וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: קצינים בצבא מצרים תמכו במפגינים נגד הנשיא

ניר יהב

24.11.2012 / 11:40

בכרוז שהופץ בכיכר תחריר הביעו הקצינים התנגדות להרחבת הסמכויות שהעניק לעצמו מורסי, אך ציינו שאינם מעוניינים בהפיכה. "איננו בוגדים ואיננו סוכנים של אג'נדות מבחוץ"

רויטרס

במהלך ההפגנות נגד נשיא מצרים, מוחמד מורסי, אתמול בכיכר תחריר בקהיר, חולק כרוז מטעם "קצינים בצבא מצרים" שבה הקצינים הביעו תמיכה במפגינים נגד הנשיא לאחר שזה הרחיב את סמכויותיו. כך דיווחה היום (שבת) סוכנות הידיעות UPA. בכרוז נכתב: "איננו בוגדים ואיננו סוכנים של אג'נדות מבחוץ. אנו בנים נאמנים של המולדת המגנים עליה בנפשנו". הקצינים כתבו עוד כי הם אינם מעוניינים בתפקידים ולא בהפיכה: "נשבענו לשמור על כבוד המדים הצבאיים ולהגן על המולדת".

למרות השקט היחסי השורר בכיכר תחריר בקהיר, הבוקר דווח על כמה מוקדים שבהם אירעו עימותים בין מפגינים, מתנגדיו של הנשיא מוחמד מורסי, לבין כוחות הביטחון. לפי הדיווחים מקהיר, המפגינים עמדו בסמוך לבניין האוניברסיטה האמריקאית בקהיר והשליכו משם אבנים לעבר השוטרים. בתגובה ירו השוטרים גז מדמיע ורימוני הלם לעבר המפגינים במטרה להרחיקם מהאזור.

מתנגדי הנשיא מוחמד מורסי מפגינים בכיכר תחריר בקהיר, נובמבר 2012. רויטרס
הבוקר דווח על כמה מוקדים בהם אירעו עימותים. הפגנות בקהיר/רויטרס

ארצות הברית הביעה דאגה מצעדיו האחרונים של הנשיא מורסי. "ההחלטות וההצהרות עליהם הודיע ב-22 בנובמבר מעוררות דאגה עבור אזרחים מצרים רבים ועבור הקהילה הבינלאומית", אמרה אתמול דוברת מחלקת המדינה, ויקטוריה נולנד. "הוואקום החוקתי במצרים יכול להיפתר רק על ידי אימוץ חוקה שתכלול איזונים ובלמים, ותכבד את החירויות הבסיסיות, זכויות הפרט ושלטון החוק, בהתאם להתחייבויותיה של מצרים". כמו כן קראה נולנד לרגיעה והפצירה בכל הצדדים לפעול יחד. "אנו קוראים למצרים לפתור את המחלוקות ביניהם בנוגע לסוגיות חשובות אלה בדרכי שלום ובאמצעות דיאלוג דמוקרטי", הוסיפה.

מורסי התייחס שלשום להחלטותיו, באמרו כי מצרים מתקדמת וכי מעשיו נועדו לענות על רצון אללה והאומה. "אני עושה את חובתי ומקבל החלטות לאחר שאני מתייעץ עם כולם", הוא אמר, "הניצחון מגיע רק עם תכנית, ויש לי כזו". מוקדם יותר הודיע יועצו של מורסי לענייני פיתוח דמוקרטי, סמיר מרקס, כי בכוונתו להתפטר במחאה על החלטותיו של הנשיא. "לא ידעתי על הכוונה לקבל את ההחלטות האלה והופתעתי לשמוע עליהן", הוא הסביר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully