וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: "חיילי אסד שיגרו טיל סקאד לעבר המורדים"

האופוזיציה הסורית טענה כי עריקים מצבאו של בשאר אסד הדליפו סרטון המתעד ירי טיל סקאד לעבר מתנגדי הנשיא. בקרבות ברחבי המדינה השסועה נהרגו היום 123 בני אדם

פעילי אופוזיציה בסוריה, המתנגדים למשטרו של הנשיא, בשאר אסד, פרסמו היום (שישי) סרטון המוכיח לכאורה כי צבא אסד אכן השתמש בטילי סקאד במהלך מאבקו נגד כוחות האופוזיציה. רשת אל-ג'זירה דיווחה כי הסרטון הודלף על ידי חיילים מצבא סוריה שערקו לשורות "הצבא הסורי החופשי" – הזרוע המזוינת של המורדים. אם יתברר כי הסרטון אמין, הטענות של כוחות נאט"ו, לפיהן אסד הורה לחייליו לשגר טילי סקאד נגד מתנגדיו, יקבלו משנה תוקף. הסרטון מתעד לכאורה שיגור של שני טילים - אחד ביום ואחד בשעות הלילה.

צפו בתיעוד של האופוזיציה הסורית

מזכ"ל נאט"ו, אנדרס פוג רסמוסן, גינה היום את שיגורי טילי הסקאד בתוך סוריה, כפי שדיווח מקור בברית הצפון- אטלנטית. "אני רואה בהם מעשים של משטר מיואש לקראת קריסה", אמר רסמוסן לכתבים במטה נאט"ו בבריסל. העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח אתמול כי כוחות הנאמנים למשטר אסד חידשו את ירי טילי הסקאד לעבר המורדים בימים האחרונים. "ראינו את המשטר בסוריה משתמש בטילי סקאד נגד עמו והדבר ממשיך", אמר גורם בכיר במחלקת המדינה האמריקאית. לא ידוע אם הטילים צוידו בנשק כימי. "אנו יודעים כי הם ירו סקאדים וממשיכים לירות אותם", אמר הגורם. פעילי אופוזיציה דיווחו כי 123 בני אדם נהרגו היום בסוריה בעימותים בין מתנגדי המשטר בדמשק לבין כוחות הצבא הנאמנים למשטרו של הנשיא. רשת אל-ערביה דיווחה כי במהלך הקרבות כוחות המורדים השתלטו על גדוד 81 של צבא סוריה, המוצב באל-מליחה שבדמשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully