וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים נוטשים מחנה הפליטים שהופצץ בסוריה

ניר יהב

17.12.2012 / 16:30

התושבים שנותרו במחנה אל-ירמוכ, שהופגז בעיקר בחלקו הצפוני, מדווחים על ניתוק מחשמל ועל משבר מזון קשה. פעיל סורי: "מאז 1957 מחנה הפליטים לא חווה מראות כה קשים"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: טל רזניק

(תיעוד הפצצת מחנה הפליטים אל-ירמוכ)

יממה לאחר ההפגזה על מחנה הפליטים הפלסטיני אל-ירמוכ ליד דמשק, שבוצעה על ידי צבא סוריה, מצטיירת תמונה קשה של מחנה נטוש ומופגז. לפי הדיווחים העולים מהמקום, צבא סוריה הכפוף למשטרו של הנשיא בשאר אסד הפגיז בימים האחרונים שני בתי ספר, בית חולים ומסגד, וכתוצאה מכך נאלצו תושבי המחנה להימלט בבהלה מהמקום. עדי ראייה דיווחו כי נרשמת תנועה ערה מאוד של פליטים הנמלטים מהמחנה וכי הוא כעת "כמעט ריק לחלוטין".

אלו שנותרו במחנה הפליטים דיווחו על כך שזרם החשמל מנותק לחלוטין באזורים רבים וכן על כך שכל החנויות בו סגורות. גורמי אופוזיציה בסוריה מעריכים שבמחנה הפליטים, כמו גם באזורים אחרים בפרברי דמשק, יש משבר מזון קשה ורבים מהתושבים שנותרו בו רעבים ללחם. על פי כל הדיווחים, רוב ההפגזות שמבצע צבאו של בשאר אסד מתמקדות בעיקר בחלקו הצפוני של מחנה הפליטים אל-ירמוכ.

אסד הפציץ מחנה פליטים - עשרות פלסטינים נהרגו. צילום מסך
"המחנה כמעט ריק לחלוטין". אל-ירמוכ, אתמול/צילום מסך

במחנה הפליטים אל-ירמוכ מתגוררים כ-150 אלף פליטים פלסטינים ואזרחים סורים. מלבד מתקפות קצרות מצד צבא אסד בספטמבר ואוקטובר בשנה שעברה, עד לימים האחרונים הוא הצליח להישאר מחוץ לתחום הלחימה בין צבא אסד לבין המורדים. אתמול בוצעה, לראשונה מאז תחילת ההתקוממות בסוריה לפני 21 חודשים, המתקפה האווירית הראשונה של צבא סוריה על המחנה. במקביל דווח על ירי בתוך המחנה שלוקחים בו פעילי "החזית העממית" - הנחשבים לתומכי המשטר של אסד – נגד פעילים שערקו מהארגון והפכו למתנגדי המשטר.

"החזית העממית השתלטה על רחובות אל-ירמוכ"

פעיל סורי אמר הבוקר (שני) לעיתון "א-שרק אל-אווסט", הרואה אור בלונדון, כי מאז שהוקם בשנת 1957 לא חווה מחנה הפליטים אל-ירמוכ קרבות חמושים כה קשים. לדבריו, החזית העממית שבראשה עומד אחמד ג'יבריל הוא הארגון הפלסטיני היחיד הפעיל באל-ירמוכ. "לאחר יציאת חמאס מסוריה, השתלטה החזית העממית על רחובות מחנה הפליטים והיא זו שמקבלת החלטות בשם הפלסטינים. המשטר הסורי נתן לפעילי החזית נשק והוא מאפשר להם לשלוט בנעשה ברחוב". לפי הדיווחים, אנשי החזית העממית מתעמתים זה כמה ימים עם חמושים פלסטינים שמתנגדים למשטר.

מחנה אל-ירמוכ מרוחק שמונה קילומטרים מדמשק והוא מחנה הפליטים הפלסטיני הגדול ביותר בסוריה. הוא נחשב למחנה צפוף וגדוש באנשים, והרחובות הראשיים בו – ביניהם גם הרחוב "צפת" – נחשבים בדרך כלל לרחובות בעלי תנועת מסחר תוססת וערה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully