וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומו השלישי של מבצע "עמוד ענן": עדכונים שוטפים

כתבי וואלה! חדשות

17.11.2012 / 8:16

לילה שקט עבר על הדרום לאחר שהממשלה אישרה גיוס 75 אלף חיילי מילואים. בכיר חמאס טוען כי הפסקת אש אינה על הפרק. נתניהו הודה לאובמה על התמיכה הכספית במערכת כיפת ברזל

מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה נכנס הבוקר (שבת) ליומו הרביעי. לפנות בוקר דיווחו הפלסטינים על ירי מתמשך לעבר העיר עזה, שהוגדר בפיהם כמתקפה "בלתי פוסקת".

לפי צה"ל, מתחילתו של המבצע תקף צה"ל כ-500 יעדים ברצועת עזה, בהם עמדות שיגור תת-קרקעיות, שנועדו לירי לטווח בינוני, מחסני תחמושת, ומבנים של ארגוני הטרור השונים. כ-335 רקטות נפלו בשטח מדינת ישראל, מתוכן כ-36 היום.

מפגינים ברחבי העולם מחו במהלך הלילה נגד המבצע הצבאי, ואחרים תמכו בזכותה של ישראל לצאת אליו. הבוקר הגיע לעזה ראש ממשלת מצרים, הישאם קנדיל. ישראל הודיעה כי תנצור את האש במהלך ביקורו, אם הפלסטינים ינקטו צעד זהה.

התפתחויות אחרונות:

8:16 - 14 רקטות נורו במטח אל יישובי מערב הנגב. הרקטות נורו לכיוון באר שבע והמועצות האזוריות בני שמעון, אשכול, מרחבים. הן התפוצצו בשטחים פתוחים מבלי לגרום לנפגעים או לנזק.

8:10 - ראש ממשל חמאס ברצועה, אסמעיל הניה, צייץ בטוויטר בעקבות הפגזת בניין הממשלה: "הם חושבים שכך אנחנו נהפוך חלשים יותר. אבל להפך. זה רק מחזק אותנו והופך אותנו נחושים יותר לשחרר את אדמתנו ולהרתיע את הגוזל הציוני עד לניצחון".

8:08 - מטחי רקטות נורו אל כל יישובי מערב הנגב. לא דווח על נפגעים או על נזק.

8:00 - חמש רקטות נורו לעבר אחד היישובים במועצה האזורית אשכול. כפי הנראה, כולן נפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים או נזק. רקטה התפוצצה בשטח פתוח סמוך לבאר שבע, אין נפגעים או נזק.

7:34 - רקטה נפלה במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נמסר על נזק.

7:15 - מטוסי חיל האוויר תקפו לפנות בוקר מטרות בלב העיר עזה, ביניהן תחנות משטרה. במקביל, תקפו המטוסים מטרות ברפיח. הפלסטינים מדווחים על למעלה מעשרים פצועים בתקיפה בביתו של פעיל חמאס סאלח סולימאן בג'בליה. כמו כן, ישנם דיווחים פלסטיניים על הרוג בתקיפה של אופנוע בחאן יונס.

7:12 - רקטות נורו לכיוון העיר שדרות, בשלב זה לא ברור כמה רקטות מדובר. לא נמסר על פצועים או על נזק.

6:43 - לדברי גורם ביטחוני, בקהילת המודיעין ישראל הגבירו את המאמץ לאתר את בכירי ארגוני הטרור ומפקדי השטח כדי לבצע סיכול ממוקד. לדבריו, "ההנהגה והמפקדים ירדו למחתרת וחלקם מסתתר מאחורי אזרחים".

6:29 - דובר ממשלת חמאס בעזה, טהאר נונו, אישר את דבר הפגיעה בבניין הממשלה ואמר כי היא לא מחלישה את חמאס ולא תשבור את כוחה של הממשלה. הוא הוסיף כי ראש הממשלה איסמעיל הנייה צפוי להגיב על התקיפה בקרוב.

6:28 - דובר צה"ל מסר כי במהלך הלילה הותקפו 85 מטרות לאורך רצועת עזה. בשעתיים האחרונות בוצעו לפחות חמש תקיפות במרכז ובצפון רצועת עזה.

6:07 - גורמים פלסטינים דיווחו כי חיל האוויר הישראלי הפציץ את בניין הממשלה של חמאס בעזה לפנות בוקר. לדבריהם, הבניין נהרס כליל מחמש תקיפות של חיל האוויר, אך לא דווח על פצועים.

3:47 - במסגרת מבצע "עמוד ענן" טיפלו אתמול כוחות מד"א בדרום ובמרכז ב-20 נפגעים, בהם 15 נפגעי חרדה וחמישה פצועים קל מחבלות.

3:33 - אזעקה נשמעה באשקלון. לא דווח על נפילות.

פיצוץ מיתמר מעזה, נובמבר 2012. AP
בשבת לפנות בוקר הותקף בניין הממשלה של חמאס. פיצוץ בעזה/AP

2:54 - סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק: "ישנן הרבה קריאות להפסקת אש, אך זה לא יקרה בקרוב". הוא הוסיף כי חמאס דורש כי ישראל תסיר את המצור מעל רצועת עזה ותחדל מההתנקשויות בראשי הארגון.

2:11 - הנשיא האמריקאי שוחח גם עם עמיתו המצרי, מוחמד מורסי. בהודעת הבית הלבן נמסר כי השניים הסכימו לשמור על קשר אדוק בימים הקרובים.

2:09 - ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע הערכתו בפני נשיא ארה"ב, ברק אובמה, על ההשקעה הכספית במערכת כיפת ברזל, ועל הצלת חיי ישראלים רבים. אובמה, מנגד, שב והדגיש את התמיכה האמריקאית בישראל ואת זכותה להגן על עצמה, והביע צעד על אובדן חיי אזרחים ישראלים ופלסטינים.

23:03 - מערכת כיפת ברזל יירטה לפני זמן קצר שתי רקטות באזור נתיבות.

22:56 - הממשלה אישרה הערב את גיוסם של 75 אלף חיילי מילואים בעקבות מבצע "עמוד ענן".

22:54 - יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שוחח הערב עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, ודן עמו בדרכים להפסיק את ההסלמה ברצועת עזה - כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית.

22:50 - הג'יהאד האיסלמי נטל אחריות לירי שלוש רקטות הערב לעבר באר שבע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

22:44 - הסתיימה פגישת פורום שרי התשיעייה, שהתכנס בלשכת ראש הממשלה בקריה שבתל אביב.

22:35 - ארבע רקטות יורטו באזור אשדוד. רקטה אחת נפלה באזור באר טוביה. אין דיווח על נפגעים.

22:25 - נשיא ארה"ב אובמה, שוחח הערב עם ראש ממשלת טורקיה ארדואן, והשניים הביעו דאגה מכך שהלחימה בין ישראל לארגוני הטרור בעזה תפגע בתהליך השלום במזרח התיכון - כך מסר דובר הבית הלבן.

בני גנץ בהערכת מצב במטכ"ל, נובמבר 2012. דובר צה"ל
הרמטכ"ל במהלך הערכת מצב במטכ"ל./דובר צה"ל

22:12 - רקטה נפלה במועצה האזורית שער הנגב. אין נפגעים.

22:01 - מקורות פלסטיניים דיווחו הערב כי בניין משרד הפנים בעזה נהרס כמעט כליל מתקיפת חיל האוויר. עוד דווח, כי חיל האוויר תקף גם חוליית חמושים ליד מסגד בשכונת שג'אעיה שבמזרח עזה.

21:53 - דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, אישר כי במהלך תקיפה של חיל האוויר ברצועת עזה חוסלו ראש מערך הנ?ט של החמאס חאלד שעהר, וכן מפקד פלוגה של חמאס, במחנה הפליטים מע'זי.

21:49 - מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, אמר הערב כי במערכת הביטחון נערכים לאפשרות שבתקופה הקרובה ארגוני הטרור ינסו להוציא פיגועי טרור מאזור יהודה ושומרון.

21:31 - צה"ל תקף הערב ברפיח שבדרום הרצועה ובדיר אל-בלח שבמרכזה, כך מדווחים כלי תקשורת פלסטיניים.

מילואימניקים לאחר קבלת צווי 8 מתאספים ליד כלא עופר, נובמבר 2012. עומר מירון
אנשי מילואים מתאספים לאחר קבלת צו התייצבות/עומר מירון

21:28 - שתי רקטות התפוצצו במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים.

21:17 - מטח רקטות נורה הערב לכיוון המועצה האזורית אשכול. על פי ההערכות, חלק מהרקטות נורו מכיוון חצי האי סיני.

21:15 - שלוש רקטות נורו לפני זמן קצר לאזור באר שבע. מערכת כיפת ברזל יירטה שתי רקטות והשלישית נפלה בשטח פתוח. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.

21:01 - אזעקה נשמעה לפני זמן קצר בבאר שבע.

20:55 - רקטה נפלה לפני זמן קצר בדרום המועצה האזורית אשכול. לא ידוע על נזק או נפגעים.

20:50 - קצין בכיר בצה"ל העריך הערב כי שיגורי הטילים מסוג פאג'ר 5 מעידים על לחץ של חמאס. "נראה ששיגור הטילים לעבר תל אביב, ראשון לציון וירושלים הם שירת הברבור של החמאס", אמר.

20:42 - אחמד אבו ג'לאל, מפקד הגזרה המרכזית של רצועת עזה בארגון חמאס, חוסל הערב בתקיפה אווירית - כך מדווחים כלי תקשורת פלסטיניים.

20:30 - פיקוד העורף מזהיר שלא לגעת בנפלי רקטות ומרגמות שהתפזרו על הקרקע - הדבר מהווה סכנת חיים.

20:25 - שר הביטחון, אהוד ברק, יביא לאישור הממשלה בתחילת השבוע הבא הצעה להרחבת ההצטיידות במערכת כיפת ברזל, בעלות של כ-750 מיליון ש"ח.

רקטה נפלה באזור גוש עציון, נובמבר 2012. עומר מירון
חיילים באתר נפילת הרקטה הערב בגוש עציון/עומר מירון

20:03 - מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, קרא היום לישראל ולחמאס "לשים סוף להסלמה המסוכנת הזו" ולהימנע משפיכות דמים נוספת בישראל וברצועת עזה.

19:35 - מזכיר הממשלה, צבי האוזר, החל בסבב שיחות עם חברי הממשלה לצורך אישור הרחבת גיוס המילואים לכ-75 אלף חיילים.

19:20 - רקטה נוספת התפוצצה מוקדם יותר בשטח פתוח במועצה האזורית באר טוביה. אין נפגעים.

19:15 - ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכנס הערב בלשכתו בתל אביב את פורום שרי התשיעייה לדיון בהמשך הרחבת פעילות צה"ל במסגרת מבצע "עמוד ענן".

שר הביטחון אהוד ברק בועדת חוץ וביטחון, נובמבר 2012. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון עם הרמטכ"ל ואחרים בדיון ועדת חוץ וביטחון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

18:55 - יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר הערב כי "לישראל יש כוונה לפגוע בפרויקט הפלסטיני הלאומי. שוחחנו גם עם ארה"ב ומדינות אירופה, כדי להביא אותן לעצור את המתקפה".

18:37 - רקטה פגעה בבית במועצה האזורית באר טוביה. נזק רב נגרם למבנה. במקום ישנם נפגעי חרדה.

18:20 - מערכת כיפת ברזל יירטה לפני זמן קצר רקטה נוספת באזור אשדוד.

18:02 - שלוש רקטות יורטו באזור אשדוד. זוהה שיגור גם לכיוון אשקלון.

18:00 - ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, התייחס לנפילת הרקטה הערב בגוש עציון. "אני מבקש להרגיע את כל תושבי ירושלים, ניתן להמשיך את שגרת החיים בעיר ולהישמע להוראות פיקוד העורף", אמר.

17:54 - מתחילתו של מבצע "עמוד ענן" תקף צה"ל כ-500 יעדים ברצועת עזה. מערכת כיפת ברזל יירטה עד כה כ-184 רקטות, מתוכם 86 היום. כ-335 רקטות נפלו בשטח מדינת ישראל, מתוכן כ-36 היום.

הרמטכ"ל בני גנץ בשטחי הכינוס של צה"ל בדרום, נובמבר 2012. דובר צה"ל
הרמטכ"ל גנץ בכינוס בשטחי הדרום היום/דובר צה"ל

17:48 - שר החוץ, אביגדור ליברמן, שוחח עם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, ודן עמה בהמשך מבצע "עמוד ענן" ובמאמץ האמריקאי לגייס את מצרים וטורקיה לשכנע את חמאס לנצור את האש. ליברמן אמר כי ישראל מעריכה מאד "את העמדה האמריקאית הנחושה בנוגע לזכותה של ישראל להגן על עצמה".

17:37 - שר הביטחון, אהוד ברק, אישר לצה"ל להרחיב את מכסות גיוס המילואים, זאת מעבר למכסות שכבר אושרו בהחלטות קודמות. הבקשה הוגשה לאישור הממשלה.

17:27 - שתי רקטות פגעו לפני זמן קצר בבאר טוביה. אחת מהן נפלה באזור התעשייה ואחרת סמוך לבית מגורים. בשני המקרים נזק נגרם במקום, אך לא היו נפגעים.

17:15 - רשמית: רקטה אחת נפלה לפני זמן קצר באזור גוש עציון. לפי שעה, לא אותרו נפגעים.

17:12 - רקטה התפוצצה במועצה האזורית שער הנגב ופגעה במפעל. נזק רב נגרם במקום, אך לא היו נפגעים. במקביל, שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים.

אזעקה בתל אביב: שתי רקטות נורו לכיוון גוש דן. רויטרס
צעיר מתגונן עם שמיעת אזעקה בבנין במרכז הארץ/רויטרס

17:09 - הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטל אחריות על הירי לעבר אזור ירושלים.

16:58 - תושבים באזור ירושלים וביישובים הסמוכים דיווחו לפני זמן קצר על כך ששמעו פיצוצים במקומות שונים. מהמשטרה וממגן דוד אדום נמסר כי לפי שעה לא אותרה נפילת רקטה ולא היו נפגעים.

16:50 - מקורות פלסטיניים דיווחו כי שני בני אדם נוספים מתו מפצעיהם בבתי החולים ברצועת עזה. בכך עלה ל-24 מניין ההרוגים בעזה מאז תחילת מבצע "עמוד ענן".

16:46 - לראשונה מאז תחילת המבצע: אזעקה נשמעה באזור ירושלים ויישובי הסביבה. אחרי האזעקה נשמע קול פיצוץ.

16:40 - רקטה נפלה לפני שעה קלה באזור גן יבנה. לפי שעה, לא ידוע על נפגעים או נזק.

16:37 - אזעקה נשמעה לפני זמן קצר בגן יבנה, קריית מלאכי והיישוב מרכז שפירא.

16:35 - מערכת כיפת ברזל יירטה שתי רקטות באזור באר שבע.

16:30 - בכיר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי אמר לטלוויזיה הלבנונית כי הארגון ערוך לתקוף ערים רחוקות יותר מתל אביב, באם ישראל תיכנס קרקעית לרצועת עזה.

16:22 - אזעקה נשמעה בערים אשקלון ובאר שבע ובאזור ניצנים.

16:20 לפי הנחיית פיקוד העורף יש לקיים היום תפילות רק בבתי כנסת המאפשרים כניסה למרחב מוגן על פי זמן ההתראה המוגדר. באזור הדרום לא תתקיימנה תפילות מעל ל-100 משתתפים.

16:10 דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, אמר כי "צה"ל ממשיך על פי התוכנית גם ברגעים אלה, אחרי ביקור ראש ממשלת מצרים ברצועת עזה". עוד הוסיף כי עד כה היו 600 תקיפות אוויריות, וכי "ישנה פגיעה קשה מאוד ביכולת לירי ארוך טווח לכיוון גוש דן". מרדכי הסביר כי בצה"ל מוכנים לכניסה קרקעית בהוראת הדרג המדיני.

16:07 ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מקיים בשעה זו התייעצות ביטחונית בלשכתו בקריה בתל אביב לקראת המשך מבצע "עמוד ענן" בסוף השבוע. בדיון משתתפים שר הביטחון אהוד ברק, שר החוץ אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל בני גנץ, ראש השב"כ יורם כהן, ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

16:05 רקטות שוגרו לפני זמן קצר לכיוון אשדוד ולערים נוספות באזור. לפי שעה, לא ידוע על נפילות. בתגובה, תקף חיל האוויר משגר שירה לעבר אשדוד.

נערכים למבצע הקרקעי: אלפי חיילים מילואים כבר גויסו. רויטרס
אלפי חיילי מילואים גויסו היום/רויטרס

15:48 מקורות פלסטיניים כי חיל האוויר תקף בית ומוצב של המשטרה הימית ברפיח שבדרום רצועת עזה. טרם דווח על נפגעים.

15:44 ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר כי ייפגש מחר בקהיר עם נשיא מצרים וידון עמו במתקפה הישראלית על עזה. הוא כינה את המתקפה הישראלית "ברברית" והוסיף כי טורקיה עומדת לצד העם הפלסטיני בעזה.

15:33 נשיא מצרים, מוחמד מורסי, אמר כי המתקפה הישראלית על עזה היא "מסוכנת" וציין כי ביכולתה של מצרים להפסיק את המתקפה, "כפי שהעם המצרי הפסיק את העושק".

15:27 מערכת כיפת ברזל יירטה שלוש רקטות בשמי אשדוד.

15:13 רקטה נורתה לעבר המועצה האזורית אשכול, לא דווח על נפגעים או נזק.

15:05 נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר כי "כוונתנו אינה לפתוח במלחמה, וכולנו תקווה כי המבצע לא יארך דקה מעבר לזמן ההכרחי".

14:50 חיל האוויר תקף לפני דקות אחדות מספר יעדים במרכז רצועת עזה. במקום פרצה שריפה.

14:46 כוחות מחטיבת גולני החלו להתפרס בשעה האחרונה באזור אוגדת עזה, במסגרת ההכנות לפעולה קרקעית ברצועת עזה.

14:39 חיל האוויר תקף כמה יעדי מחבלים במרכז רצועת עזה.

כלי שריון של צה"ל נעים לעבר רצועת עזה במסגרת מבצע "עמוד ענן". 15 בנובמבר 2012. Ariel Schalit, AP
גם כוחות גולני מתפרסים סביב רצועת עזה. בתמונה: חיילי מילואים בדרך לדרום/AP, Ariel Schalit

14:18 חמש רקטות יורטו בשמי אשדוד.

14:10 עיריית תל אביב-יפו פתחה את המקלטים הציבוריים שבתחומה.

14:07 הפלסטינים מדווחים כי פעיל הזרוע הצבאית של חמאס, איסמעיל קנדיל, נהרג מוקדם יותר הבוקר בתקיפת צה"ל בחאן יונס.

13:53 הזרוע הצבאית של חמאס לקחה אחריות לירי הטילים לעבר המרכז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המרחבים הציבוריים בתל אביב ישמשו כעת כמקלט. חניון גן העיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

13:48 שני טילים שוגרו מרצועת עזה לעבר מרחב תל אביב. לא דווח על נפגעים.

13:35 אזעקה נשמעה ברחבי תל אביב. אחרי האזעקה נשמע קול פיצוץ עז.

13:11 רקטה התפוצצה סמוך למבנה בבאר שבע. לא דווח על נפגעים. בחצי השעה האחרונה יורטו לפחות שבע רקטות בשמי העיר.

13:03 מטח רקטות נורה מרצועת לעבר אופקים. לא דווח על נפגעים.

12:57 מטח רקטות נורה לשדרות, לקריית גת ולאשקלון. לא דווח על נפגעים.

"עמוד ענן" - היום שלישי: נמשך הירי לעבר ישראל. רויטרס
שיגור רקטות מצפון רצועת עזה/רויטרס

13:10 דובר ממשלת חמאס ברצועת עזה, טאהר נונו, אמר לרשת אל-ג'זירה כי במהלך ביקורו של ראש הממשלה המצרי ברצועת עזה לא התנהלו שיחות לגבי כינון הפסקת אש מול ישראל. לדבריו, "המתקפה הישראלית על עזה, שאירעה בזמן ביקורו של ראש הממשלה הישאם קנדיל, מוכיחה את ההונאה הישראלית ואת השקרים של ישראל".

12:54 אזעקה נשמעה מחוץ לבאר שבע ובקרית מלאכי.

12:40 השר להגנת העורף, אבי דיכטר, אמר בצהריים: "אנו צפויים להמשך ירי של מאות רקטות בימים הקרובים".

12:20 ראש ממשלת מצרים, הישאם קנדיל, סיים את ביקורו בעזה. עמיתו, איסמעיל הניה, אמר: "זה היה ביקור היסטורי". ראש ממשלת חמאס אמר כי הביקור נשא שלושה מסרים: המסר הראשון, לפני הניה, הוא לישראל, ולפיו "לא יתאפשר לה לבודד את עזה".

המסר הראשון, לפני הניה, הוא לעם הפלסטיני, ומבשר לו כי "מצרים עומדת לצדכם". לפי הניה, המסר השלישי בביקורו של ראש הממשלה המצרי הוא למערב ולארצות הברית: "העולם חייב לפעול לאלתר כדי לעצור את המתקפה על עזה".

12:12 מטח של רקטות שוגר לעבר שדרות. מערכת כיפת ברזל יירטה את אחת הרקטות בשמי העיר. רקטה נוספת שוגרה לעבר כיסופים.

ראש ממשלת מצרים, הישאם קנדיל, וראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, בבית החולים שיפא בעזה. 16 בנובמבר 2012. רויטרס
הניה וקנדיל מבקרים אוחזים בגופת ילד בבית החולים שיפא, הבוקר/רויטרס

11:50 שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, אמרה כי היא "מוטרדת מאוד מהאלימות בישראל ובעזה". בהודעה שפרסמה, קראה אשטון לחמאס לעצור את ירי הרקטות לעבר ישראל, וקראה לישראל להגיב לירי בצורה אחראית.

11:36 שש רקטות שוגרו לעבר המועצות האזוריות אשכול, יואב ומרחבים. כל הרקטות נפלו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים או על נזק.

11:09 בשל המצב הביטחוני, המשטרה סגרה לתנועה את כביש 4, מהכניסה לקיבוץ יד מרדכי עד נתיב העשרה. כביש 10 נסגר לכל אורכו וכביש 25 סגור עד נחל עוז עד הודעה חדשה.

11:00 סוללה חמישית של מערכת ההגנה "כיפת ברזל" תימסר ביום שבת לידי מערך ההגנה האווירית.

10:44 שר החינוך, גדעון סער, אמר באולפן המיוחד של וואלה! חדשות: "אם נצטרך - נפעל למרות הביקור המצרי". לדבריו, עדיין לא התקבלה החלטה על פעולה קרקעית. "כרגע, חיל האוויר מכה מכות קשות ביותר - גם באתרי שיגור טילים וגם במשרדים או בסמלי שלטון של חמאס, גם במחבלים ובראשי מחבלים".

סוללה חמישית של "כיפת ברזל" תימסר לידי צה"ל. רויטרס
סוללה חמישית של "כיפת ברזל" תימסר מחר לידי חיל האוויר/רויטרס

10:38 כלי תקשורת ערביים דיווחו על הפצצות בשכונת ג'בליה בצפון הרצועה. לפי הדיווחים האלה, שני בני אדם נהרגו ועוד שבעה בני אדם נפצעו. דובר צה"ל הכחיש את הדיווחים האלה.

10:36 ניידת שידור של סוכנות הידיעות רויטרס נפגעה בנתיבות מרקטה. חבלני צה"ל ומשטרה בוחנים את הרכב. איש לא נפגע אך הרכב נשרף כליל.

10:25 רקטה התפוצצה באשקלון סמוך למבנה ציבורי. לא היו נפגעים אולם נזק נגרם למבנה.

10:15 ראש אגף כוח-אדם בצה"ל, אלוף אורנה ברביבאי, הגיעה לבסיס צה"ל בדרום הארץ, במסגרת היערכות הצבא לכניסה קרקעית לרצועת עזה. אלוף ברביבאי אמרה לוואלה! חדשות: "באנו לכאן כדי לעקוב מקרוב אחר גיוס המילואים ואחרי יישום הוראות הרמטכ"ל. זה לחם חוקנו וניערך לכל משימה שיטילו עלינו".

10:04 רשת אל-ערביה דיווחה הבוקר על פיצוץ שאירע בעזה, בביתו של מוחמד אבו-שמאלה, ממפקדי הזרוע הצבאית של חמאס. לא ידוע אם שמאלה היה בבית.

9:50 אלוף-משנה חיליק סופר מפיקוד העורף אמר כי הוראות ההתגוננות לאזרחים נותרו בעינן גם הבוקר. בשיחה באולפן המיוחד של וואלה! חדשות, אמר אל"מ סופר כי ההנחיות המחמירות ביותר של פיקוד העורף הן ביישובי עוטף עזה, שם נאסרו התקהלויות, לימודים ועבודה במקומות לא-חיוניים חיונית.

לדבריו, בטווח של 40-7 ק"מ מרצועת עזה חל עדיין איסור על התקהלות של מעל 100 איש. "מאז האירוע הקשה בקריית מלאכי, חשיבות ההנחיות חודדה, והבנו שזה לא משחק. המצב קשה, ויש לציית להנחיות שהוכחו כמצילות חיים".

כלי שריון של צה"ל נעים לעבר רצועת עזה במסגרת מבצע "עמוד ענן". 15 בנובמבר 2012. Ariel Schalit, AP
חיילי שיריון נעים לעבר גבול הרצועה/AP, Ariel Schalit

9:37 לולנים איתרו כ-5,000 עופות שמתו הלילה ביישוב בחבל אשכול. רקטה שפגעה בלול ניתקה את מערכת בקרת האקלים למבנה, והעופות ככל הנראה נחנקו.

9:35 יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', אמרה בשידור המיוחד של וואלה! חדשות כי שיגור הרקטות לאזור המרכז לא מחייב הסלמה של צה"ל.

9:24 רקטה יורטה בשמי אשדוד.

9:17 עוד ארבע רקטות נורו לעבר המועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפגעים או על נזק.

9:12 כ-12 רקטות נורו לעבר יישובי המועצה אזורית אשכול וסביבתם.

8:54 ראש ממשלת מצרים, הישאם קנדיל, הגיע לרצועת עזה.

8:32 סוכנות הידיעות רויטרס מצטטת גורם מדיני, לפיו "ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הסכים לבקשה המצרית להימנע מפעילות צבאית ברצועה במהלך ביקורו של ראש הממשלה, הישאם קנדיל".

8:20 מאות חיילי מילואים קיבלו ביממה האחרונה הודעות קוליות לקראת גיוסם למבצע "עמוד עשן". בשלב הראשון, נערכים בצה"ל לגייס 16 אלף אנשי מילואים, שיצטרפו לכוחות הסדירים שכבר אתמול החלו לזרום לאזור הרצועה.

8:16 מערכת כיפת ברזל יירטה שתי רקטות שנורו לעבר אשקלון.

8:02 הרמטכ"ל, בני גנץ, הנחה הבוקר את צה"ל להאיץ את ההכנות לאפשרות של כניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע "עמוד ענן".

8:00 מערכת כיפת ברזל יירטה כמה רקטות שנורו לכיוון באר שבע. לא דווח על נפגעים. במקביל, נמסר כי בצה"ל ובתעשיות הביטחוניות בוחנים אפשרות להכשיר סוללה חמישית של כיפת ברזל כבר בימים הקרובים כדי לסייע ביירוט הרקטות.

שיגור רקטות מצפון רצועת עזה לעבר ישראל. 15 בנובמבר 2012. רויטרס
שיגור רקטות מצפון רצועת עזה לשטח ישראל, אמש/רויטרס

7:39 דובר צה"ל מסר כי מאז תחילת מבצע "עמוד ענן" שוגרו לעבר ישראל יותר מ-420 רקטות, וכיפת ברזל יירטה בהצלחה 130 מהן.

7:21 קול ישראל יפעיל גל שקט בתדר 531 AM מכניסת השבת ועד צאתה. בתדר זה ישודרו הודעות חירום בעת הצורך.

7:08 רקטה פגעה ישירות בבית בשער הנגב, למבנה נגרם נזק ובמקום פרצה שריפה. לא דווח על נפגעים.

7:06 רקטה התפוצצה סמוך לבית מגורים באשדוד. נגרם נזק לרכבים חונים, וכמה בני אדם לקו בחרדה.

6:59 שתי רקטות נפלו במועצה האזורית מרחבים, אין נפגעים ולא דווח על נזק.

6:30 הפלסטינים מדווחים כי צה"ל הפציץ את ביתו של בכיר חמאס, מוחמד סנואר. על פי הדיווח, שני בני אדם נפצעו באירוע, אך סנואר עצמו לא היה בבית.

6:05 חיל האוויר הפגיז את בניין משרד הפנים של ממשל חמאס בעזה, כך דיווחה רשת אל-ערביה. לא דווח על נפגעים.

5:30 משטרת ניו יורק חסמה את המתחם שמסביב לקונסוליה הישראלית במנהטן בשל הפגנות נגד התקיפה בעזה. כלי תקשורת מדווחים כי תוגברה האבטחה סביב מוסדות ישראלים בעיר וסביב כמה בתי כנסת. הפגנות נוספות נגד המבצע ובעדו היו גם סביב הנציגויות הישראליות בסן פרנסיסקו ובלונדון. נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס: המבצע הצבאי בעזה - תגובה לפניית הפלסטינים לאו”ם.

4:40 ארגון הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה הודיע על הקמת קרן תרומות חדשה למען תושבי הדרום בישראל. הארגון החליט להעביר עד חמישה מיליון דולר תרומות לתושבים הסובלים מירי הרקטות.

מפגינים בניו יורק נגד תקיפות ישראל ברצועת עזה, נובמבר 2012. רויטרס
מפגינים בניו יורק נגד המבצע הצבאי בעזה/רויטרס

4:35 שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, אמר בראיון לרשת סי-אן-אן כי "אנשי חמאס אינם רק אויבי ישראל, הם אויבי השלום". הוא הוסיף כי "חמאס יורה כדי להכות באזרחים, מדינת ישראל מנסה לפגוע בטרוריסטים אשר משתמשים באזרחים כמגן. מדינת ישראל מנסה לפגוע בטרוריסטים שמתחבאים בבתי ספר, בתי חולים, הם משתמשים באזרחים".

4:25 הסנאט האמריקני העביר בהחלטה מיוחדת הבעת תמיכה בישראל. סנאטורים הביעו "תמיכה בזכותה הבלתי מעורערת של ישראל להגנה עצמית של אזרחיה מפני פעולות טרור".

3:45 הפלסטינים מדווחים כי חיל האוויר הפגיז את העיר עזה בירי שהוגדר "בלתי פוסק". דווח על תקיפות נוספות במרכז הרצועה ובשכונת שג'עיה.

בהכנת הידיעה השתתפו ניר יהב, אמיר בוחבוט, רמי שני, טל שלו, יאיר אלטמן, מיכל רשף, מור שמעוני ושלומי גבאי

מה אומרים בטוויטר על מבצע "עמוד ענן"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully