וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל לוואלה!: "גם היום אנחנו צפויים להפתעות"

תא"ל יואב (פולי) מרדכי הדגיש כי "הדיאלוג שמתקיים במצרים איננו משפיע במאומה על פעילות צה"ל", והתייחס להחרפת פעילות הצבא הלילה: "נפגעו חוליות ירי וצינורות דלק"

"אני לא מרגיש בשגרה. גם היום אנחנו צפויים להפתעות", אמר היום (רביעי) דובר צה"ל, תת אלוף יואב (פולי) מרדכי, בשיחת טלפון במשדר המיוחד של וואלה! חדשות. "סיימנו הערכת מצב בראשות הרמטכ"ל הבוקר, עם הוראה לצבא להמשיך ביתר שאת את הפעילות ההתקפית כנגד חמאס".

על רקע המגעים העקיפים מול חמאס בקהיר במטרה להגיע להפסקת אש, הדגיש דובר צה"ל כי "הדיאלוג שמתקיים במצרים איננו משפיע במאומה על פעילות צה"ל". ביממה האחרונה החריף צה"ל את פעולותיו ברצועה, ולדברי תת אלוף מרדכי, הלילה הפכה הפעילות "אינטנסיבית יותר, מעל ל-70 תקיפות". הוא הוסיף כי "נהרגו 30 מחבלים, מרביתם מחוליות ירי, בעת הירי והיו עוד פגיעות בכמה מפקדות ראשיות של החמאס. אתמול פגענו בצינורות הדלק, שמוטמנים מתחת לאדמה ומהווים גם חמצן כלכלי לחמאס. הפעילות הולכת ונמשכת".

מרדכי המשיך: "הכוחות ערוכים והפקודות ברורות. גם כוחות סדיר וגם מילואים אמורים לשרת את תכלית ומטרת המבצע, שהיא ראשית לשפר את המצב הביטחוני ושנית, לפגוע ככל הניתן ובאופן קשה בארגון חמאס ובארגונים נוספים. איך מממשים את היעדים הללו? זה בהיבט השיטה. אחת האופציות זה כוח קרקעי ונחליט בקרוב מאוד אם להפעיל אותו או לא".

דובר צה"ל סרב להתייחס בצורה ישירה לפגיעת הרקטה אתמול בבניין בראשון לציון ולחוסר ההצלחה של מערכת כיפת ברזל ליירט אותה. "יש לקחים מהאירוע, אבל אני פחות רוצה לפרט אותם לידידנו ברצועת עזה, שגם מקשיבים לאולפן וואלה!. אני מעריך שבפעם הבאה המערכת תעמוד בפעולות". הוא שיבח את הפעולות ההתקפיות של חיל האוויר וחיל הים, אותן כינה "כיפת ברזל התקפית", כמו גם את עמידתם של תושבי הדרום - "כיפת ברזל חברתית", לדבריו. הוא הגיב בזלזול לטענות ארגון חמאס לפיהן הוא מנצח בעימות: "חמאס גם אומר שהוא הפיל מטוס ושהוא פגע בכנסת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully