וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה במלחמת האזרחים, הפלסטינים מגנים את אסד

ניר יהב

16.12.2012 / 18:30

בפעם הראשונה במלחמת האזרחים הסורית נשמעת ביקורת גלויה על אסד מצד בכירים ברשות בעקבות מותם של 20 פליטים שנהרגו בהפצצה ליד דמשק. אבו מאזן: "להפסיק מיד את האש"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: טל רזניק

ההנהגה הפלסטינית הטילה על משטרו של אסד את האחריות למותם של 20 מתושבי מחנה הפליטים הפלסטיני אל-ירמוכ שליד דמשק בתקיפה של חיל האוויר הסורי, וטענה כי מדובר במעשה טבח. זו הפעם הראשונה מאז שהחלה מלחמת האזרחים בסוריה לפני יותר משנה וחצי שבה מטילה ההנהגה הפלסטינית את האחריות להרג פליטים על המשטר הסורי.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר כי הוא "עוקב בדאגה" אחר המתרחש במחנות הפליטים בסוריה. הוא קרא "לצדדים הנלחמים" להפסיק מיידית את האש ולהימנע מפגיעה במחנות הפליטים ומאזרחים בסוריה. בנוסף קרא לקהילה הבינלאומית שתפעל על מנת להגן על הפלסטינים בסוריה.

מזכיר הוועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד רבו, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס: "אנו מטילים על בשאר אסד ועל המשטר שלו את האחריות לפשע במחנה הפליטים אל-ירמוכ. הפשע הזה מוכיח שלמעשי ההרס והפשע של המשטר הזה אין גבולות". לדברי עבד-רבו, "מעשי הטבח במחנה הפליטים אל-ירמוכ ובכל מקום בסוריה מחייבים את הקהילה הבינלאומית לשים קץ למשטר הרצח והטרור בסוריה, לפני שהאזור כולו יעלה באש". עבד רבו אמר כי "אנו עוקבים אחר המצב בשטח ביחד עם בני עמנו בסוריה, וננקוט את כל הצעדים הנדרשים שיאפשרו לנו להגן על עמנו".

פוסטר של נשיא סוריה בשאר אסד שהושחת בעיר חלב, 24 ביולי 2012. רויטרס
"למעשי ההרס והפשע של המשטר הסורי אין גבולות"/רויטרס

עד כה נמנעה הרשות הפלסטינית לנקוט עמדה ברורה נגד משטרו של בשאר אסד. ההנהגה הפלסטינית, ובראשה יו"ר הרשות אבו מאזן, נהגה לומר בכל התבטאות פומבית שהיא אינה מתערבת בנעשה במדינה אחרת. זאת, בניגוד לחמאס, שמתבטא בתקיפות נגד משטרו של אסד, ונוהג למתוח עליו ביקורת חריפה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

חמאס: זה פשע שלא ניתן להצדיק

גם בכירי חמאס תקפו בחריפות את משטרו של אסד עם קבלת הדיווחים הערב על אודות ההפגזה במחנה הפליטים. בכיר הלשכה המדינית של הארגון, עיזת א-רישק, כתב בפייסבוק: "מגנה בתוקף את המשך המתקפות על מחנות הפליטים הפלסטינים בסוריה, ובעיקר את התקיפה היום באל-ירמוכ", אותה כינה "פשע". מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, אמר כי מדובר ב"פשע שבלתי ניתן להצדיק".

יותר מ-20 בני אדם נהרגו בתקיפה שעשה חיל האוויר הסורי במחנה הפליטים הפלסטיני אל-ירמוכ בפאתי הבירה דמשק. זו הפעם הראשונה מאז תחילת מלחמת האזרחים בחודש מרץ 2011 שבה חיל האוויר הסורי מפציץ יעדים במחנה הזה. התקיפה כוונה לעבר אזור בית החולים אל-באסל ולשכונת ג'אעונה במחנה, ופגעה באזור מאוכלס הסמוך למסגד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully