וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הרוב בסנאט: כנראה שניפול מהמצוק הפיסקלי

27.12.2012 / 19:51

מנהיג הרוב הדמוקרטי הארי ריד הודה כי אובמה, ששב מחופשתו בהוואי על מנת להמשיך את השיחות עם הקונגרס, כפי הנראה לא יצליח להגיע להסכם שימנע פגיעה במשק עד תחילת 2013

אובמה קטע את חופשתו לחינם? מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד, הודה היום (חמישי) כי ככל הנראה ההסכם בין הקונגרס לנשיא ברק אובמה לא ייחתם בזמן למניעת המצוק הפיסקלי – שורת גזירות כלכליות קשות שצפויה להיכנס לתוקף עם תחילת שנת 2013. ריד אמר לעיתונאים בסנאט כי ככל הנראה אין די זמן לגבש את ההסכם עד כניסת הגזירות לתוקף.

המצוק הפיסקלי נקבע כחלק מחקיקה שאישר הקונגרס בקיץ 2011, אחרי המאבק על העלאת תקרת החוב. בית הנבחרים הרפובליקני ברובו והבית הלבן החליטו לדחות את הטיפול בחוב לתקופה הקצרה שאחרי הבחירות, ועל מנת להבטיח שההסכם אכן ייחתם בהקדם – קבעו כי אם לא תושג עסקה עד סוף השנה, שנת 2013 תיפתח בקיצוצים חדים בתקציב ובהעלאת מסים משמעותית. על פי ההערכות, הדבר יוביל למיתון כבד.

"נראה שאנחנו מתקדמים לשם", אמר ריד בסנאט, בהתייחס למצוק הפיסקלי. כמו כן, הוא כיוון אצבע מאשימה לעבר מנהיג הרוב הרפובליקני ג'ון ביינר, וציין כי הוא שולט בבית הנבחרים הרפובליקני "כמו דיקטטור".

ברק אובמה חוזר מהחופשה בהוואי לדיונים בוושינגטון על המצוק הפיסקלי, דצמבר 2012. רויטרס
אובמה חוזר מהחופשה לשיחות על המצוק הפיסקלי/רויטרס

אובמה וחברי הסנאט שבו היום מחופשת חג המולד המקוצרת שלהם, אולם חברי בית הנבחרים הרפובליקני עדיין לא שבו לעבודה. לפני שיצאו לחופשה, הודיעו הרפובליקנים כי הכדור נמצא במגרש של אובמה – ודרשו ממנו לוותר על העלאת המסים אותה הוא מתעקש להחיל במסגרת ההסכם.

אובמה נאלץ לעזוב את הוואי, שם בילה בנופש עם משפחתו, ונחת הבוקר בבסיס חיל האוויר אנדרוס מחוץ לוושינגטון. משם המשיך לבית הלבן על מנת לחדש את המשא ומתן המפרך בניסיון למנוע את ה"נפילה" מהמצוק הפיסקלי. עוד אתמול, בעת ששהה בהוואי, שוחח אובמה בטלפון עם כמה בכירים בקונגרס בניסיון להגיע להתקדמות בשיחות עם שובו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully