וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "אופטימי לגבי הסכם למניעת המצוק הפיסקלי"

29.12.2012 / 2:21

בתום פגישה עם מנהיגי הסנאט, אמר נשיא ארה"ב כי אם לא יושג הסכם עד יום שני, תיערך הצבעה על תכניתו, שתמנע העלאת מסים למעמד הביניים. "הזמן לפעולה מיידית כבר כאן", אמר

האם תצליח ארצות הברית למצוא פתרון של הרגע האחרון, שעות ספורות לפני הנפילה מה"מצוק הפיסקלי"? נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר הלילה (שבת) כי הוא "אופטימי למדי" ביחס לאפשרות שיושג מחר, יממה לפני סוף שנת 2012, הסכם שעשוי למנוע את העלאת המיסים והקיצוצים הדרמטיים בגובה של כ-600 מיליארד דולרים. כלכלנים מעריכים כי אם לא יימנע הצעד הזה, הדבר עלול לפגוע בהתאוששותה של הכלכלה האמריקאית מהמשבר האחרון ואף להשפיע לרעה על כלכלות של מדינות מעבר לים.

הנשיא האמריקאי התייחס הלילה גם לאפשרות שלא יושג הסכם בין הדמוקרטים והרפובליקנים בסנאט, ואמר כי במקרה כזה הוא יבקש ממנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד, לקיים הצבעה מזורזת על תכניתו, שתמנע את העלאת המסים על הכנסה של עד 250 אלף דולרים. "זה המינימום שאנו יכולים לעשות. הזמן לפעולה מיידית כבר כאן", אמר אובמה.

ברק אובמה חוזר מהחופשה בהוואי לדיונים בוושינגטון על המצוק הפיסקלי, דצמבר 2012. רויטרס
אובמה שב מחופשתו המקוצרת בהוואי השבוע, עקב הדיונים על ה"מצוק הפיסקלי"/רויטרס

"זו תחושת דז'ה-וו עוד פעם", הוא הוסיף ונזף. "אמריקה תוהה למה בעיר הזאת, מסיבה כלשהי, אי אפשר להשלים משהו במסגרת לוח זמנים מסודר. ובכן, אנחנו בדקה האחרונה כעת". הוא הוסיף כי המבוי הסתום בעניין התקציב עלול לפגוע בצמיחה הכלכלית. "כבר אפשר לראות עסקים וצרכנים מתחילים לקחת צעד אחורה בגלל ההתנהלות הלקויה שהם רואים בבירה וושינגטון".

קודם לכן נפגש אובמה עם בכירים אמריקאים, בהם גם מנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט, מיטש מקונל. הצדדים הסכימו לעשות את מירב המאמצים במטרה למנוע את ה"נפילה" מה"מצוק הפיסקלי". מקונל תיאר את הפגישה עם הנשיא כ"טובה", ואמר לאחריה: "אנחנו מקיימים דיונים בנושא – מנהיג הרוב בסנאט, אני והבית הלבן – בתקווה שנוכל להגיע בקרוב להסכמה".

מנהיג הרוב הדמוקרטי ריד אמר הלילה כי הוא שוקד על חקיקה למניעת העלאת המסים למעמד הביניים, על אף המשא ומתן שהוא מנהל עם מקונל להסכם מקיף יותר. "כפי שהנשיא אובמה ביקש, אני מכין הצעת חוק להצבעה ביום שני, שתמנע את העלאת המסים למשפחות ממעמד הביניים המשתכרות עד 250 אלף דולרים", אמר ריד. הוא הוסיף כי "ב-24 השעות הקרובות, אני ממתין לשמוע אילו הצעות יש לסנאטור מקונל לשינוי הצעת החוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully