וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורסי: ”אם ישראל לא תפסיק, היא תרגיש את זעמנו”

ניר יהב

16.11.2012 / 15:40

נשיא מצרים קרא לישראל להפסיק את ”המתקפה על עזה” . לדבריו, ”לא נעזוב את עזה לבד, הערבים של היום הם לא הערבים של פעם". ארדואן, שייפגש עמו מחר: המבצע הישראלי "ברברי"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד

מצרים וטורקיה נגד מבצע "עמוד ענן": הנשיא המצרי מוחמד מורסי אמר היום בתום תפילת הצהריים (שישי) כי "המתקפה הישראלית על עזה" היא "מסוכנת" וציין כי ביכולתה של מצרים להפסיק את המתקפה, "כפי שהעם המצרי הפסיק את העושק". הוא פנה לישראל ואמר: "הפסיקו את ההרפתקה הזו. אחרת לא תוכלו לעמוד בפני זעם המצרים. לא נעזוב את עזה לבדה". הנשיא המצרי הוסיף ואמר: "אני שב ומזהיר את מי שתוקף את עזה - לעולם לא תשיגו שליטה על תושבי עזה. אני אומר להם בשם העם המצרי כולו שהמצרים של היום שונה לגמרי ממצרים של אתמול. הערבים של היום שונים לגמרי מהערבים של אתמול".

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, בלשכתו בקהיר. 27 באוגוסט 2012. רויטרס
"לא נעזוב את עזה לבדה". מורסי/רויטרס

נוסף על כך, ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר, כי ייפגש מחר בקהיר עם מורסי וידון עמו במתקפה הישראלית על עזה. הוא כינה את המתקפה הישראלית "ברברית" והוסיף שטורקיה עומדת לצד העם הפלסטיני בעזה. הוא גם ציין כי בכוונתו לשוחח הערב בטלפון עם נשיא ארה"ב ברק אובמה כדי לדון במצב באזור וכדי לבקש ממנו לשים קץ לתקיפות הישראליות על עזה. "כמו כן אדבר עם מזכ"ל האו"ם ועם נשיא סוריה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ראש ממשלת מצרים, הישאם קנדיל, וראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, בבית החולים שיפא בעזה. 16 בנובמבר 2012. רויטרס
נפגשו והגיעו לבית החולים שיפא בעיר. הנייה וקנדיל/רויטרס

מוקדם יותר היום ביקר ברצועת עזה ראש ממשלת מצרים הישאם קנדיל. הוא נכנס לעזה דרך מעבר רפיח ונפגש עם ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה. השניים החלו את ביקורם בבית החולים שיפא בעיר עזה כדי לבקר פצועים פלסטינים. בתום הביקור, קנדיל אמר להניה כי המתקפה על עזה היא "טרגדיה שלא ניתן לשתוק מולה".

דובר ממשלת חמאס ברצועת עזה, טאהר נונו, אמר כי במהלך ביקורו של ראש ממשלת מצרים בעזה "לא דיברנו על הפסקת אש". נונו, ששוחח עם רשת אל-ג'זירה, אמר כי "המתקפה הישראלית שאירעה על עזה בזמן ביקורו של קנדיל מוכיחה את ההונאה הישראלית ואת השקרים של ישראל". במהלך הביקור, טענו הפלסטינים כי ישראל הפציצה את מחנה הפליטים ג'בליה שבצפון רצועת עזה, וכי שני בני אדם נהרגו בהפצצה. דובר צה"ל הכחיש את הדיווחים הללו.

מבצע "עמוד ענן" - הכותרות האחרונות:
שתי רקטות נורו לתל אביב; "ראיתי את הרקטה נופלת"
המילואימניקים בדרך לעזה: "ניתן לחמאס בראש"
יומו השלישי של מבצע "עמוד ענן": עדכונים שוטפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully