וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם יעביר לחייליו בגולן ערכות מגן מפני נשק כימי

ראש משימת הפיקוח של האו"ם באזור אמר כי הארגון פועל לשפר את ביטחון חייליו "מפני תקיפה כימית, אם תתרחש". בינתיים, ראש ממשלת סוריה ערך ביקור נדיר בחלב והבטיח סיוע

האו"ם שולח ערכות נשק כימי לכוחותיו המוצבים ברמת הגולן בעקבות החשש הגובר מפני שימוש בנשק מסוג זה בסוריה. ראש משימת הפיקוח של האו"ם באזור, הרווה לדסוס, אמר היום (שני) בשיחה עם כתבים כי "נקטנו צעדים על מנת לשפר את הביטחון". לדבריו, "אלה שאינם מצוידים על בסיס לאומי, אנו שולחים להם ערכות הגנה מפני תקיפה כימית, אם תתרחש".

כו"ח אונדו"ף של האו"ם המפריד בין ישראל לסוריה. רמת הגולן, מרץ 2012. רויטרס
"מתקשים לקיים את המנדט". כוח אונדו"ף ברמת הגולן/רויטרס

לאחר שחמישה חיילים אוסטרלים נפצעו, מהם שניים באורח קשה, כששיירה של כוח בינלאומי הותקפה ליד דמשק בתחילת החודש, הרווה מבהיר כי הכוחות "מתקשים לקיים את המנדט". מוקדם יותר החודש אמר הרווה כי כוח אונדו"ף שנמצא באזור יתוגבר נוכח האיום הגובר מהעימותים בסוריה. לדבריו, רכבים משוריינים נוספים יישלחו לכוח באזורים אסטרטגיים בגולן, בהם גברה המתיחות בחודשים האחרונים עם התפשטות העימותים בסוריה.

בתוך כך, ראש ממשלת סוריה, וואל אל-חלקי, ערך היום ביקור נדיר בחלב, בה מתנהלים בחודשים האחרונים קרבות עזים בין הצבא הסורי לכוחות המורדים במשטרו של הנשיא בשאר אסד. הטלוויזיה הממלכתית בסוריה דיווחה כי אל-חלקי התחייב להעניק לתושבים סיוע בגובה ארבעה מיליון דולרים, אך מנגד לא פרסמה תמונות או קטעי וידאו מהביקור, הראשון לכאורה שעורך בכיר בממשלה הסורית בעיר.

ביקורו של אל-חלקי, שמונה לתפקיד בעקבות עריקתו של ראש הממשלה לשעבר ריאד חג'אב בתחילת השנה, מהווה אולי ניסיון מצד ממשלת אסד להראות כי יש לה עדיין אחיזה בעיר הגדולה במדינה. המורדים שולטים באזורים רבים בעיר, כמו גם ברוב הפרברים הסובבים אותה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הריסות בחלב, סוריה, דצמבר 2012. רויטרס
עודף באספקת המזון והדלק? הריסות בחלב/רויטרס

"יש עודף באספקת המזון וגם אספקת הדלק לחלב מוכנה, אך הבעיה היא להעביר אותם לתושבים ארגוני הטרור שהרסו מאפיות רבות וכבישים בפרברי חלב", ציטטה הטלוויזיה הממלכתית את דבריו של אל-חלקי בביקורו. עם זאת, לא צוין גם באילו אזורים בדיוק סייר אל-חלקי בעיר.

במקביל, גורמים רשמיים הודיעו היום כי שלושה עובדים זרים המועסקים במפעל פלדה בסוריה נחטפו. משרד החוץ האיטלקי דיווח כי אזרח איטלקי נמצא בין החטופים. לפי ההודעה, מריו בלואומו הועסק כמהנדס במפעל פלדה בעיר החוף לטאקייה. עם זאת, נטען כי עקבותיו אבדו ככל הנראה באזור נמל טרטוס. בהמשך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית RIA כי שניים מאזרחיה נחטפו גם כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully