שבעה סורים נהרגו בבסיס של המורדים בחומס, משאיפת גז רעיל שרוסס על ידי כוחות המשטר - כך דיווחו לפנות בוקר (שני) גורמים בבסיס לרשת אל-ג'זירה. לפי הדיווח, אנשים נוספים הושפעו מריסוס הגז, וחלק מהפצועים לקו בבחילה. תסמינים נוספים שדווחו היו שרירים רפויים, ראייה מטושטשת וקשיים בנשימה. "הסיטואציה קשה מאוד ואין בידינו מסכות. הרופאים במקום מעריכים כי מדובר בגז הדומה לגז העצבים סארין", אמר אחד הפעילים.

בתוך כך, שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר כי "בכל פעם שאנחנו שומעים שמועות לפיהן הסורים עושים משהו עם נשק כימי, אנחנו בודקים פעמיים ושלוש פעמים, ומקבלים ערבויות מהממשלה שלא יהיה בו שימוש בשום נסיבות". בראיון לערוץ טלוויזיה רוסי, ששודר במלואו הבוקר, אמר לברוב כי שימוש בנשק כימי יהווה "התאבדות פוליטית" של הממשלה בדמשק. לברוב הוסיף כי "יש לנו מידע, שתואם את המידע שיש לאמריקנים, ולפיו הדיווחים האחרונים על שינוע 'החומר הכימי' קשור לצעדים שהממשלה הסורית נקטה לריכוזו בשני אתרים, כדי לוודא שהוא מוגן לחלוטין".

דיווח באירן: המורדים השתמשו בגז מדמיע - נגד חיילים

אמש אמר שר ההסברה הסורי, עמראן זועבי, כי "אם היה לסוריה נשק כימי, היא מעולם לא הייתה משתמשת בו, לא בתוך המדינה או מחוצה לה". הייתה זו הפעם הראשונה ששר בממשלה הסורית מתייחס במפורש לחשש במערב כי המשטר בדמשק ישתמש בנשק כימי.

במקביל, דיווחה רשת הטלוויזיה האירנית PRESS-TV כי "קבוצות חמושות" השתמשו בנשק כימי נגד חיילים בכפר דאריא מדרום לדמשק, ונטען כי שבעה מהחיילים נהרגו. לפי הדיווח, שהתבסס על "מקורות במשמר הרפובליקה", החיילים נהרגו ביום שבת, שעה קלה אחרי ששאפו גז צהבהב. כמו כן, נטען כי קבוצות חמושות פרסמו סרטונים, בהם אלמונים איימו להרעיל את מי השתייה של סוריה ולפגוע במיעוט העלוואי. האיום הזה, כך דווח ברשת האירנית, מגובה בסרטון שהציג שפנים או ארנבים שהושקו במים מורעלים. נראה כי מדובר בניסיון המתמשך מצד המשטר באירן לערער את הלגיטימיות של המורדים הנלחמים נגד בשאר אסד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד הנפגעים משאיפת הגז הרעיל/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפחות 90 בני אדם נהרגו אתמול בהפצצה על מאפייה במחוז חמה שבמרכז סוריה. עדי ראייה סיפרו כי יותר מאלף בני אדם המתינו בתור מחוץ למאפיה בעיר חלפאיא בזמן שהופצצה. רשת אל-ערביה ורשת סקיי בשפה הערבית אמדו את מניין המתים בכ-200. "אין אנו יכולים להעריך את מספר ההרוגים בשלב זה, כי אנחנו עדיין לא יודעים להגיד מי מת ומי פצוע", אמר עד ראייה לסוכנות הידיעות רויטרס.

בסוף השבוע, דיווח העיתון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט" כי ארה"ב ורוסיה גיבשו פשרה, לפיה הנשיא בשאר אסד יעזוב את השלטון בסוריה. גורמי אופוזיציה סוריים אמרו לעיתון כי הצדדים טרם סיכמו ביניהם כיצד יעזוב אסד את השלטון, לידי מי יועבר השלטון ובאיזה אופן. זמן קצר לאחר מכן, אמר שר החוץ הרוסי לברוב, כי אין ביכולתן של סין ורוסיה – ידידותיה הקרובות של סוריה - לשכנע את אסד לעזוב את השלטון. "אף צד לא הולך לנצח במלחמה הזו", אמר לברוב בשיחה עם כתבים. "אסד לא הולך לשום מקום, לא משנה מה מישהו יגיד, גם אם יהיו אלה רוסיה או סין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully