וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין מצהיר: "לא אכפת לנו אם משטר אסד ייפול"

נשיא רוסיה אמר לעיתונאים כי הוא לא מודאג מגורלו של בעל בריתו הוותיק, אלא מהסבל בקרב העם הסורי. "אנו מבינים מה קורה שם ומודעים לכך שאותה משפחה כבר 40 שנה בשלטון"

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

האם סוריה ננטשת גם על ידי בעלות בריתה? נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר היום (חמישי) באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי הוא מוכן לראות את בשאר אסד מודח מכיסאו. "רוסיה לא מודאגת לגבי גורלו של משטר אסד", אמר פוטין לעיתונאים במוסקבה, "העם הסורי רוצה שינוי".

ולדימיר פוטין (מימין) מארח את בשאר אסד במוסקבה, 19 בדצמבר 2006. Mikhail Klementiev, AP
הידידות הסתיימה? פוטין ואסד בשנת 2006/AP, Mikhail Klementiev

"אנו מבינים מה קורה שם. אנחנו גם יודעים שהמשפחה הזאת נמצאת בשלטון כבר ארבעה עשורים", הוסיף פוטין. לדבריו, "אנו בעד פתרון שימנע את התמוטטות המדינה והאזור, ושימנע ממלחמת האזרחים להימשך. אנו לא מאמינים בכך שיש להשאיר את אסד ואת אנשיו בשלטון בכל מחיר". כמו כן, ציין נשיא רוסיה כי לארצו אין "קשר כלכלי מיוחד" עם סוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"לפני שהורסים הכל, צריך לנהל משא ומתן"

עם זאת, באשר לדרך פתרון הסכסוך, דבק פוטין בעמדתו לפיה יש לפתור את המשבר באמצעות משא ומתן ללא התערבות זרה. "מה שמדאיג אותנו זה – מה הלאה? אנו לא רוצים שהאופוזיציה הנוכחית תעלה לשלטון ותתחיל להילחם במי שנמצא בשלטון כיום. אנחנו לא רוצים שזה יימשך לנצח". לדבריו, על מנת למנוע זאת, "ראשית יש לנהל משא ומתן... לא קודם כל להשמיד הכל ורק אז לנסות לדבר".

לפני שבוע אמר סגן שר החוץ הרוסי, מיכאיל בוגדנוב, המשמש כשליח הרוסי לענייני המזרח התיכון, כי כוחות המורדים בסוריה צוברים כוח - וכי ייתכן שיגברו על כוחותיו של אסד וינצחו במלחמת האזרחים. "צריך לראות את העובדות שעומדות מול עינינו. המשטר והממשלה בסוריה מאבדים שליטה ביותר ויותר שטחים", צוטט סגן שר החוץ בתחנת RIA הרוסית.

לצד זאת, לא שכח בוגדנוב להבהיר את העמדה הרוסית הקבועה, המצדדת במשטרו של אסד. "לצערנו, לא ניתן למנוע מהאופוזיציה הסורית לנצח במערכה", הוא צוטט כאומר. משרד החוץ של רוסיה הכחיש מאוחר יותר את דבריו של בוגדנוב, והודיע כי סגן השר "לא פרסם שום הצהרות או התראיין לאחרונה" בנוגע לסוריה.

אתמול קיימו נציגי ישראל ורוסיה מפגש דיאלוג אסטרטגי חצי שנתי במוסקבה. סמנכ"ל האגף לעניינים אסטרטגיים במשרד החוץ, ג'רמי יששכרוף, נפגש עם סגני שר החוץ של רוסיה - מיכאל בוגדנוב וסרגיי ריאבקוב, ודן עמם בהרחבה בסוגיות האסטרטגיות העומדות על הפרק במזרח התיכון, ובראשן סוגיית הגרעין האירני והמצב בסוריה. במרכז השיחות עמד הצורך בפעילות בינלאומית להתמודדות עם מאגרי הנשק הכימי שבידי משטר אסד, על רקע חשש הולך וגובר בעולם מזליגתו לידי ארגוני טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully