וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: "לא נצליח לשכנע את אסד לוותר על השלטון"

22.12.2012 / 15:00

שר החוץ הרוסי העריך כי אין ביכולתן של רוסיה וסין לגרום לנשיא הסורי לעזוב את תפקידו: "אסד לא הולך לשום מקום". מוקדם יותר דווח כי ארה"ב ורוסיה סיכמו על עזיבת אסד

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר היום (שבת) כי אין ביכולתן של סין ורוסיה – ידידותיה הקרובות של סוריה, לשכנע את נשיא סוריה, בשאר אסד, לעזוב את השלטון. "אף צד לא הולך לנצח במלחמה הזו", אמר לברוב בשיחה עם כתבים במטוסו, שהמריא מבריסל למוסקבה. "אסד לא הולך לשום מקום, לא משנה מה מישהו יגיד, גם אם יהיו אלה רוסיה או סין".

לברוב חזר על דבריו, לפיהם רוסיה דחתה בקשות ממדינות באזור להפעיל לחץ על אסד לוותר על השלטון או להציע לו מקלט בטוח. לדבריו, עזיבתו של אסד את השלטון עלולה להוביל להתגברות האלימות בסוריה. "חלק מהמעצמות האזוריות הציעו שנאמר לאסד שאנחנו מוכנים לקלוט אותו", אמר לברוב. "השבנו להן: מדוע עלינו לעשות זאת? אם יש לכם תכניות כאלה, לכו אליו ישירות".

הוא התייחס לחשש הבינלאומי מפני שימוש בנשק כימי מצד משטר אסד או זליגתו של נשק זה לידי המורדים או ארגוני הטרור. לדבריו, הנשק הכימי מרוכז במקום אחד או שניים ונמצא לפי שעה "תחת שליטה". הוא הוסיף כי האיום הגדול הוא שנשק זה ייפול לידי חמושים. "נכון לעכשיו, על פי מידע מודיעיני שיש בידינו ובידי המערב, ממשלת סוריה עושה כל שביכולתה כדי לאבטח את הנשק הכימי", אמר.

ולדימיר פוטין (מימין) מארח את בשאר אסד במוסקבה, 19 בדצמבר 2006. Mikhail Klementiev, AP
רוסיה לא מודאגת לגבי גורלו של נשיא סוריה? פוטין ואסד/AP, Mikhail Klementiev

מוקדם יותר היום דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון כי ארצות הברית ורוסיה גיבשו הסכם פשרה בנוגע למשבר בסוריה, שבמסגרתו סוכם כי הנשיא בשאר אסד יעזוב את השלטון. גורמי אופוזיציה בסוריה אמרו לעיתון כי הצדדים טרם סיכמו ביניהם כיצד יעזוב אסד את השלטון, לידי מי יועבר השלטון ובאיזה אופן.

הגורמים סיפרו כי הדיונים של ארצות הברית ורוסיה התמקדו בשתי אופציות העומדות בפני אסד: הראשונה, להעביר את השלטון בהסכמה ולזכות בתמורה להגנה בינלאומית. השנייה, לנהל משא ומתן על העברת השלטון בהיעדרו של אסד ולא לספק לו שום הגנה בינלאומית. לדיווחים הללו אין שום אישור מכל מקור אחר. המשטר הסורי לא מסר שום תגובה רשמית בנושא.

ביום חמישי אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי "רוסיה לא מודאגת לגבי גורלו של משטר אסד" וכי "העם הסורי רוצה שינוי". בשיחה עם כתבים במוסקבה הוסיף הנשיא הרוסי כי "אנו מבינים מה קורה שם. אנחנו גם יודעים שהמשפחה הזאת נמצאת בשלטון כבר ארבעה עשורים". לדבריו, "אנו בעד פתרון שימנע את התמוטטות המדינה והאזור, ושימנע ממלחמת האזרחים להימשך. אנו לא מאמינים בכך שיש להשאיר את אסד ואת אנשיו בשלטון בכל מחיר". כמו כן, ציין נשיא רוסיה כי לארצו אין "קשר כלכלי מיוחד" עם סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully