וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפצע בקו 5, ושוב בפיגוע היום: "החזיר אותי לשם"

בעדויות הפצועים שהגיעו לאיכילוב חוזר אותו סיפור: "היינו בטוחים שזה טיל". אחת מנפגעות החרדה גרה בראשל"צ, ואמש נפלה רקטה ליד ביתה: "הכל היה שחור, לא יכולתי לזוז"

צילום: אבי כהן, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

27 בני אדם נפצעו בדרגות פציעה שונות בפיגוע שאירע בצהריים (רביעי) באוטובוס של חברת "דן" בשדרות שאול המלך בתל אביב. כל הנפגעים פונו לקבלת טיפול בבית החולים איכילוב, ועדיין מתקשים לעכל את שאירע להם.

אחד הפצועים המאושפזים במצב קל הוא עובדיה ניסים, תושב תל אביב. זוהי אינה הפעם הראשונה שהוא נקרה לפיגוע - ניסים נפצע בשנת 1994 בפיגוע בקו 5 ברחוב דיזנגוף, בו נהרגו 22 בני אדם. "ישבתי בקדמת האוטובוס ופתאום שמעתי בום", סיפר על הפיגוע היום. "בהתחלה הייתי בטוח שטיל נפל עלינו ולא הייתה אזעקה, אבל אחרי כמה שניות הבנתי שהיה פיגוע באוטובוס. אני סובל מצפצופים באוזניים מהפיצוץ. אני מאוד מרוגש כרגע ומאוד מפוחד, זה החזיר אותי ישר חזרה לשם. אני לא מאמין שזה תפס אותי שוב, חשבתי שכבר לא יהיו עוד פיגועים כאלה באוטובוסים, חשבתי שזה כבר נגמר. אני רק רוצה שזה כבר ייגמר ושנחזור לחיות פה חיים נורמליים".

טל בכור, בת 28, נפצעה בידה וברגלה. היא מספרת שהייתה בדרך לראיון עבודה, אך הייתה לה תחושה רעה. "עמדתי לרדת בתחנה הקרובה, כשהבנתי שעליתי על הקו הלא נכון, ורגע לפני שירדתי נשמע פיצוץ. הייתי בטוחה שפגע בנו טיל", סיפרה. "דבר ראשון בדקתי אם הראש שלי בסדר ואז כנראה איבדתי את ההכרה", הוסיפה בכור ממיטתה בבית החולים איכילוב. "כשהתעשתי ברחתי מהאוטובוס. נפלתי, ואנשים שהיו באזור התחילו לטפל בי".

פיגוע בתל אביב. GettyImages
כל הפצועים פונו לבית החולים איכילוב/GettyImages

אלינור למפל, בת 28 מראשון לציון, נהגה ברכב צמוד לאוטובוס, ומוגדרת נפגעת חרדה. "הייתי ברכב, נסעתי בנתיב לידו. כשהאוטובוס החל בנסיעה, היה פיצוץ גדול. הייתי בטוחה שפגע בו גראד. הכול היה שחור", סיפרה. "התכוונתי לצאת ולהגיש עזרה ראשונה, אך התחלתי להרגיש לחצים בחזה. מישהי ניגשה אליי עם כוס מים. לא הייתי מסוגלת לזוז. היה הרס גדול בכל האזור, ואנשים שכבו מסביב. כוחות הביטוחון הגיעו ממש מהר. אני כבר מאתמול בחרדות, שמעתי את הפיצוץ של הטיל שנפל בראשון לציון חזק מאוד. טוענים שאנחנו בהפסקת אש אבל זה לא נראה ככה. אני מאוד לחוצה, אני לא יודעת מה יהיה פה עכשיו. אני מקווה שלא נחזור אחורה עכשיו".

אחותה התאומה של למפל, רווית, השוהה לצדה בבית החולים איכילוב, שוחחה עמה בטלפון מיד אחרי הפיצוץ: "היא אמרה לי שנפל גראד, ואני מיד הבנתי שהייתה סמוך לאוטובוס כי שמעתי על הפיגוע. הגעתי לכאן במהרה ומאז אלינור עדיין בשוק ומנסה לעכל את מה שקרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נושא זירת הפיצוץ בתל אביב. דרור עינב
האוטובוס שבו אירע הפיצוץ/דרור עינב

מנהל מרכז לרפואה דחופה באיכילוב, פרופ' פיני הלפרין, אמר כי הפצועים סובלים מפגיעות אופייניות לפיגועים - פציעות של הדף ורסיסים. עם זאת, הוא סייג ואמר כי "מסתמן שהמטען לא היה מאוד גדול בהשוואה לאירועים אחרים שראינו בעבר". הוא הוסיף כי יש פצוע בינוני עם פגיעה ברגלו, פצוע בינוני-קל, והיתר במצב קל או נפגעי חרדה. "אנחנו עדיין בשלב ההערכה של הפציעות, מדובר בעיקר בכוויות, הדף, רסיסים, ופציעות כתוצאה מברגים שהיו במטען".

פיגוע בתל אביב. AP
רוב בנפגעים נפגעי הדף ורסיסים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully