וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "צבא אסד שיגר טילים מתוצרת אירן לעבר המורדים"

גורמי ביטחון אמריקאיים מסרו לרשת CNN כי הצבא הסורי שיגר השבוע לפחות שני טילי "פאתח 110", שלפי הערכות נמצא גם בידי חיזבאללה. ביממה האחרונה נהרגו 142 בני אדם בסוריה

צבא סוריה שיגר במהלך השבוע לפחות שני טילים בליסטיים מתוצרת אירן לעבר כוחות המורדים - כך דיווחה היום (שישי) רשת CNN, שציטטה גורמי ביטחון אמריקאיים. מדובר בטילי הקרקע-קרקע "פאתח 110", בעלי טווח קצר ויכולות דיוק גבוהות יותר מטילי הסקאד שבהם עשה שימוש בשבועות האחרונים משטרו של הנשיא, בשאר אסד. הגורמים האמריקאיים סרבו להזדהות בשמם בשל רגישות המידע, ואירן סירב להגיב לדיווח.

בחודש אוגוסט צוטט שר ההגנה האירני, אחמד וחידי, באומרו כי צבאו ערך ניסוי מוצלח בטיל "פאתח 110", שלפי ההערכות נמצא גם בידי חיזבאללה בלבנון. לדברי וחידי, בדיווח סוכנות הידיעות אירנית "פארס", מדובר בדגם הרביעי של הטיל, שפועל בטווח של למעלה מ-300 קילומטרים - שיפור של 100 קילומטרים מגרסתו הקודמת. "בעזרת שיפור הטיל נוכל להשמיד נקודות של האויב; מפקדות, מחסני תחמושת ומטרות נוספות", אמר. לפי דיווחים באירן, אורך הטיל תשעה מטרים ומשקלו 3,500 קילוגרמים.

ילדים סוריה פליטים 28 בדצמבר 2012. רויטרס
הלחימה בסוריה, הטילים מאירן. ילדים פליטים סורים שוהים באוהלים/רויטרס

הקרבות ברחבי סוריה נמשכו ביממה האחרונה, ולדברי ארגוני זכויות אדם במדינה, נהרגו 142 בני אדם ברחבי המדינה. מטוסי קרב סורים המשיכו להפגיז היום את מחוז דמשק וגורמים במשרד החוץ הטורקי מסרו כי אתמול שני גנרלים של חיל האוויר הסורי ערקו וחצו את הגבול לטורקיה. הגורמים ציינו כי כעת נמצאים הגנרלים במחנה יחד עם עריקים נוספים.

40,000 בני אדם נהרגו בסוריה מפרוץ ההתקוממות

בתוך כך, דחה מנהיג האופוזיציה הסורית הזמנה מרוסיה לניהול שיחות שלום, צעד המהווה מכה נוספת לתקווה הבינלאומיות להשיג דיפלומטי שיביא לסיום מלחמת האזרחים. האו"ם העריך היום כי מספר הפליטים מסוריה בלבנון עלה לכ-126 אלף. במקביל, לפחות 1,800 משפחות סוריות נמלטו לעיירה הלבנונית ארסל.

המורדים, מנגד, תקפו היום בסיס צבאי מרכזי במחוז הצפון המערבי של אידליב, מעוז השלטון האחרון באזור. פעילים המתנגדים לאסד אמרו כי בתקיפה אווירית של הצבא על עיירה בצפון סוריה נהרגו 14 בני אדם, בהם שתי נשים ושמונה ילדים. למעלה מ-40 אלף בני אדם נהרגו בסוריה מאז ראשית ההתקוממות נגד משטר אסד במרץ 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully