וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "סגן נשיא סוריה ערק למורדים והגיע לירדן"

ניר יהב

18.8.2012 / 8:54

גורמים באופוזיציה הסורית טוענים כי פארוק א-שרע התחבא בימים האחרונים בדמשק, וחשש להודיע על עריקתו על אדמת סוריה. לשכתו הכחישה: "הכל שקרים, הוא עובד כרגיל"

רשת הטלויזיה "אל-ערביה" דיווחה (שבת) כי סגן נשיא סוריה, פארוק א-שרע, ערק לשורות המורדים והגיע לירדן. הדיווח מסתמך על גורמים באופוזיציה הסורית. אם אכן מדובר בדיווח נכון, זהו הגורם הסורי הבכיר ביותר עד כה שערק לשורות המורדים. גורמי אופוזיציה דיווחו כי במהלך הימים האחרונים התחבא א-שרע בדמשק ולא הודיע על עריקתו לשורות המורדים, וזאת במטרה להגיע בשלום לירדן. רשת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מנאר" המזוהה עם ארגון חיזבאללה ציטטה את לשכתו של פארוק א-שרע אשר הכחישה את הדיווחים על עריקתו לשורות המורדים. עם זאת, טרם פורסמה הודעה רשמית מטעם לשכתו של א-שרע. כלי התקשורת הממלכתיים בסוריה אף הם טרם התייחסו לדיווחים. גורמים סורים מסרו לכלי תקשורת ערבים כי א-שרע עצמו צפוי להופיע בטלוויזיה מאוחר יותר ולהכחיש את דיווחים על עריקתו. לשכתו של א-שרע מסרה לרשת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מנאר" כי א-שרע נמצא בדמשק ועובד כרגיל. "כל השמועות על כך שהוא ערק הן שקרים במסגרת מסע ההסתה שמטרתו לפגוע בסוריה", נמסר.

נשיא סוריה בשאר אסד עם סגנו, פארוק א-שרע, במהלך פסגת הליגה הערבית בריאד, 29 במרץ 2007. Amr Nabil, AP
על פי הדיווח, א-שרע התחבא בדמשק ולא הודיע על עריקתו מחשש לחייו/AP, Amr Nabil

בכיר האופוזיציה הסורית, לואי מקדאד, אישר לרשת אל-ערביה כי א-שרע ערק לשורות המורדים והוסיף כי שני קצינים נוספים בדרגות גבוהות ערקו אף הם. "לאחר שנודע למשטר על כך שא-שרע ערק, צבא סוריה פרש צלפים לאורך הגבול עם ירדן במטרה לעצור אותו".

העיתון הלבנוני "אל-מוסתקבל" ציטט אף הוא גורמי אופוזיציה סורים שאישרו לי כי סגן נשיא סוריה ערק מהמשטר לשורות האופוזיציה וכי הוא נמצא מחוץ לסוריה. "א-שרע עבר לפני כמה ימים לדרעא כשביחד איתו נמצאים שלושה קצינים מאד בכירים. זו הסיבה שהאזור הופגז מאד בימים האחרונים. היה ניסיון להרוג את א-שרע לפני יציאתו משטחי סוריה".

מנגד, דובר משרד החוץ הסורי, ג'מאל מוקדסי, הכחיש את הדיווח שלפיו פארוק א-שרע ערק לשורות האופוזיציה ועזב לירדן. בדברים שכתב בחשבון הפייסבוק שלו הבהיר מוקדסי כי מדובר בשמועה בלבד "שמופצת במסגרת מסע השקרים שמפיצה התקשורת ברחבי העולם נגד העם הסורי".

נשיא סוריה בשאר אסד עם סגנו, פארוק א-שרע, במהלך פסגת הליגה הערבית בריאד, 29 במרץ 2007. Amr Nabil, AP
גם בחמישי דווח על עריקתו, אך הובהר לבסוף כי בן דודו הוא שערק/AP, Amr Nabil

כבר ביום חמישי דווח ב"אל ערביה" על עריקתו של א-שרע, אולם בסוף הובהר כי מדובר בבן דודו, יערוב א-שרע, שערק לכוחות האופוזיציה וקרא לצבא "להצטרף למהפכה".

א-שרע הוא אחד הפוליטיקאים הסורים הוותיקים ביותר, שמילא שורה של תפקידים, כשהבכירים בהם הם שר החוץ וסגן הנשיא. הוא נולד בדרעא בשנת 1938 ולמד ספרות אנגלית באוניברסיטת דמשק. בשנת 1972 נסע ללמוד משפטים בלונדון ולאחר מכן כיהן כשגריר ברומא במשך ארבע שנים. מאוחר יותר התמנה לשר ללא תיק בממשלת סוריה ואחר כך הפך לשר החוץ - תפקיד שאותו מילא במשך ארבע שנים. ב-2006 התמנה לסגנו של בשאר אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully