וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמאה פצועים במהומות ברחבי מצרים; ארה"ב מודאגת

23.11.2012 / 22:45

גם בשעות החשיכה ממשיכים אזרחים מצרים למלא את כיכר תחריר, במחאה על צעדיו האחרונים של הנשיא מורסי. רבים נפצעו בעימותים עם תומכיו. ארה"ב: "קוראים לפתרון בדרכי שלום"

רויטרס

ההפגנות נגד נשיא מצרים, מוחמד מורסי, שפרצו היום נמשכות אל תוך הלילה (שישי), ומפגינים אף החלו להקים מאהלים בכיכר תחריר שבבירה קהיר. עשרות אלפי מפגינים זועמים יצאו משעות אחר הצהריים לרחובות, וכמאה בני אדם נפצעו עד כה בעימותים בינם לבין תומכיו של מורסי, לאחר שזה נטל לעצמו סמכויות רחבות המציבות אותו מעל לחוק במדינה. מדובר בהפגנות הקשות ביותר במדינה מאז עלייתו לשלטון בחודש יוני השנה.

מתנגדי הנשיא מוחמד מורסי מפגינים בכיכר תחריר בקהיר, נובמבר 2012. רויטרס
עשרות אלפי מפגינים בכיכר תחריר, היום/רויטרס

ימים ספורים לאחר ביקורה של מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, בקהיר, הביעה ארצות הברית דאגה מצעדיו האחרונים של הנשיא מורסי. "ההחלטות וההצהרות עליהם הודיע ב-22 בנובמבר מעוררות דאגה עבור אזרחים מצרים רבים ועבור הקהילה הבינלאומית", אמרה דוברת מחלקת המדינה, ויקטוריה נולנד. "הוואקום החוקתי במצרים יכול להיפתר רק על ידי אימוץ חוקה שתכלול איזונים ובלמים, ותכבד את החירויות הבסיסיות, זכויות הפרט ושלטון החוק, בהתאם להתחייבויותיה של מצרים". כמו כן קראה נולנד לרגיעה והפצירה בכל הצדדים לפעול יחד. "אנו קוראים למצרים לפתור את המחלוקות ביניהם בנוגע לסוגיות חשובות אלה בדרכי שלום ובאמצעות דיאלוג דמוקרטי", הוסיפה.

ביום רביעי האחרון נועדה קלינטון עם מורסי בקהיר והודתה לו על מאמצי התיווך במשא ומתן להפסקת האש בין ישראל לחמאס. במהלך פגישתם, היא אמרה: "הממשלה החדשה של מצרים לוקחת על עצמה את האחריות והמנהיגות, אשר זה זמן רב הפכו את המדינה הזו לאבן פינה ביציבות ובשלום באזור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מתנגדי הנשיא מוחמד מורסי מפגינים בכיכר תחריר בקהיר, נובמבר 2012. רויטרס
לפחות מאה נפצעו במהומות/רויטרס

במהלך המהומות היום עשתה המשטרה המקומית שימוש בגז מדמיע בניסיון לפזר את המפגינים במקום שהפך לסמל במהלך ההתקוממות נגד קודמו של מורסי, חוסני מובארק – כיכר תחריר. המפגינים דרשו את התפטרותו של מורסי והאשימו אותו בלקיחת סמכויות דיקטטוריות באמצעות הצו שהוציא אתמול, ההופך אותו לחסין מפני ביקורת שיפוטית. הפגנות אלימות פרצו גם בערים נוספות, בהן אלכסנדריה, פורט סעיד וסואץ. בין היתר, הציתו המפגינים כמה ממשרדיה של מפלגתו של מורסי, האחים המוסלמים, בערים שונות.

מתנגדי הנשיא מוחמד מורסי מפגינים בכיכר תחריר בקהיר, נובמבר 2012. רויטרס
קראו להתפטרותו של מורסי/רויטרס

מורסי התייחס בצהריים להחלטותיו אתמול, באמרו כי מצרים מתקדמת וכי מעשיו נועדו לענות על רצון אללה והאומה. "אני עושה את חובתי ומקבל החלטות לאחר שאני מתייעץ עם כולם", הוא אמר, "הניצחון מגיע רק עם תכנית, ויש לי כזו". בצהריים הודיע יועצו של מורסי לענייני פיתוח דמוקרטי, סמיר מרקס, כי בכוונתו להתפטר במחאה על החלטותיו של הנשיא. "לא ידעתי על הכוונה לקבל את ההחלטות האלה והופתעתי לשמוע עליהן", הוא הסביר.

מתנגדי הנשיא מוחמד מורסי מפגינים בכיכר תחריר בקהיר, נובמבר 2012. רויטרס
מתנגדי הנשיא מוחמד מורסי מפגינים בכיכר תחריר בקהיר, נובמבר 2012/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully