וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן נשיא סוריה, א-שרע: המצב מחמיר ולא נוכל לנצח

ניר יהב

16.12.2012 / 22:18

בהתבטאות נדירה, העריך סגן נשיא סוריה כי לא תיתכן הכרעה צבאית במלחמת האזרחים המתמשכת עם המורדים החמושים: "הפתרון טמון בהסדר היסטורי שיערב את האו"ם ואת מדינות האזור"

בהתבטאות נדירה מסוגה, מעריך סגן נשיא סוריה, פארוק א-שרע, כי הן צבא סוריה והן המורדים החמושים לא יוכלו להגיע להכרעה במלחמת האזרחים הנמשכת במדינה מאז חודש מרץ של השנה שעברה. בקטעים שפורסמו הערב (ראשון) מריאיון נדיר שהעניק סגן הנשיא לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" אומר א-שרע כי הפתרון למלחמה בסוריה טמון בגיבוש הסדר היסטורי, שיערב כמה מהמדינות הבולטות באזור ויכלול מעורבות של מועצת הביטחון של האו"ם. הריאיון יפורסם במלואו מחר בבוקר.

א-שרע, שמיעט להתבטא מאז פרוץ ההתקוממות בסוריה, אמר בריאיון כי "אנחנו לא נמצאים בעמדה המגנה על אדם או על משטר מסוים, אלא עמדה שמגנה על קיומה של סוריה". א-שרע אמר כי המצב בסוריה מחמיר והופך מרע לגרוע, וכי "המשטר הקיים, באמצעות הצבא שלו והמפלגות שבו, אינו מסוגל לבדו לבצע שינוי מבלי להיעזר בשותפים חדשים. ההסדר ההיסטורי חייב לכלול הבטחה להפסיק את כל סוגי האלימות, ומחייב הקמת ממשלת אחדות לאומית עם סמכויות נרחבות".

סגן נשיא סוריה פארוק א-שרע ערק ממשטר סוריה, אוגוסט 2012. רויטרס
תצלום שהופץ בחודש אוגוסט, המתעד את פארוק א-שרע בדמשק/רויטרס

בחודשים האחרונים דווח פעמים רבות כי א-שרע אינו שבע רצון מהתנהלות המשטר כלפי אזרחי סוריה, וכי הוא סבור שהמשטר הנוכחי צריך לסיים את תפקידו. לאור זאת, לא ברור אם הריאיון שהעניק א-שרע לעיתון הלבנוני נערך על דעתו של הנשיא אסד, או שמא קיום הריאיון מעיד דווקא על התרופפות אחיזתו של אסד בסמלי השלטון, ובראשם בסגנו.

במהלך השנה האחרונה, ובפרט בחודשי הקיץ, דווח כמה פעמים כי א-שרע ערק מסוריה, אך מסתמן שהוא עדיין נמצא בדמשק ומתפקד כרגיל. בתקופה מסוימת דווח שלוש פעמים בחודש אחד כי א-שרע נמלט מסוריה וערק לירדן.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully