וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

אלפים במצרים מחו על כוונת הנשיא מורסי להרחיב את סמכויותיו, יחימוביץ' קראה ללבני להצטרף למפלגת העבודה והגשמים שטפו את הארץ. אלה הכותרות שעשו את השבת

אלפי אזרחים מצרים יצאו אתמול (שישי) להפגין נגד הנשיא, מוחמד מורסי, במחאה על שורה של החלטות שקיבל ביום חמישי, במסגרתן הרחיב לעצמו סמכויות על מנת למנוע את פיזור הוועדה שמנסחת את החוקה החדשה. האלפים, שהפגינו בכיכר תחריר בקהיר ובערים נוספות ברחבי המדינה, קראו להפיל את המשטר ואף הציתו את משרדי תנועתו של מורסי, האחים המוסלמים, בערים פורט סעיד, איסמעיליה וסואץ. כמו כן, הסתערו כמה מפגינים על מטה התנועה באלכסנדריה, השליכו ספרים וכיסאות והציתו אותם ברחוב הסמוך.

במקביל, פרצו במספר מוקדים עימותים בין המפגינים, מתנגדיו של מורסי, לבין תומכיו. רוב העימותים פרצו בערים אלכסנדריה, מחלה, אסיוט וסואץ. ציבור המפגינים קרא קריאות, כגון: "העם רוצה להפיל את המשטר" ו"יופל שלטון ה'מדריך' (מנהיג האחים המוסלמים, מוחמד בדיע)". כמאה מפגינים נפצעו בעימותים.

עשרות פצועים בהפגנות נגד הנשיא מורסי במצרים. רויטרס
מפגינים בקהיר, אתמול/רויטרס

ארצות הברית הביעה דאגה מצעדיו האחרונים של הנשיא מורסי. "ההחלטות וההצהרות עליהם הודיע ב-22 בנובמבר מעוררות דאגה עבור אזרחים מצרים רבים ועבור הקהילה הבינלאומית", אמרה דוברת מחלקת המדינה, ויקטוריה נולנד. "הוואקום החוקתי במצרים יכול להיפתר רק על ידי אימוץ חוקה שתכלול איזונים ובלמים, ותכבד את החירויות הבסיסיות, זכויות הפרט ושלטון החוק, בהתאם להתחייבויותיה של מצרים".

הבוקר דווח כי במהלך ההפגנות בכיכר תחריר חולק כרוז מטעם "קצינים בצבא מצרים" שבה הקצינים הביעו תמיכה במפגינים נגד הנשיא לאחר שזה הרחיב את סמכויותיו. סוכנות הידיעות UPA דיווחה כי בכרוז נכתב: "איננו בוגדים ואיננו סוכנים של אג'נדות מבחוץ. אנו בנים נאמנים של המולדת המגנים עליה בנפשנו". הקצינים כתבו עוד כי הם אינם מעוניינים בתפקידים ולא בהפיכה: "נשבענו לשמור על כבוד המדים הצבאיים ולהגן על המולדת".

פירות המבצע: שיחות הפיוס הפלסטיני יתחדשו בסוף החודש

המבצע הישראלי ברצועת עזה, שהסתיים ביום רביעי בערב בהפסקת אש שנחתמה בקהיר, הצליח להביא אמנם להתחזקות במעמדו של חמאס ברחוב הפלסטיני, אך במקביל הוביל להתקרבות משמעותית בין פתח לחמאס. גורמים בכירים משני הארגונים אישרו כי אכן חלה התקרבות בין שני הארגונים, ובכיר חמאס ד"ר אחמד יוסף אף מסר אמש כי שיחות הפיוס בין חמאס לפתח יתחדשו בקהיר לאחר שיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ישוב מהאו"ם בסוף החודש.

בחגיגות "הניצחון" שפרצו ברצועת עזה עם סיום המבצע הישראלי, אירעו לראשונה מזה שנים עצרות משותפות לחמאס ולפתח, שבהן נראו דגלים של חמאס לצד דגלי פתח. ביום רביעי בערב אף שוחח יו"ר הרשות אבו מאזן עם ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, ובירך אותו על הניצחון. אבו מאזן אף קיבל מהניה ומבכיר הג'יהאד האיסלמי מוחמד הינדי הבטחה חסרת תקדים לתמוך בפנייתו לאו"ם לשם שדרוג מעמד הרשות למעמד של מדינה משקיפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

חמאס: "מצרים לא התחייבה בהסכם הפסקת האש למנוע הברחות"

שלושה ימים לאחר שהוסכמה, בחמאס אמרו הבוקר כי הפסקת האש אינה כוללת התחייבות מצרית לסייע במניעת הברחות הנשק לרצועת עזה. "אין זה נכון שהסכם הרגיעה כולל את הסכמתה של מצרים למנוע הברחות נשק לעזה בשיתוף עם היחידות המיוחדות של ארה"ב", כתב בכיר הארגון, עיזאת רישק, בעמוד הפייסבוק שלו והוסיף כי מדובר בהדלפות שמטרתן להפחית את השפעת התבוסה הישראלית בהסלמה האחרונה.

בתוך כך, העיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון דיווח הבוקר כי אתמול החלו בכירי המודיעין המצרי בדיונים עם נציגים ישראלים ונציגים מחמאס והג'יהאד האיסלמי על סעיפי הסכם הפסקת האש. מקורות פלסטינים אמרו לעיתון כי הדיונים מתמקדים במציאת דרכים ליישום סעיפי ההסכם. הגורמים רמזו כי רוב הדיונים מתמקדים בסעיפים הנוגעים לשיפור תנאי החיים של תושבי עזה.

אבו מאזן: "מוכנים למו"מ אחרי ההכרה באו"ם". רויטרס
דחה את בקשת המערב לא לפנות לאו"ם. אבו מאזן בנאומו האחרון באו"ם/רויטרס

אבו מאזן דחה בקשת ארה"ב ואירופה: "הולך לאו"ם"

מספר שרים מערביים בכירים - ביניהם שרי החוץ של ארה"ב, צרפת, גרמניה ובריטניה - פנו ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בבקשה שידחה את פנייתו לאו"ם, כך דיווח הבוקר העיתון הפלסטיני "אל-איאם". אולם, לפי הדיווח, אבו מאזן סירב והבהיר להם: "אני הולך לאו"ם". בכירים פלסטינים אמרו לעיתון כי מספר מדינות אירופאיות ימתינו עם קבלת ההחלטה סופית בנושא בקשת הרשות לשדרג את מעמדה באו"ם "עד לרגע האחרון לפני ההצבעה".

הבכירים העריכו עוד כי ההתפתחויות האחרונות בעקבות המבצע הישראלי ברצועת עזה "רק יובילו לכך שמדינות נוספות יצביעו בעד הבקשה הפלסטינית להפוך למדינה שאינה-חברה באו"ם". בכיר אש"ף, חנא עמירה, הסביר לעיתון: "אני חושב שהפנייה לאו"ם היא מוצא רציני לאחר מה שקרה ברצועת עזה". בכיר פתח, סאיב עריקאת, הוסיף: "לא ניסוג מההחלטה שלנו לפנות לאו"ם ב-29 בנובמבר".

חמאס: "הניצחון בעזה ישקם את המשבר עם חיזבאללה"

בכיר חמאס והממונה על היחסים הבינלאומיים של הארגון, אוסמה חמדאן, הודה היום כי בעקבות המשבר בסוריה שורר קיפאון ביחסים בין חמאס וחיזבאללה. עם זאת העריך כי בעקבות "ניצחון פלגי ההתנגדות על ישראל ברצועת עזה", יחול שיפור ביחסים בין שני הארגונים. "היחסים בין חמאס לחיזבאללה היו טובים מאד, אולם בשל חילוקי דעות בנוגע לנעשה בסוריה הם מעט נפגעו. אף אחד לא יכול לדרוש מהפלסטינים להביע עמדה שסותרת את רצונם ואת שאיפותיהם", אמר.

חמדאן הכחיש דיווחים שלפיהם במהלך המבצע בעזה הועבר לחמאס נשק. "במהלך המבצע האחרון לא היה קל להעביר נשק לתוך עזה", הסביר. באשר ליחסי חמאס-סוריה, אמר בקצרה: "כל המשרדים של חמאס בדמשק נסגרו". במקביל אמר בכיר חמאס ונציג הארגון בלבנון, עלי ברכה, כי סיום המלחמה בעזה, "אין משמעה סיום הסכסוך עם ישראל. זו רק 'מנוחת הלוחם'".

יחימוביץ': על לבני להצטרף למפלגת העבודה

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' קראה היום לחברת הכנסת לשעבר, ציפי לבני, לחבור אליה בבחירות הקרובות. באירוע "שבתרבות" שנערך היום בתל אביב אמרה יחימוביץ': "מי שמבקש לחזק את גוש המרכז צריך להצטרף לעבודה ולא להקים רסיסי מפלגות".

יחימוביץ': "לבני אדם ראוי – היא צריכה להצטרף אליי". טל אנגלנדר
יחימוביץ, היום/טל אנגלנדר

לדברי יחימוביץ', "ממשלת נתניהו לא טובה לישראל. היא מגדילה את הפערים, מקדמת אי שוויון, מרסקת את מעמד הביניים ויוצרת מצב שבו המדינה מתפוררת לנגד עינינו. העבודה מביאה תפיסה חלופית שזוכה לתמיכה גדולה מאוד בקרב הציבור. בכל בדיקה שאנחנו עושים, עם הצטרפות של מפלגות אחרות, מפלגת העבודה ממשיכה להיות הגדולה בגוש וזוכה לאמון גדול מאוד של הציבור, והדבר נכון במיוחד בסופו של השבוע הבטחוני הזה, שגם אחריו נשארו מצביעי המפלגה נאמנים לה, ולא חל שום כרסום בכוחנו. הקמת מפלגות חדשות בתוך אותו מאגר שיש בו סיכוי גבוה להפיל את שלטון נתניהו ולהחליפו יוצרת פילוג במקום איחוד".

סוף שבוע גשום וסוער: הדרום במקום הראשון במשקעים

סופות הברקים שהחלו ביום חמישי היו האות לפתיחת המערכת החורפית, ואת השמש, הבגדים הקצרים ומשקפי השמש החליפו מטריות, מעילים ושלוליות ברחובות. כמויות נאות של גשם ירדו בחלקים שונים בארץ: הכמות המרשימה ביותר נמדדה דווקא בדרום – בישוב ניצן הסמוך לאשקלון, שם ירדו 58 מילימטרים של גשם. שכונת רמת אביב בתל אביב זכתה ב"מקום השני", עם 50 מילימטרים.

השחקן לארי הגמן, ג’יי. אר. מ"דאלאס", הלך לעולמו

השחקן לארי הגמן, 81, הלך לעולמו בליל שישי בבית חולים בדאלאס, לאחר מאבק ממושך בסרטן הגרון. הגמן זכור בעיקר בזכות תפקידו כג'יי. אר. יואינג, המרשע האולטימטיבי בסדרת הטלוויזיה הפופולרית "דאלאס". בהצהרה רשמית שמסרה משפחתו נאמר כי "לארי מת בעיר האהובה עליו, מוקף בחברים הקרובים ביותר שהצטרפו אליו לחג ההודיה".

הגמן, יליד פורט וורת' בטקסס, התפרסם לראשונה בשנת 1965 בזכות תפקידו בסדרה "אני חולם על ג'יני", בה גילם את טוני, האסטרונאוט שמגלה במקרה את ג'יני (ברברה עדן) השדה. אולם הצלחתו הגדולה ביותר הגיעה רק בשנת 1978, אז החל לגלם את ג'יי. אר. ב"דאלאס". במקור תוכננה דמותו של ג'יי. אר. כדמות משנית שתתמוך בדמויותיהם של בובי ופאמלה, אולם הנבל התחבב על הקהל הרחב והפך בהדרגה לדמות המובילה והאהובה בסדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully