וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: עשרות הרוגים בהפצצת מאפייה בחמה

ניר יהב

23.12.2012 / 17:48

האופוזיציה מדווחת על אסון בתור ללחם בעיר חלפאיא וייתכן שמספר ההרוגים יגיע ל-200: "לא יודעים מי מת ומי פצוע". העיר נכבשה על ידי המורדים הנאבקים על השליטה במחוז

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

לפחות 90 בני אדם נהרגו היום (ראשון) בהפצצה אווירית על מאפייה במחוז חמה שבמרכז סוריה. פעילים באופוזיציה הסורית דיווחו כי ההפצצה הייתה בעיר חלפאיא שבפרברי העיר חמה, בירת המחוז. עדי ראייה סיפרו כי יותר מאלף בני אדם המתינו בתור מחוץ למאפיה בזמן שהופצצה.

רשת אל-ערביה ורשת סקיי בשפה הערבית אמדו את מניין המתים בכ-200. "אין אנו יכולים להעריך את מספר ההרוגים בשלב זה, כי אנחנו עדיין לא יודעים להגיד מי מת ומי פצוע", אמר עד ראייה לסוכנות הידיעות רויטרס. עד ראייה נוסף, שזוהה בשם סאמר אל-חמאווי, סיפר: "כשהגעתי, ראיתי ערימה של גופות. היו שם נשים וילדים, אבל אין דרך לדעת כמה אנשים נהרגו. היו גם עשרות פצועים".

דו"ח: כך מפציץ צבא אסד מאפיות ברחבי סוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזרחים ומורדים מחלצים גופות מאזור ההפצצה, בצהריים/מערכת וואלה!, צילום מסך

פעילי אופוזיציה העלו לאתר יוטיוב סרטונים שבהם נראים עשרות בני אדם שנקברו תחת הריסות המבנים הסמוכים, וכן אש שפרצה במספר מוקדים. צלם הסרטון זועק: "תסתכלו, אזרחי העולם, תסתכלו". ברשת הפייסבוק כתבו אנשי האופוזיציה דברים ברוח דומה: "איפה אתם, ערבים? מוסלמים? אנשים? אללה, תנקום בבשאר ובחייליו".

רמי עבד אל-רחמן, ראש המרכז הסורי לזכויות אדם שמושבו בלונדון, אמר כי עדיין מוקדם לקבוע כמה בני אדם נהרגו. "לפי הסרטונים, נראה שנהרגו בין 50 למאה בני אדם, אבל צריך לקבל מידע נוסף", אמר. העיר חלפאיא נכבשה לאחרונה על ידי הצבא הסורי החופשי, הזרוע החמושה של ארגוני האופוזיציה הסוריים, הנאבקים על השליטה במחוז חמה כולו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מטוס L-39 של חיל האוויר הסורי משגר רקטות לעבר בתי תושבים בתל רפעת, ליד חלב. אוגוסט 2012. רויטרס
ארגוני זכויות אדם טוענים שהצבא הסורי מפציץ אזרחים שעומדים בתור לקנות לחם/רויטרס

בסוף הקיץ פרסם ארגון Human Rights Watch דו"ח מקיף, שתיעד 10 מקרים שבהם מטוסי קרב סוריים הפציצו מאפיות באזור העיר חלב בצפון סוריה. עשרות אנשים נהרגו ומאות נפצעו בהפצצות, ולדברי הארגון, במחצית מהמקרים לא הייתה כל מטרה צבאית באזור.

אולה סולבנג, חוקר בכיר בארגון, אמר אז כי "מדי יום ויומו, תושבי חלב נעמדים בתור כדי להשיג לחם עבור משפחותיהם, אך למעשה נאלצים לספוג רסיסי מתכת שחודרים את גופם כתוצאה מפצצות המוטלות לעברם מן האוויר ומפגזי ארטילריה שמשוגרים לעברם".

בארגון ציינו אז כי בחלב יש מחסור חמור במזון, וכי מאפיות רבות בעיר פשטו רגל. לפי חוקרי הארגון, משמעות הדבר היא שמחוץ למעט המאפיות הפעילות משתרכים תורים ארוכים, שטייסי הצבא עשויים להבחין בהם מן האוויר ולהפגיזם. "כל טייס שמשגר פצצה או רקטה לעבר תור במאפייה - וכל מפקד שנותן לטייס פקודה לעשות כן - צריך לעמוד לדין", אמרו בארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully