וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת תקיפה? תל אביב הכשירה 60 חניונים לשמש כמקלטים

היערכות לחירום: עיריית תל אביב הודיעה כי איתרה ואישרה 60 חניונים תת-קרקעיים, להגנה על עד 800 אלף בני אדם בעת התקפת טילים. צפו במפה המלאה: מה החניון הקרוב אליכם?

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

עוד נדבך בהיערכות לתקיפה באירן? עיריית תל אביב הודיעה היום (רביעי) כי איתרה ואישרה כ-60 חניונים תת-קרקעיים פרטיים, אשר בשעת חירום יוכלו לאכלס עד 800 אלף בני אדם כמחסה בעת התקפת טילים. שטחם הכולל של החניונים הוא 850 אלף מ"ר. מהעירייה נמסר עוד כי כל השטחים בחניונים עומדים בתקן של פיקוד העורף, והוכשרו על ידי חברת מהנדסים שסקרה, מדדה וערכה תכניות בניין כדי לוודא שהחניונים העומדים בתקנים ישמשו כשטחים מוגנים לציבור בעת התקפת טילים.

לחצו על הלינק כדי לצפות ברשימת החניונים המלאה

בשבועות הקרובים, אמרו בעירייה, יועמדו שלטי הכוונה בכניסות לחניונים. בין החניונים שייתנו מענה לשעת חירום, נמנים חניון התחנה המרכזית החדשה, חניון דיזנגוף סנטר, חניון עזריאלי, חניון גן העיר, חניון קניון רמת אביב, וכן חניון המגדלים בשדרות רוטשילד. בעירייה הדגישו כי בעלי החנויות ונציגיהם בירכו על היוזמה, "והפגינו הבנה ונכונות להירתם לנושא ולשתף פעולה עם העירייה".

רשימת החניונים מצטרפת ל-241 מקלטים ציבוריים (111 מתוכם מצוידים במערכות סינון אוויר נגד לוחמה כימית), שיכולים לאכלס כ-50 אלף איש. לדברי העירייה, המקלטים מתוחזקים ברמה גבוהה, ומבוקרים באופן רציף על ידי העירייה ופיקוד העורף. ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, אמר כי הוא "רואה חשיבות רבה בהמשך ההערכות ושיפור מוכנות העיר לחירום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

השר להגנת העורף היוצא, מתן וילנאי, התייחס היום לפני עזיבת התפקיד למצב העורף, ואמר כי הוא השתנה באופן דרמטי ממצבו לפני חמש שנים. "היום יש מערכת מתורגלת ומשומנת", ציין השר בראיון לגלי צה"ל. "כוחות ההצלה יודעים את תפקידם, הם מצוידים היטב. מוכנים לאין שיעור יותר טוב מבכל מלחמות ישראל".

לדבריו, משרדו עשה רבות בתקופת כהונתו, אולם הוא היה מוגבל מאוד בשל אילוצי תקציב. "יש לנו תכנית לעשות עוד הרבה יותר. הנושא המרכזי זה נושא המיגון, שדורש מיליארדים רבים", הסביר וילנאי. "אי אפשר לצמצם פער של 60 שנה בשנתיים". לדבריו, ח"כ אבי דיכטר, הצפוי להחליפו בתפקיד, יקבל ממנו תכנית פעולה לחמש שנים. "לא מאמין בשטויות של להיות מוכנים למחר. מאמין בתכנית ארוכת טווח שפועלת בשיטתיות", ציין.

חלוקת מסכות אב"כ, תל אביב, אוגוסט 2012. יותם רונן
עלייה דרמטית בדרישה לערכות מגן/יותם רונן

וילנאי התייחס גם לחשיבות ההקשבה להוראות פיקוד העורף. "כל החיילים והאזרחים בעוטף עזה, אם היו מתנהגים לפי הוראות פיקוד העורף, היו נשארים איתנו. אני עוסק בזה 50 שנה. אני אומר שיש להקשיב להוראות פיקוד העורף", הדגיש. "המדינה מחולקת היום לעשרות אזורי משנה. יודעים איפה כל טיל הולך ליפול. אם מדובר בפגיעה ישירה, מקרים בודדים, זו בעיה, לא יכולים להתמודד עם פגיעות ישירות, אך כל מי שינהג לפי הכללים, סטטיסטית הוא מוגן יותר".

אתמול דיווחה חברת דואר ישראל כי תוך שעות ספורות נרשמו למעלה מ-600 הזמנות של ערכות מגן בדואר שליחים במסגרת המוכנות להתקפה כימית על עורף מדינת ישראל, כשהממוצע היומי היה עד כה 150. מאז ראשית השבוע התקבלו כ-9,000 שיחות של אזרחים מודאגים, והיום קרסו חלק מהקווים קרסו בשל העומס.

לקריאה נוספת
וילנאי: ”העורף מוכן יותר מבכל מלחמות ישראל”
מהבוקר: זינוק חד בביקוש לערכות מגן לאזרחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully