וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "הניצחון בעזה ישקם את המשבר עם חיזבאללה"

ניר יהב

24.11.2012 / 14:15

בכיר הארגון , אוסמה חמדאן, הודה כי שורר קיפאון ביחסים בין הארגונים "בשל חילוקי דעות בנוגע לנעשה בסוריה". עם זאת, העריך שהיחסים יתחזקו בעקבות "ניצחון ההתנגדות בעזה"

צילום: שי מכלוף, אבי כהן, טל אנגלנדר, דניאל בוק, רויטרס, דרור פיקלני, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בסיכום מבצע "עמוד ענן" בעזה)

בכיר חמאס והממונה על היחסים הבינלאומיים של הארגון, אוסמה חמדאן, הודה היום (שבת) כי בעקבות המשבר בסוריה שורר קיפאון ביחסים בין חמאס וחיזבאללה. עם זאת העריך כי בעקבות "ניצחון פלגי ההתנגדות על ישראל ברצועת עזה", יחול שיפור ביחסים בין שני הארגונים. "היחסים בין חמאס לחיזבאללה היו טובים מאד, אולם בשל חילוקי דעות בנוגע לנעשה בסוריה הם מעט נפגעו. אף אחד לא יכול לדרוש מהפלסטינים להביע עמדה שסותרת את רצונם ואת שאיפותיהם", אמר.

"עמוד ענן" - היום השביעי: לילה לא שקט בדרום, המשא ומתן נמשך. רויטרס
משבר ביחסים? ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, בקהיר/רויטרס

חמדאן הכחיש דיווחים שלפיהם במהלך המבצע בעזה הועבר לחמאס נשק. "במהלך המבצע האחרון לא היה קל להעביר נשק לתוך עזה", הסביר. באשר ליחסי חמאס-סוריה, אמר בקצרה: "כל המשרדים של חמאס בדמשק נסגרו". במקביל אמר בכיר חמאס ונציג הארגון בלבנון, עלי ברכה, כי סיום המלחמה בעזה, "אין משמעה סיום הסכסוך עם ישראל. זו רק 'מנוחת הלוחם'".

מבצע "עמוד ענן" בעזה הוביל אף הוא להגברת המתיחות בין חמאס לחיזבאללה. לקראת סיום המבצע הישראלי בעזה מתח איברהים אמין, בכיר חיזבאללה ועורך העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המזוהה עם הארגון, ביקורת חריפה על חמאס. אמין תהה מדוע לאורך כל נאומו הארוך של מנהיג חמאס, חאלד משעל, לא זכר האחרון להודות לאירן, סוריה וחיזבאללה "על הנשק שסיפקו לארגונו במשך שנים כה ארוכות". לדברי אמין, "משעל הודה ללא הרף למצרים, טורקיה וקטאר אך שכח את מי שסיפק לנו נשק".

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, בהופעה פומבית נדירה בהפגנה נגד הסרט "תמימות המוסלמים", ספטמבר 2012. רויטרס
"אירן, סוריה וחיזבאללה לא ינטשו את עזה". נסראללה/רויטרס

בתחילת השבוע מתח מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ביקורת מרומזת על חמאס, כשהבהיר שחיזבאללה ואירן לא ינטשו את עזה. לדבריו, "אירן, סוריה וחיזבאללה לא ינטשו את עזה. היינו איתם בעבר ונמשיך להיות לצדם גם היום, אפילו אם יש בינינו מחלוקות על נושאים מדיניים מדי פעם". עוד הבהיר נסראללה בנאומו אתמול כי "חשוב מאוד לפתוח את הגבול לרצועת עזה ולשלוח אמצעי לחימה לרצועה".

בנאום נוסף שנשא אמש, אמר נסראללה כי "הלקח מהמלחמה בעזה הוא שתנועות ההתנגדות מסוגלות לאזן בין הרתעה ותקיפה של האויב". נסראללה, שנאומו שודר בטלוויזיה הלבנונית, הוסיף כי "מטרת האויב הייתה לחסל את המפקדים בעזה, והוא נכשל. הוא רצה להשמיד את מערך הטילים בעזה, אולם לא היה ביכולתו לעשות זאת. הוא רצה להשיב את ההרתעה, אולם לא הצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully