וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבא הסורי הפציץ מאפיות; "28 חיילים נרצחו"

1.11.2012 / 21:08

החיילים, שכונו "כלבים של אסד", הוכו ונורו למוות במתקפה של המורדים בצפון המדינה. 12 בני אדם נהרגו בהפצצה על מאפייה, אחת מארבע שנהרסו מאתמול. "המשטר הורס כל דבר"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

28 חיילים סורים נהרגו היום (חמישי) על ידי כוחות המורדים במדינה, במתקפה על שלוש נקודות ביקורת סמוך לעיר סרקיב שבצפון-מערב המדינה – כך דיווח ארגון זכויות האדם הסורי. המתקפה אירעה בכביש הראשי המחבר את הבירה דמשק עם העיר הגדולה חלב. לפי סרטון וידיאו שתיעד את ההתרחשות, חלק מההרוגים נורו לאחר שנכנעו. המורדים הכו את החיילים ששכבו על הקרקע, כינו אותם "כלבים של אסד", ואז ירו בהם למוות. מאז שיבשו המורדים את התנועה בכביש הראשי, הוא הפך לזירת לחימה בינם לבין נאמני שלטונו של אסד.

כוחות אסד מפגיזים סמוך לאידליב במהלך הפסקת האש לכבוד חג הקורבן, אוקטובר 2012. רויטרס
הפצצות של כוחות המורדים במחוז אידליב, השבוע/רויטרס

באירוע אחר נהרגו היום לפחות 12 בני אדם במתקפה של צבא סוריה על מאפייה בעיר אטריב שבצפון המדינה. "המשטר הורס כל דבר במדינה הזאת", סיפר עד ראייה לאירוע. "הוא הרס בתי ספר, בתים, אזורי מגורים, ועכשיו הוא הורס גם מאפיות". האיש הוסיף כי "המאפייה היא מקור המזון העיקרי עבור תושבי האזור העניים. אטריב מספקת לחם ליותר מ-40 ערים". הוא סיפר כי אתמול הרסו השלטונות ארבע מאפיות נוספות באזור. "אבל לא משנה כמה אסד יהרוס, אנחנו נבנה", הוא הוסיף.

בתקרית נוספת, שבה חצו היום חיילים סורים חמושים באופן בלתי חוקי את הגבול לתוך לבנון, נהרג חייל סורי ועוד עשרה נפצעו. אחר הצהריים דיווחו פעילים סורים כי 70 בני אדם נהרגו היום בעימותים. הערב הפגינו תושבים בשכונת רוקנדין בדמשק וקראו להפלת משטרו של אסד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ביקורו של שליח האו"ם אל-אחדר איברהימי בסוריה ובדמשק. אוקטובר 2012. רויטרס
שליח האו"ם איברהימי עם נשיא סוריה אסד, בחודש שעבר/רויטרס

בתוך כך, מנסה סין להאיץ יוזמה לסיום העימותים שהחלו בחודש מרץ 2011 בין משטר אסד לבין כוחות המורדים. היוזמה מציעה להחיל הפסקת אש, אזור אחר אזור, וכן להקים ממשלת מעבר במדינה. דובר משרד החוץ הסיני אמר כי ארצו הציגה את התכנית בפני שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, אל-אחדר איברהימי, שבעצמו קרא להפסקת אש בימי חג הקורבן המוסלמי שנחגג בסוף השבוע האחרון. למרות ניסיונו של איברהימי, עשרות בני אדם נהרגו בסוריה בעימותים שנמשכו גם במהלך החג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully