וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רוסיה שולחת אוניות לפינוי אזרחיה מסוריה

18.12.2012 / 12:35

מקור בצי הרוסי אמר כי ארבע ספינות הפליגו אתמול לחופי סוריה "בחופזה ובחשאיות". בשבוע שעבר אמר סגן שר החוץ: "המורדים צוברים כוח, מוסקבה מכינה תכנית לפינוי האזרחים"

רוסיה שולחת לים התיכון שייטת של כמה ספינות, שיוכלו לפנות את אזרחיה מרוסיה במקרה של הסלמה נוספת במלחמת האזרחים המתחוללת במדינה מאז חודש מרץ של השנה שעברה. סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס ציטטה בצהריים (שלישי) מקורות בצי הרוסי, לפיהם שתי ספינות קרב, מכלית וסיירת הפליגו אתמול בבוקר מהים הבלטי ונמצאות בדרכן לחופי סוריה, "כדי לסייע בפינוי אפשרי של אזרחים רוסים". מקור אנונימי מסר כי "ההכנות לפריסת הספינות נעשו בחופזה ובוצעו בחשאיות מרובה".

ולדימיר פוטין (מימין) מארח את בשאר אסד במוסקבה, 19 בדצמבר 2006. / Mikhail Klementiev, AP
נשיא רוסיה פוטין עם נשיא סוריה, אסד, ב-2006/AP, / Mikhail Klementiev

בשבוע שעבר, אמר סגן שר החוץ הרוסי, מיכאיל בוגדנוב, כי כוחות המורדים בסוריה צוברים כוח, והעריך כי ביכולתם לגבור על כוחותיו של הנשיא בשאר אסד ולנצח במלחמת האזרחים. בוגדנוב, המשמש כשליח הרוסי לענייני המזרח התיכון, ציין כי מוסקבה מכינה תכנית לפינוי אזרחיה מסוריה, במקרה שיהיה צורך בכך. "צריך לראות את העובדות שעומדות מול עינינו", אמר בריאיון לתחנה רוסית, "המשטר והממשלה בסוריה מאבדים שליטה ביותר ויותר שטחים".

בחודש ספטמבר, פרסם משרד החוץ במוסקבה התרעה, ולפיה על כל האזרחים הרוסים לצאת מסוריה, מחשש שהמורדים יפילו מטוסים אזרחיים שממריאים מחלב ומדמשק. בהודעה שפורסמה, קרא המשרד לאזרחי רוסיה שלא להגיע לסוריה והתריע בפני הרוסים שנמצאים במדינה לעזוב אותה מיד "בדרכים בטוחות" כל עוד ניתן לעשות זאת. בסוריה נמצאים יועצים רוסים רבים המועסקים בשירותי הביטחון של אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully