וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 11 נרצחו בפיגוע בדמשק, הפצצות בצפון

ניר יהב

29.10.2012 / 12:54

הפסקת האש הסתיימה כפי שהתחילה: במרחץ דמים אופייני. ביומה האחרון מכונית תופת התפוצצה בבירה ומטוסי קרב הטילו פצצות על בתי תושבים. שליח האו"ם: מציע לשוב למו"מ פוליטי

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

רשתות טלוויזיה ערביות דיווחו על פיצוץ של מכונית תופת, הבוקר (שני) בשכונת א-רודה בכפר ג'רמאנא הנמצא בפרברי דמשק. בהודעה שפרסמו כלי התקשורת הרשמיים של המשטר נאמר כי "עשרה בני אדם נהרגו כשמחבלים פוצצו מטען, והפרו בכך בצורה בוטה את ההכרזה על הפסקת האש ואת ההכרזה על הפסקת הפעילות הצבאית, שצבא סוריה מציית לה".

היום הוא היום האחרון של הפסקת האש שהצבא הסדיר והזרוע המזוינת של המורדים התחייבו אליה לרגל חג הקורבן, אך שני הצדדים ממילא הפרו את ההסכם כבר ביומו הראשון.

מלחמת האזרחים בסוריה - סיקור מלא בוואלה! חדשות

חיילי הצבא הסורי החופשי במחוז אידליב בצפון-מערב סוריה. 28-29 באוקטובר, 2012. רויטרס
חיילי הצבא הסורי החופשי משיבים אש לעבר הצבא הסדיר באידליב, הבוקר/רויטרס

קרבות עזים התנהלו הבוקר גם באידליב שבצפון-מערב סוריה. פעילי אופוזיציה דיווחו כי מטוסי קרב של חיל האוויר הטילו פצצות על העיר מערת א-נעמאן, וכי רבים מאנשיהם נהרגו בהפצצות. במקביל דווח כי מטוסי מיג הפגיזו את הכפר תמאנעה ואת העיירה כפר-רומא באותו מחוז. הפצצות בהיקף חסר תקדים דווחו גם בחומס, שם דווח על לפחות 50 מטחי ארטילריה מאז שעות הבוקר. לא ברור כמה אנשים נהרגו בעיר.

(בסרטון: חייל סורי מכין פצצה לשיגור ממסוק)

ארגוני אופוזיציה בדמשק דיווחו כי הצבא הסדיר מיקד את הפגזותיו גם בבירה בסיוע אווירי של מטוסי קרב ומסוקים. בין היתר דווח כי מטוסים הפציצו בניינים בשכונת אל-קאבון בדמשק, והטילו פצצות באזורים חקלאיים בין העיירות ערבין, זמלכא וחרתסא. לטענת ארגוני האופוזיציה, באזור נשמעו הדי פיצוצים עזים. בנוסף דווח כי שלושה בני אדם נהרגו בהפגזות סוריות על כפר דומא בפרברי דמשק.

שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, אל-אחדר איברהימי, עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. מוסקבה, 29 באוקטובר 2012. רויטרס
שר החוץ הרוסי לברוב עם השליח המיוחד איברהימי, הבוקר במוסקבה/רויטרס

שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, אל-אחדר איברהימי, בא הבוקר למוסקבה ונפגש עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. איברהימי הביע צער על כישלון הפסקת האש שיזם בין הצדדים בשבוע שעבר, אך סירב להפנות אצבע מאשימה למי שהפר אותה. לדבריו, "יש לקיים דיאלוג פוליטי בין המשטר הסורי לבין האופוזיציה, בהתאם לאמנת ז'נבה הזוכה לתמיכה של כולם". בנוסף, אמר איברהימי כי יש להפעיל לחץ – הן על דמשק והן על האופוזיציה - להפסיק לאלתר את האש ולעבור לשיח פוליטי".

בעניין אחר, סוכנות הידיעות הממשלתית של טורקיה דיווחה מוקדם יותר כי הצבא הטורקי שיגר פגזי ארטילריה בתגובה לירי סורי שנחת בשטח המדינה. לא היו נפגעים בטורקיה מהירי הזה. על פי הדיווח, הפגז נחת בסמוך לכפר ביסאסלאן בדרום המובלעת התאי, הסמוך לאזור שבו מתנהלים חילופי אש קשים בין הצבא הסורי למתנגדיו. גם בצד הסורי לא דווח על נפגעים מירי-התגובה הטורקי.

לפנייה לכתב ניר יהב nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully