וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר עריקי המשטר הסורי: "אסד השתמש בנשק כימי"

ניר יהב

25.12.2012 / 16:56

הגנרל עבד אל-עזיז שלאל, שהיה מפקד המשטרה הצבאית בסוריה, סיפר לרשת "סקיי" כי אסד איבד שליטה על דמשק. במקביל, מתרבים הדיווחים על שימוש בגז רעיל נגד אזרחים

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

מפקד המשטרה הצבאית בסוריה, הגנרל עבד אל-עזיז שלאל, אומר כי המשטר הסורי עשה שימוש בנשק כימי בחומס, ובעיקר בשכונת חאלדיה בעיר. הגנרל שלאל ערק לשורות המורדים, ובראיון ראשון מאז שעזב את תפקידו אמר היום (שלישי) לרשת הטלוויזיה "סקיי ניוז" כי קיים "סיכוי גדול שבתקופה הקרובה ייהרגו אנשים רבים". שלאל הוא האישיות הביטחונית בעלת הדרגה הגבוהה ביותר שערקה לשורות המורדים מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה, בחודש מרץ של השנה שעברה.

הבוקר דיווחו גורמי אופוזיציה בסוריה כי שלאל, בעל דרגת "ליווא", המקבילה לדרגת אלוף בצה"ל, עזב את המשטר וערק לשורות המורדים. שלאל אישר בראיון כי הוא עמד בקשר עם האופוזיציה הסורית כדי שהמורדים יאבטחו את העברתו לגבול הטורקי, והוסיף כי משטרו של בשאר אסד אינו שולט על הבירה דמשק ועל פרבריה. גורמי אופוזיציה טענו הבוקר שלאל אוגר "כמות אדירה של מידע רב-ערך" על אודות ראשי המשטר ועל בתי כלא במדינה.

אם ייעשה שימוש בנשק כימי, זה לא יגיע מאסד // פרשנות

נשיא סוריה בשאר אסד בפגישה עם שליח האו"ם אל-אחדר איברהימי. דמשק, דצמבר 2012. רויטרס
נשיא סוריה, בשאר אסד, בפגישה עם שליח האו"ם ברהימי, אמש בדמשק/רויטרס

בתוך כך, מתרבים הדיווחים המגיעים מצד האופוזיציה הסורית, לפיהם המשטר עושה שימוש בגז רעיל נגד אזרחים בסוריה. "האופוזיציה תיעדה 18 פעמים שבהן המשטר עשה שימוש בנשק כימי בפרברי דמשק, בפרברי אידליב, בחומס ובפרברי חמה", אמר היום דובר "הצבא הסורי החופשי", לואיי מקדאד, בשיחה עם היומון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט".

לדבריו, "מדובר בסוג חדש של גזים רעילים, שלא ידענו שהם קיימים בארסנל הכימי של המשטר הסורי, ועל כן ניתן להעריך כי המשטר השיג אותם בזמן האחרון. המשטר עשה בהם שימוש באמצעות ריסוס. הגזים הללו גרמו להופעת פריחות על העור ולחנק אצל מי ששאף אותם".

גורמים נוספים באופוזיציה טענו כי המשטר ירה רימונים עם גז רעיל לעבר שכונת חאלדייה בעיר חומס, וכי הנפגעים לקו בקוצר נשימה, בבעיות בעיניים וחוו אי-שקט. "הרופאים לא הצליחו עד כה לגלות באיזה גז מדובר", נמסר. "לפי כמה הערכות, בחלק מן האזורים הוטלו פצצות שהכילו בין השאר גם את גז העצבים סארין שעלול לגרום לחנק, עיוורון ולשיתוק", מסרו גורמים באופוזיציה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully