וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאגר הנשק הכימי בסוריה - כמו הגרעיני בישראל"

גנרל סורי בכיר שערק מצבאו של הנשיא בשאר אסד השווה את כמות מאגרי הנשק להשמדה המונית בשתי המדינות. בראיון לרשת אל-ערביה הוא חשף את מיקומי מחסני הנשק הכימי בסוריה

"לסוריה יש ארסנל נשק כימי גדול, התואם לארסנל הנשק הגרעיני של ישראל" - כך טען אמש (שלישי) גנרל סורי בכיר שערק מצבא אסד מוקדם יותר השנה. בראיון לרשת אל-ערביה חשף הגנרל עדנאן סילו, שהיה אמון על מאגר הנשק הכימי בסוריה, את מיקומם של מחסני הנשק הכימי במדינה. לדבריו, מחסן אחד של נשק להשמדה המונית נמצא בעיר חומס ומחסן נוסף ממוקם במרכז לחקר מדעי בחלב.

לפני כשלושה חודשים חשף סילו בראיון שפורסם ב"טיימס" הבריטי כי המשטר בסוריה מתכנן להשתמש בנשק כימי נגד אזרחיו כמוצא אחרון, ושוקל להעביר נשק כימי לחיזבאללה נגד ישראל. סילו ערק לפני כחצי שנה לטורקיה, לאחר שהיה עד לשיחות רמות דרג על השימוש האפשרי בנשק כימי נגד מורדים ואזרחים.

"היינו בדיונים רציניים על השימוש בנשק כימי, כולל איך נשתמש בו ובאילו אזורים", אמר סילו. השיחות לדבריו, נערכו במרכז הסורי לנשק כימי שבדרום דמשק. "דנו בזאת כמוצא אחרון – במקרה שהמשטר יאבד שליטה על אזורים חשובים כמו חלב". סילו אמר ל"טיימס" כי היה בטוח שמשטרו של הנשיא ישתמש בסופו של דבר בנשק נגד אזרחים, והוסיף כי זו הייתה העילה העיקרית מבחינתו לעריקה.

הריסות בחלב, סוריה, דצמבר 2012. רויטרס
הריסות בחלב, לאחרונה/רויטרס

אמש אמר ראש משימת הפיקוח של האו"ם ברמת הגולן, הרווה לדסוס, כי האו"ם יעביר ערכות מגן מפני נשק כימי לכוחותיו המוצבים באזור, בעקבות החשש הגובר מפני שימוש בנשק מסוג זה בסוריה. בשיחה עם כתבים אמר לדסוס כי "נקטנו צעדים על מנת לשפר את הביטחון". לדבריו, "אלה שאינם מצוידים על בסיס לאומי, אנו שולחים להם ערכות הגנה מפני תקיפה כימית, אם תתרחש".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר אתמול כי "אנו עוקבים מקרוב אחר האפשרות של שימוש בנשק כימי בסוריה". בפגישתו עם הסנטור הנבחר ממדינת טקסס, טד קרוז, אמר נתניהו כי "הנשיא אובמה דיבר על כך באופן נחרץ. ישראל וארצות הברית מקיימות התייעצויות קרובות בנושא זה והדבר מדגיש את הסכנות בכך שמשטרים אלה ישיגו נשק מסוג זה, ומהם הוא יכול לעבור גם לארגוני טרור. זהו איום לישראל, איום לארצות הברית ואיום למדינות אחרות באזור. אנו מתייחסים לכך בהתאם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully