וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים: "אסד השליך פצצות זרחן באזור דמשק"

ניר יהב

27.12.2012 / 20:15

האופוזיציה פרסמה סרטון המתעד, לטענתה, שימוש של צבא סוריה בפצצות זרחן בעיר ערבין שליד הבירה. כמו כן, דיווחה על הפגזות באזור דרעא. עד כה נהרגו היום 93 בני אדם בסוריה

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: טל רזניק

גורמים באופוזיציה הסורית דיווחו הערב (חמישי) כי צבא סוריה עשה היום שימוש בפצצות זרחן בעיר ערבין שליד דמשק - כך דיווחה רשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית. הפעילים פרסמו סרטון שבו נראית אש שפרצה כתוצאה מהשלכת אותן פצצות, שהשימוש בהן אסור לפי האמנות הבינלאומיות. לדיווח אין אישור מכל מקור אחר, ומידת מהימנותו אינה ברורה. במקביל דיווחה האופוזיציה כי עד כה נהרגו במהלך היום 93 בני אדם ברחבי סוריה.

עוד דיווחה האופוזיציה כי צבא סוריה ירה פגזים לעבר כמה אזורים בעיר דרעא, דבר שהוביל לניתוק זרם החשמל בכמה אזורים. במקביל דיווחה כי אנשיה הצליחו להפיל מטוס קרב באזור פרברי חמה, וכן כי חיילי הצבא הסורי החופשי הצליחו להשתלט על שדה תעופה צבאי באזור מנג שבפרברי חלב. לפי הדיווח, במקום התנהלו קרבות קשים בין הצבא הסורי החופשי לבין צבאו של הנשיא בשאר אסד, ובין השאר הרסו חיילי האופוזיציה שני טנקים בתוך שדה התעופה.

הריסות בחלב, סוריה, דצמבר 2012. רויטרס
"המהפכה אינה רק של מי שנושא נשק". הרס בחלב/רויטרס

בהודעה שפרסמה הערב האופוזיציה נמסר כי רוב האנשים שנהרגו בסוריה, נהרגו כתוצאה מירי צלפים או הפגזות, "אולם יש גם אנשים שמתים בגלל מחסור בתרופות או ברופאים. יש גם ילדים שמתים בגלל הסיבות הללו ומפני שאין חשמל כדי להפעיל אינקובטורים. המהפכה אינה רק של מי שנושא נשק, ההשתתפות במהפכה היא בכל תחום אפשרי. אנא, העניקו סיוע לאנשינו", נכתב.

לפני כשבועיים דיווח הארגון האמריקאי Human Rights Watch כי כוחות צבא סוריה הטילו פצצות תבערה, בהן פצצות זרחן, על אזורים מאוכלסים. מרבית התחמושת שנמצאה היא מדגמים סובייטים של הפצצות, אחת מהן משחררת 48 פצצות משנה, שמכסות בסך הכל את שטחו של מגרש כדורגל שלם. הפצצות כוללות חומרי בעירה, דוגמת נפלם, תרמיט או זרחן לבן, שמסוגלים לגרום להצתת אש מהירה בבניינים, ולגרום לכוויות ולנזק נשימתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully