וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן לארי הגמן, ג'יי. אר. מ"דאלאס", הלך לעולמו

24.11.2012 / 10:45

הגמן, הזכור בזכות דמותו של ג'יי. אר. המרושע בסדרת הטלוויזיה המיתולוגית "דאלאס", מת הלילה (שישי) בגיל 81 לאחר מאבק ממושך בסרטן הגרון

השחקן לארי הגמן, 81, הלך הלילה (שישי) לעולמו בבית חולים בדאלאס, לאחר מאבק ממושך בסרטן הגרון. הגמן זכור בעיקר בזכות תפקידו כג'יי. אר. יואינג, המרשע האולטימטיבי בסדרת הטלוויזיה הפופולרית "דאלאס". בהצהרה רשמית שמסרה משפחתו נאמר כי "לארי מת בעיר האהובה עליו, מוקף בחברים הקרובים ביותר שהצטרפו אליו לחג ההודיה".

הגמן, יליד פורט וורת' בטקסס, התפרסם לראשונה בשנת 1965 בזכות תפקידו בסדרה "אני חולם על ג'יני", בה גילם את טוני, האסטרונאוט שמגלה במקרה את ג'יני (ברברה עדן) השדה שהיא גיבורת הסדרה. אולם הצלחתו הגדולה ביותר הגיעה רק בשנת 1978, אז החל לגלם את ג'יי. אר. ב"דאלאס". במקור תוכננה דמותו של ג'יי. אר. כדמות משנית שתתמוך בדמויותיהם של בובי ופאמלה, אולם הנבל התחבב על הקהל הרחב והפך בהדרגה לדמות המובילה והאהובה בסדרה. תהילתו של הגמן הגיעה לשיאה בשנת 1980, עם פרק סיום העונה של "דאלאס" בו נורה ג'יי. אר. – על פי הערכות צפו בפרק כ-80 מיליון אמריקאים, והוא עורר סערה ציבורים כשהשאלה "מי ירה בג'יי. אר?" מעסיקה את התקשורת והקהל במשך חודשים.

במקביל להצלחתו הטלוויזיונית, הגמן פיתח לאורך השנים קריירה קולנועית והשתתף בין היתר בסרטים של במאים נחשבים כמו סידני לומט, פול מזורסקי ואוליבר סטון. בשנת 2012 חזר לגלם את הדמות המזוהה איתו ביותר, בגרסה המחודשת של "דאלאס". הגמן הספיק להצטלם לשישה פרקים מתוך העונה השנייה של הסדרה לפני מותו. פטריק דאפי ולינדה גריי, שכיכבו לצידו ב"דאלאס", שהו לצידו ברגעיו האחרונים. "לארי הביא שמחה לכל אדם שהכיר", מסרה גריי הלילה, "הוא היה יצירתי, נדיב, מצחיק, אוהב ומוכשר, ואתגעגע אליו מאוד. הוא היה יחיד במינו וחי את החיים עד הסוף". הגמן הותיר אחריו אישה ושני ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully