וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאט"ו גינתה ירי סקאד בסוריה: "מעשה משטר מיואש"

מקור בברית הצפון-אטלנטית אמר כי רק אתמול היו מספר שיגורים של טילי סקאד בתוך המדינה. במקביל, דיווח ארגון זכויות אדם סורי כי המורדים ניסו להשתלט על בסיס ליד חלב

מזכ"ל נאט"ו, אנדרס פוג רסמוסן, גינה היום (שישי) את שיגורי טילי הסקאד בתוך סוריה, כפי שדיווח מקור בברית הצפון- אטלנטית. "אני רואה בהם מעשים של משטר מיואש לקראת קריסה", אמר לכתבים במטה נאט"ו בבריסל. מקור בנאט"ו אמר מוקדם יותר כי כי רק אתמול היו מספר שיגורים כאלה, יותר משבוע לאחר שזוהה ירי סקאדים בתוך המדינה, לראשונה מאז החלה ההתקוממות נגד אסד לפני כשנתיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טיל סקאד במהלך תרגיל של הצבא הסורי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר אתמול פירסם ה"ניו יורק טיימס" כי כוחות הנאמנים למשטר אסד חידשו את ירי טילי הסקאד לעבר המורדים בימים האחרונים. "ראינו את המשטר בסוריה משתמש בטילי סקאד נגד עמו והדבר ממשיך", אמר גורם בכיר במחלקת המדינה האמריקאית. לא ידוע אם הטילים צוידו בנשק כימי. "אנו יודעים כי הם ירו סקאדים וממשיכים לירות אותם", אמר הגורם.

במקביל, דיווח ארגון זכויות אדם סורי הממוקם בלונדון כי המורדים הסורים ניסו לחדור לבסיס הגנה אווירית בא-ספיר שליד העיר חלב שבצפון המדינה. לפי הדיווחים, שבעה מורדים נהרגו במהלך הפעולה. יצויין כי לפי האתר של "פדרציית המדענים האמריקאים" ואתר "גלובל סקיוריטי" אחד מארבעת האתרים העיקריים בסוריה לייצור של נשק כימי והרכבתו כראשי חץ על טילים נמצא ליד א-ספיר, בו יש בסיס טילי סקאד.

מפקד ברית נאט"ו, אנדרס פוג רסמוסן, במסיבת עיתונאים, שטוקהולם, 31 במרץ 2011. רויטרס
גינוי מצד נאט"ו. רסמוסן/רויטרס

הנסיון אירע שלושה ימים לאחר שהמורדים השתלטו על מחסן באזור, שהופצץ לאחר מכן על ידי מטוסי קרב סורים. בהפצצה נהרגו יותר מעשרים מורדים.

בתוך כך, הודיעה הבוקר ממשלת יפן על כוונתה להחזיר את חייליה אשר נמצאים בכוח המשימה של האו"ם ברמת הגולן, זאת בשל הידרדרות המצב בסוריה. "הגענו למסקנה שאין זה אפשרי יותר שאנשינו יבצעו את משימתם באופן בטוח", נאמר. 47 החיילים יעזבו את רמת הגולן בעוד כחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully