וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: מתנגדי מורסי הציתו משרדי האחים המוסלמים

ניר יהב

23.11.2012 / 16:45

אלפים הפגינו בקהיר ובערים נוספות במחאה על החלטת הנשיא מצרי להדיח את התובע הכללי ולפזר את הוועדה שמנסחת את החוקה החדשה. מורסי: "הניצחון מגיע עם תכנית, ויש לי כזו"

אלפי אזרחים מצרים יצאו בצהריים (שישי) להפגין נגד הנשיא, מוחמד מורסי, במחאה על שורה של החלטות שקיבל אתמול, במסגרתן הרחיב לעצמו סמכויות על מנת למנוע את פיזור הוועדה שמנסחת את החוקה החדשה. האלפים, שהפגינו בכיכר תחריר בקהיר ובערים נוספות ברחבי המדינה, קראו להפיל את המשטר ואף הציתו את משרדי תנועתו של מורסי, האחים המוסלמים, בערים פורט סעיד, איסמעיליה וסואץ. כמו כן, הסתערו כמה מפגינים על מטה התנועה באלכסנדריה, השליכו ספרים וכיסאות והציתו אותם ברחוב הסמוך.

במקביל, פרצו במספר מוקדים עימותים בין המפגינים, מתנגדיו של מורסי, לבין תומכיו. רוב העימותים פרצו בערים אלכסנדריה, מחלה, אסיוט וסואץ. ציבור המפגינים קרא קריאות, כגון: "העם רוצה להפיל את המשטר" ו"יופל שלטון ה'מדריך' (מנהיג האחים המוסלמים, מוחמד בדיע – נ.י)". 16 מפגינים נפצעו בעימותים.

מתנגדי הנשיא מוחמד מורסי מפגינים בכיכר תחריר בקהיר, נובמבר 2012. רויטרס
"העם רוצה להפיל את המשטר". קהיר, היום/רויטרס

במסגרת ההחלטות שקיבל אתמול מורסי, הדיח הנשיא המצרי את התובע הכללי במדינה, עבד אל-מגיד מחמוד, בעקבות החלטתו שלא להעמיד לדין פעם נוספת בכירים ממשטר מובארק שהיו מעורבים בירי נגד מפגינים במהלך המהפכה במדינה בשנה שעברה, וזוכו במשפטם הראשון. מורסי אף הוציא צו המורה על משפט נוסף לשורת הבכירים, שבהם גם קודמו מובארק, שעלול למצוא עצמו שוב בבית המשפט.

בנוסף הוציא הנשיא המצרי צו האוסר על פיזור מועצת החוקה, ה"שורא", בתקופה הקרובה, על רקע קשיים בניסוחה בשל חילוקי דעות בין גורמים חילוניים ואיסלמיים. כבר אתמול החלו הפגנות של אלפים בקהיר, שבהן קראו אזרחים להפיל את מורסי עקב הדחת התובע, המכהן בתפקידו שנים רבות.

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, נואם בפני העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, ספטמבר 2012. רויטרס
"מתייעץ עם כולם". מורסי/רויטרס

מורסי התייחס בצהריים להחלטותיו אתמול, באמרו כי מצרים מתקדמת וכי מעשיו נועדו לענות על רצון אללה והאומה. "אני עושה את חובתי ומקבל החלטות לאחר שאני מתייעץ עם כולם", הוא אמר, "הניצחון מגיע רק עם תכנית, ויש לי כזו". בצהריים הודיע יועצו של מורסי לענייני פיתוח דמוקרטי, סמיר מרקס, כי בכוונתו להתפטר במחאה על החלטותיו של הנשיא. "לא ידעתי על הכוונה לקבל את ההחלטות האלה והופתעתי לשמוע עליהן", הוא הסביר.

מתנגדי הנשיא מוחמד מורסי מפגינים בכיכר תחריר בקהיר, נובמבר 2012. רויטרס
מפגינים בכיכר תחריר, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully