וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא סוריה מפגיז בדמשק; המורדים יירטו מטוס קרב

גורמי אופוזיציה דיווחו כי הצבא מפציץ מהאוויר ומהיבשה את מעוזי המורדים בבירה. המורדים השתלטו על שדה נפט מרכזי במזרח המדינה. אתמול נהרגו 212 בני אדם ברחבי המדינה

צילום: רויטרס, צילום חובבים, עריכה: יאיר דניאל

צבא סוריה הפציץ הבוקר (שני) מהאוויר ומהיבשה את מעוזי המורדים בשכונות דרומיות של הבירה דמשק, כך דיווחו פעילי אופוזיציה במדינה. על פי הדיווחים, מטוסי קרב הפגיזו את השכונות סבאינה, יאלדה, ביבלה, א-תדמון וחג'ר אסווד. עוד דווח כי גם טנקים וארטילריה תקפו את השכונות.

כוחות אסד מפגיזים סמוך לאידליב במהלך הפסקת האש לכבוד חג הקורבן, אוקטובר 2012. רויטרס
טנקים של הצבא מפגיזים באידליב בשבוע שעבר/רויטרס

אמש אירע פיצוץ מכונית תופת סמוך למלון מרכזי בבירה הסורית. ערוץ הטלוויזיה "איחבאריה" המשמש כשופר של השלטון דיווח כי 11 בני אדם נפצעו בפיצוץ ליד מלון "דאמה רוז", שחלק משמשותיו נופצו. בעבר שוכנו במלון זה משקיפי האו"ם. על פי הדיווח, הפיצוץ אירע כ-500 מטרים מבניין הרמטכ"ל הסורי.

כלי תקשורת ערביים דיווחו הבוקר כי המורדים השתלטו על שדה נפט מרכזי ויירטו מטוס קרב במזרח המדינה. במקביל, דיווחה רשת אל-ג'זירה כי הבוקר מתנהלים קרבות בין כוחות המורדים וכוחות הצבא, הנאמנים לנשיא בשאר אסד, בשכונת א-תדמון בדמשק וכן במחנה הפליטים הפלסטיני אל-ירמוכ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
חיילי הצבא הסורי החופשי במחוז אידליב בצפון-מערב סוריה. 28-29 באוקטובר, 2012. רויטרס
האופוזיציה מנסה לעצב מחדש את המועצה הלאומית הסורית כממשלת גולים/רויטרס

פעילי אופוזיציה דיווחו כי אתמול נהרגו ברחבי סוריה 212 בני אדם. שליח האו"ם והליגה העברית לסוריה, אל-אחדר איברהימי קרא אמש לבסס את העברת השלטון בסוריה הסכמת המעצמות בחודש יוני האחרון בז'נבה כדי לשים סוף לשפיכות הדמים במדינה. "חשוב שהצהרת ז'נבה תהפוך להחלטה על ידי מועצת הביטחון כדי להשיג את הכוח שיאפשר לה להפוך לפרויקט פוליטי רלוונטי", אמר לאחר פגישה עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, ועם מזכ"ל הליגה הערבית נביל אל-ערבי בקהיר.

חיילי "הצבא הסורי החופשי" בדרכם מחלב לדמשק. אוקטובר 2012. רויטרס
חיילי "הצבא הסורי החופשי"/רויטרס

לברוב קרא לשני הצדדים להתכנס למשא ומתן והבהיר כי מוסקבה תומכת בהצהרת ז'נבה. "למרבה הצער, חלק מהמדינות שהשתתפו בז'נבה אינן מדברות עם הממשלה אלא עם האופוזיציה ומעודדות אותה להילחם עד להשגת ניצחון ויש לכך השלכות שליליות ביותר", אמר שר החוץ הרוסי.

בתוך כך, קבוצות אופוזיציה מסוריה קיימו אתמול את יום השיחות הראשון בדוחא, בירת קטאר, במסגרת הניסיון לעצב מחדש את המועצה הלאומית הסורית כממשלת גולים. כוחות המורדים ביקרו את המועצה כמי שאחראית לפיצול האידיאולוגי בין הפלגים השונים. במקביל, מזכיר ממשלת יפן, אוסמו פוג'ימורה, אמר כי מדינתו תארח שיחות בינלאומיות שידונו בהטלת סנקציות על סוריה בסוף החודש. פוג'ימורה טען כי המדינות שישתתפו בשיחות יבחנו דרכים לבודד את משטרו של אסד באמצעות הסנקציות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully