וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע באוטובוס בתל אביב, חיפושים אחר מניחי המטען

27 בני אדם נפצעו בדרגות שונות בפיצוץ בקו 142 של "דן" בשדרות שאול המלך. המשטרה עורכת סריקות. מפקד מרחב ירקון: "לא היה מרדף אחרי מחבל"

צילום: אבי כהן, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

27 בני אדם נפצעו בצהריים (רביעי) בפיגוע טרור באוטובוס של חברת דן, שנסע בקו 142 בשדרות שאול המלך בתל אביב. מפקד מחוז תל אביב במשטרה, אהרון אקסול, אישר כי מדובר באירוע על רקע לאומני. על פי ההערכה, הפיצוץ אירע בשל מטען נפץ, בניגוד לדיווח ראשון לפיו מחבל התאבד בתוך האוטובוס. כוחות הביטחון מבצעים סריקות באזור, כדי לאתר חשודים במעורבות במעשה. מוקדם יותר דווח על מעצר חשוד במתחם הבורסה רמת גן, אולם לאחר בדיקה התברר כי האדם שנעצר אינו קשור לאירוע.

במסגרת החיפושים אחר חשודים, הוקמו מחסומים ברחבי תל אביב. יש בידי המשטרה מספר תיאורים של המחבל החשוד, דבר המקשה על זיהויו. כמו כן, קיימת הערכה שכבר הספיק לצאת מגבולות העיר. מפקד מרחב ירקון, תנ"צ יורם אוחיון, אמר כי לא היה מרדף אחר המחבל. "אנשים דיווחו על מישהו שהיה נראה חשוד. יש לי לפחות שמונה חשודים בתיאורי לבוש שונים. את כל ההודעות האלה בדקנו עד תום", אמר.

צוותים רבים של מד"א ואמבולנסים הגיעו לזירת הפיגוע, יחד עם כוחות כבדים של משטרה. מנכ"ל מד"א, אלי בין, סיפר לוואלה! חדשות כי הנפגעים פונו לבתי החולים. "מבחינת מד"א, האירוע נגמר. אנחנו בשליטה מוחלטת", אמר.

עוד על הפיגוע:
נפצע בקו 5, ושוב בפיגוע היום: "החזיר אותי לשם"
עדויות ראייה מזירת הפיגוע: "כולם ברחו בבהלה"
אחרי הפיגוע: גל תקיפות בעזה, הירי לדרום נמשך

כאמור, 27 בני אדם הועברו לבית החולים איכילוב, בהם פצוע בינוני ופצועה קשה שנותחה ומצבה השתפר ומוגדר בינוני. מצבם של כל יתר הפצועים קל, ושמונה מהם השתחררו לביתם אחרי קבלת הטיפול בבית החולים.

"המטען לא היה מאוד גדול"

מנהל מרכז לרפואה דחופה באיכילוב, פרופ' פיני הלפרין, אמר כי הפצועים סובלים מפגיעות אופיניות לפיגועים - פציעות של הדף ורסיסים. עם זאת, הוא סייג ואמר כי "מסתמן שהמטען לא היה מאוד גדול בהשוואה לאירועים אחרים שראינו בעבר". הוא הוסיף כי יש פצוע בינוני עם פגיעה ברגלו, והיתר במצב קל או נפגעי חרדה. "אנחנו עדיין בשלב ההערכה של הפציעות, מדובר בעיקר בכוויות, הדף, רסיסים, ופציעות כתוצאה מברגים שהיו במטען".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פיגוע באוטובוס דן ברחוב שאול המלך בתל אביב. 21 בנובמבר 2012. חטיבת דובר המשטרה
זירת הפיצוץ/חטיבת דובר המשטרה

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, אמר בצהריים כי לארגוני הטרור יש מוטיבציה גדולה מאוד למצוא כל דרך לבצע פיגועים בתוך הערים, בוודאי בערים הגדולות ובתל אביב בפרט. "אנחנו נערכנו בעניין הזה בהיערכות מאסיבית של משטרת ישראל וכוחות הביטחון לאורך כל מדינת ישראל, בדגש על הערים הגדולות", אמר. לדבריו, "התפקיד שלנו כרגע הוא מצד אחד לעשות הכול כדי לראות שאם יש מחבל כזה, לשים עליו יד בהקדם, ואם לא - להמשיך להיערך. מבחינתנו האיום קיים, המוטיבציה קיימת. הדיבורים על הפסקת האש רק גרמו להרבה יותר מתקפות".

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ' הגיע לזירת הפיגוע, וראה את מקום הנחת המטען, ככל הנראה במרכז האוטובוס. השר סיפר לוואלה! חדשות: "ידוע לנו כי אדם אחד הניח את המטען וירד תחנה לפני הפיצוץ. לא הייתה לנו התרעה ספציפית". הוא ציין כי אין כרגע התראות ממקודות על אירוע נוסף בתל אביב וקרא לתושבים להגביר את רמת הערנות לגבי חפצים חשודים ואנשים חשודים.

סגן מפקד מחוז תל אביב, שוקי זיסו, אמר לוואלה! חדשות: "אנחנו יודעים כרגע על בחור שעלה על האוטובוס, הניח מטען, ירד ונמלט. המשטרה עסוקה כרגע בסריקות ובניסיון לאתר את מי שעשה את זה". לדבריו, לא היו התרעות ספציפיות לגבי תל אביב, אבל "החל ממבצע 'עמוד ענן' אנחנו ערניים ויודעים שיש התרעות לפיגוע בכל הארץ. נערכנו לפריסת כוחות מוגברת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת אזור הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

עדי ראייה סיפרו כי שמעו קול פיצוץ עז. באוטובוס שנפגע, קו 142 של "דן, כל הכיסאות נותקו ממקומם וזכוכיות וחלקים מהאוטובוס התפזרו למרחק רב. עד ראייה אחד סיפר לוואלה! חדשות: "שמענו את הפיצוץ. ראינו מלא משטרות, מלא אמבולנסים לכיוון שאול המלך, התברר שהיה פיגוע. אנחנו סוגרים את המסעדה. אני נמצא במרחק 300 מטר מהפיגוע. סגרו את כל הכביש. המשטרה מבקשת לא לזוז. יש המון משטרות באזור".

בחמאס בירכו

עדת ראייה נוספת סיפרה לגלי צה"ל: "לא שמענו את הפיצוץ, אבל שמענו את הכרוזים מהקריה שביקשו להיכנס למרחבים מוגנים". עד ראייה נוסף סיפר לערוץ 2: "אלה מראות מאוד קשים. לדעתי יש כאן המון המון נפגעים. הזירה הפוכה. יש כאן המון אמבולנסים, גם באזור בתי המשפט וגם באזור הקריה".

פיגוע בתל אביב. דרור עינב
המשטרה פינתה המתקהלים מהאזור/דרור עינב

בעקבות האירוע, נסגרו שדרות שאול המלך לתנועה, ועומסי תנועה כבדים נוצרו באזור. עובדי מתחם עזריאלי סיפרו כי קיבלו הנחייה להישאר במשרדים ולא לצאת, ותושבי הסביבה מדווחים כי שמעו כריזות הקוראות להם להישאר בבתים.

ארגון חמאס בירך על האירוע וברצועת עזה דווח על קריאות שמחה, אולם בינתיים לא פורסמה נטילת אחריות רשמית לאירוע מצד גורם כלשהו. בכיר חמאס ברצועת עזה, מושיר אל-מסרי, אמר בצהריים כי הפיגוע הוא "תגובה טבעית למתקפה הישראלית על רצועת עזה". אל-מסרי הוסיף: "חמאס ויתר הארגונים הפלסטינים הזהירו את ישראל מפני ההשלכות שעלולות לקרות אם היא תמשיך במתקפתה על העם הפלסטיני. נמשיך להגן על העם הפלסטיני". חמאס ויתר הפלגים הכריזו על דבר הפיגוע ברמקולים של המסגדים.

(עידכון ראשון: 12:05)

"עמוד ענן" - עוד כותרות:
שתי רקטות נפלו במטה יהודה, מטחים לעבר באר טוביה
צה"ל מפזר את חייליו בדרום כדי למנוע פגיעה
דובר צה"ל לוואלה!: "גם היום אנחנו צפויים להפתעות"
לייב בלוג: עדכונים שוטפים מהיום השמיני למבצע

נושא זירת הפיצוץ בתל אביב. דרור עינב
נושא זירת הפיצוץ בתל אביב/דרור עינב
נושא זירת הפיצוץ בתל אביב. דרור עינב
נושא זירת הפיצוץ בתל אביב/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully